Luidspreker simulatie software groepsaankoop

Started by Henkjan_O, February 11, 2005, 13:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henkjan_O

op zelfbouwaudio.nl heb ik een groepsaankoop gestart voor simulatie software:

-----------------------------

ik kan voor een schappelijk bedrag (€20/stuk + post) aan een partij AudioCAD 8.0 ECNC simulatie software komen. Normaal kost dit 25-30 euri in Duitsland (in NL niet te krijgen dus doe er nog maar 15 euri verzending bij).  Hier heb ik al voldoende aanmeldingen voor om voor deze prijs te leveren. Ik heb nog niet besteld, dus er kunnen nog mensen bij.

Ook AJHorn kan via zelfbouwaudio.nl met korting geleverd worden. Voor 111 euri (normaal in NL voor 124) krijg je het thuisbezorgd.  Deze prijs is als er minstens 3 mensen zich aanmelden.

Als er mensen interesse hebben, dan graag op zelfbouwaudio.nl melden (post een reply in het topic daar, of stuur een meel of PM)

.................................

Over AudioCAD, wat kan dit programma allemaal:

Ik gebruik zelf een wat oudere versie ervan, en ben daar dik tevreden mee, en deze laatste variant biedt in mijn ogen zo'n beetje wat ik nodig heb:
    simulatie (naast frequentieverloop, ook impedantie, fases, membraanslag, impuls) van de meest gebruikte behuizingen (gesloten, BR, bandpass) op basis van zowel T/S parameters als op meetgegevens (van zo ongeveer elk meetsysteem te importeren)
    afstemming (dus geen simu, daarvoor AJHorn) van hornen, TL's
    opties voor meerdere woofers per behuizing, (ook compound), serie en parallel (echte berekeningen, geen 'shortcuts')
    simulatie van hoge vermogens effecten en rekening houdend met de weerstand veroorzaakt door het filter
    bouwtekeningen voor rechthoekige, ronde en 'carsub' behuizingen
    simulatie en optimalisatie van cross-overs (max 4-weg): er kunnen werkelijk enorme grote en complexe netwerken mee gesimuleerd en geoptimaliseerd worden (zie plaatje onderaan)
    simulatie van actieve basboost
    3D afstralings diagrammen
    een uitgebreide Visaton databank met meetwaarden zit er ook bij
In het boek van Vance Dickason werd dit programma genoemd als een dat zeer goede resultaten produceert.

Waarom dat zo goedkoop: het is niet een piepjong programma meer, sterker nog het is in principe een DOS programma (draait prima onder DOS, Windows 3.11, Windows 95, Windows 98, Windows NT, Windows 2000 en Windows XP), maar kan gelukkig wel op windows printers afdrukken.

OK, LspCAD zal net wat meer kunnen, maar dat is dan ook 10* zo duur.... ja WinISD is gratis, maar dat doet minder en is nog steeds beta...

------------------------------





PS: als deze post niet mag van de mods, dan alvast excuses en beschouw 'm dan maar als niet geschreven  :-\
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Biite

Henkjan,

Is dit niet geschikter om te plaatsen in de powerbuy sectie??

Martien
Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

Henkjan_O

Quote from: Biite on February 11, 2005, 17:45:18
Henkjan,

Is dit niet geschikter om te plaatsen in de powerbuy sectie??

Martien
:-[

zo ver naar beneden scroll ik normaal niet, blijf meestal bij de DVD sectie en de luidsprekers....   goed punt, heb 'm daar ook staan nu.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)