M&G in cafe Engels tijdens het weekend van de Audioshow/ De Doelen Hifi Show

Started by Harry HT, February 15, 2005, 11:20:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

FrankB

Quote from: Spacebass on March 20, 2005, 09:23:41
Ik ben overigens bewust niet naar de Doelen gegaan na mijn ervaringen van vorig jaar  ::) Jammer genoeg heb ik de demo bij Multifoon gemist  :(

Precies de reden waarom ik ook niet naar de Doelen ga. Wel uitgebreid luisteren bij Engels straks en even bij Multifoon naar binnen. Heel misschien (als ik nog tijd over heb) naar Snijders toe, maar die kans acht ik vrij klein ook omdat het behoorlijk uit de richting is.

Menno veel plezier hopelijk!!

Voor diegenen die er straks bij zijn in Engels, tot zo!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Marco

Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac

Spacebass

Ja zie je, dat is wat ik bedoelde dat het meer naar achteren veel beter klonk!  :D

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Quote from: Menno-ert on March 20, 2005, 09:58:04
;)


Jongens, veel plezier vanmiddag, ik ga nu op weg naar Ajax - PSV! Mijn uitgebreide verslag volgt vanavond ;D
doe maar niet  ::) :-[ :'(

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Ettepet

Quote from: Spacebass on March 19, 2005, 22:53:53
Erik was Engels vrij snel uitgevlucht toen het subwoofer/HT verhaal ingezet werd door Ettepet, dus echt lang hebben we hem niet gezien,
En, bedankt! :P

Kijk, dat je bij een 2.1 opstelling wat mij betreft de speakers wel kunt missen, en dat luisteren naar stereo subs veel interessanter is... lol

B.J.

Vandaag bij Engels geweest. Was zeker wel gezellig.

Hoeveelheid en kwaliteit vond ik tegenvallen.
De van Medenvoorts vond ik erg goed klinken en de grijze en blauwe MC (? Frank, Garmt, die speakers die maar even aanstonden die volgens jullie zo plakten) vond ik ook erg gaaf eruit zien.
Naim was een indrukwekende hoeveelheid apparatuur en een schitterend rek. Betere speakers en het was perfect?
Multifoon was veel te warm maar klonk zeker erg goed.

Kerstmanno


wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Kerstmanno


Spacebass

Quote from: Ettepet on March 20, 2005, 18:47:03
En, bedankt! :P

Kijk, dat je bij een 2.1 opstelling wat mij betreft de speakers wel kunt missen, en dat luisteren naar stereo subs veel interessanter is... lol
Ah joh da's toch Humor!  ;D Het blijft een HT forum, hoveel stereogangers er ook zijn  ;D Hmmm twee rockets (stereo) lijkt mij  ;Dbest interessant

Ettepet

@spacebass: Ik was wat aan het dollen. ;)

Vond de demonstraties boven cafe Engels leuk om te hebben meegemaakt, al was er naar mijn smaak wel veel 'poespas' (buizenspul, $$$ apparatuur waarvan ik de meerwaarde niet heb kunnen ontdekken, e.d.).  Vond de MC's redelijk goed klinken (vage vent die de demo gaf idd), alsmede Medervoort met zijn monitoropstelling en verhelderende uitleg over oude kerkjes met slecht werkende kerkorgels.  De meeste anderen vond ik slechter klinken dan thuis op mijn 2000 gulden kostende JBL 5.1 HT (kwestie van smaak merendeels vermoed ik ;)).

Ben zeer benieuwd of ik zometeen met mijn Rocket 850's op de Pioneer het geluidsgeweld en de subtiliteit van een aantal opstellingen enigszins kan evenaren. :)

Spacebass

Quote(vage vent die de demo gaf idd)
Nee joh!! die kerel vond ik echt lache! ;D  ;D  Je vond die MC's dus wel ok? Grappig! volgens mij gebuikte hij de meridian als pre maar dat buizenbakje linksachter op de tafel als eindtrap.

Volgens mij ben ik dus de enige die die Xanadu/moon set wel mooi vond  8)

Gaat Garmt ook nog een stukje schrijven? Hopelijk wel! Vind het altijd weer prachtig hoe hij het weet te omschrijven  8)

Spacebass

Alfi...had ik nooit van gehoord, maar ff googlen en   8)

http://www.amplimo.nl/index.html?lang=en-uk&target=d31.html

Ettepet

Quote from: Spacebass on March 20, 2005, 22:39:39
Nee joh!! die kerel vond ik echt lache! ;D ;D
Ik weet nog steeds niet of ie nou boos was geworden, door ons commentaar en lachen.  Hij kwam net als z'n speakers 'krachtig' over met zijn gedrag.  ;D  En die muziek die hij draaide toen we net binnenkwamen "om de zaal weer leeg te krijgen"..  ::)

QuoteJe vond die MC's dus wel ok? Grappig! volgens mij gebuikte hij de meridian als pre maar dat buizenbakje linksachter op de tafel als eindtrap.
Nou, het was eigenlijk dat ik voor het eerst onder de indruk was van de klank en dynamiek van een opstelling op die mini-beurs, misschien ook omdat ons meegebrachte demonstratiemateriaal (van zijn eigen betere CD) relatief goed paste bij de opstelling.  Ik heb niks horen 'plakken' (als het over diezelfde opstelling ging).

Het was idd een buizenversterker aangestuurd door een Meridian.  Misschien was ik wat te voorbarig over buizenversterkers (ben ze niet gewend), door die eerdere opstelling, die duidelijk niet met grote dynamiek overweg kon en alles zo'n warm en vervormd randje gaf. ;)

QuoteVolgens mij ben ik dus de enige die die Xanadu/moon set wel mooi vond 8)
Zoals ik 'em hoorde (zachtjes) vond ik de opstelling weinig opvallend.  Maar ik ben niet echt gaan 'zoeken' naar het geluid, dan had ik het volume wel wat hoger gewenst.

Spacebass

Ik zat heerlijk op de grond te luisteren, toen ik vroeg de set iets luider te zetten, was het echt een heel mooi!. Ik denk dat hij een beetje voorzichtig was...hij kende de CD  ;D

eric_audio

Er was best veel dat ik niet mooi vond. Maar ook een paar goede dingen.

In de ruimte van Analogue Audio (in cafe Engels) speelde (toen ik er was) de Audio Analogue Maestro CD-speler via een buizenversterker (Graaf, geloof ik) op Zingali luidsprekers. Eigenlijk vond ik dat niks. En dat ligt volgens mij volledig aan de luidspreker. Het leek wel of het midden (en ook het hoog) volledig los stonden van de rest. Daardoor komen stemmen wel mooi uit natuurlijk (er werd dus vooral vocale muziek gespeeld), maar het laag was rommelig, en leek niks met de rest te maken te hebben. Jammer, want ik denk dat die CD-speler en versterker betere vertolkers verdienen.

Ook in cafe Engels, de kamer met JM Lab en Sugden. Toen ik er was speelden de grote JM Lab's. Ik vond het erg mooi klinken. Het was weliswaar niet helemaal zo neutraal als ik zou willen (wat "boemerig" in het mid-laag...), maar het klonk gewoon erg muzikaal. Ik denk dat de Sugden electronica daar zeker toe bijdraagt. Elke keer valt me weer op hoe "lekker" een set klinkt met Sugden erin.

In de Doelen, Dynaudio. Ik weet niet wat het is, maar het wil maar niet lukken tussen Dynaudio en mij. Het is altijd heel erg neutraal, er werd best goed gespeeld, maar om de een of andere reden kan het mij niet pakken. Het leeft niet. Misschien houd ik wel gewoon niet van een goede, neutrale luidspreker  ;D

De demo's van Totem daarentegen vond ik wel erg prettig om naar te luisteren. Minder neutraal dan Dynaudio, maar meer muziek. Vooral de grotere, die aan Einstein electronica hingen, konden me bekoren.

Helaas heb ik de Xanadu's in de Doelen niet echt goed gehoord. Toen ik binnen kwam, stonden ze erg zacht te spelen, er werd vooral gediscussieerd. Maar ook al stond het geluid zacht, het viel me wel op hoe ongedwongen en natuurlijk het klonk (er stond piano muziek op). Dus ik kan me goed voorstellen dat ze tot de beteren van de show hoorden.

En de show in Multifoon was natuurlijk wel heel impressive.
Maar goed, er stond dan ook een set te spelen.........
Het viel me bij zulke enorme luidsprekers op, dat ze ook "kleinere" dingen (strijkkwartet) geloofwaardig brachten. En hulde voor de man die demonstreerde. Hij kwam zeker niet alleen met audiofiel geneuzel, maar draaide erg veel klassiek, waaronder een aantal eigen opnames. Verder heb ik de indruk dat hij bij elke demo weer andere muziek draaide. Dat komt dan ook wat relaxter over (en hij houdt het leuk voor zichzelf).

Ik was inderdaad weer snel verdwenen van de M&G. Maar ik was dan ook samen met een vriend, die zijn tijd graag zo nuttig mogelijk wilde gebruiken. En ik had ook verwacht om elkaar weer tegen te komen, maar ik heb helaas niemand meer gezien.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Danakin

Ik vond Xanadu ook 1 van de opvallers op de Doelen lente hifi beurs. Mooie set, maar wat is de prijs.....??

Danny.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

FrankB

Quote from: Danakin on March 21, 2005, 07:45:46
Ik vond Xanadu ook 1 van de opvallers op de Doelen lente hifi beurs. Mooie set, maar wat is de prijs.....??

Danny.

De speakers van Xanadu vind ik qua prijs wel meevallen. Bijvoorbeeld de AW33 is er al vanaf 3750. En dat is het tweede model.

Prijslijst
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

FrankB

Ik was gisteren rond half 3 in cafe Engels. Erg gezellig om een aantal mensen weer terug te zien en super om Bjorn, Martin_M, Pantera, Audiofiel en nog een aantal forumleden te ontmoeten  8)

De demo's zijn altijd lastig te beoordelen. Ik ben het met Eric eens dat de demo van de Graaf niet echt indrukwekkend was. Ik vermoed ook dat de Zingali speakers daar debet aan zijn. De stem klonk prachtig, de rest leek een beetje vergeten te worden door de speaker. Jammer, ik had de Graaf weleens op de Callas diva willen horen, alhoewel ik de Graaf van de zomer wel bij mij thuis zal horen  8) 8)

CEC klonk erg muzikaal, jammer van de gebruikte speakers. Die waren wel een domper op het geluid, zelfde gold voor Naim. Daar hadden een stel Sonus Faber Amati's niet misstaan  8).

Al met al erg gezellige middag die afgesloten werd door een demo bij multifoon. Wat een speakers zeg, maar wat een enorme ruimte moet je hebben om die tot hun recht te laten komen. De multifoon ruimte was echt veel te klein. Maar ik kan me voorstellen dat in de juiste ruimte het echt geweldig klinkt.

Daarna nog even een drankje gedaan in het doelen cafe  :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Mariusz

Gisteren ook ff bij Engels geweest, was echt een leuke extra op de Doelen. De Vincent set met die twee prachtige monoblokken vond ik warm en fluwelig klinken, maar niet donker. Mooi! Bij vM hadden ze net een eindeloos verhaal over SACD dus ben ik maar verder gegaan (te weinig tijd helaas..) naar Focal, toen net de Diva's stonden te spelen. Een feest van herkenning zeg maar, want het geluid lijkt sterk op dat van de 927 Be. Meer openheid en diepte in het mid, dat wel (misschien ook deels door de Sugden versterking?)maar verbazingwekkend genoeg een minder mooie basperformance, weet niet of de Sugden moeite had met aansturen of dat de Diva zelf niet mooi uitgebalanceerd is ???. Dat moet beter kunnen dan daar te horen was. Ook de Sib en Co klonk voor een 5.1 set zeer volwassen en krachtig. De mensen van Pluijmgraaff waren iig zeer enthousiast en ik heb lekker met ze kunnen leuten over mijn eigen speakers, de 907 Be en de nieuwe range electra. Top!
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Danakin

Wat dacht je van die niet luidsprekers van Von Schweikert dan?? Kwam aardig tot zijn recht in die grote ruimte. Wie kan mij trouwens vertellen hoe dat nu zit met die projectieschermen die in dezelfde ruimte werden gebruikt. Is dat nou nog wat??

Danny.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Audiofiel

Ik had zondag geen tijd om De Doelen te bezoeken, maar ben wel even binnen geweest bij Multifoon en Grand Café Engels. De Wilson-sessie van Peter Mc Grath bij Multifoon was erg indrukwekkend. Vooral bij de eerste tracks die gedraaid werden (stemmen, gitaar) was het geluidsveld gigantisch. Ik moet eerlijk zeggen dat de piano-track niet zo mooi en in-dezelfde-kamer klonk als Peter zelf aankondigde en zelfs wat begon te resoneren in mijn oren, zoals met opera wel vaker gebeurd. Volgens mij was de kamer ook wel een beetje klein voor deze set. De gebruikte apparatuur was natuurlijk van een extreem niveau en de sfeer was erg goed.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Maar het leukste vond ik toch wel de Meet & Greet bij Café Engels. Leuk om iedereen in zo'n ontspannen sfeer te ontmoeten en gezellig over de hobby en andere dingen te kletsen. Ik kom de volgende zeker weer bij zulke initiatieven.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60