Progressive scan - moet de dvd zelf nu ook progressive scan hebben?

Started by WJUC, February 10, 2005, 16:16:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WJUC

Ik heb op alle manieren gezocht in dit forum naar de volgende info, maar krijg zoveel niet relevante hits, vandaar deze vraag:
Ik lees overal de voordelen van progressive scan, ik heb een DVD speler die dit ondersteund, en zit erover te denken om de Epson TW10 aan te schaffen.

Nu lees ik op andere plekken dat de het DVDtje (het medium dus)  dan ook progressive moet zijn.  Ergens anders las ik dat de meeste regio 1 (NTSC) dvds dit zijn, en de meeste PAL DVD's(regio 2) niet. 

Wat is nu de waarheid?  Moet ik behalve speler en beamer ook dvdtjes hebben die dit ondersteunen, of decodeerd de speler de info rechtstreeks naar een progressive opbouw?!


bmateijsen

Progressive scan is het middel om het beeld te de-interlacen. Ik denk dat je even 2 dingen door elkaar haalt.

Groet Bjorn

P.S. en zag dat Spacebass net heeft gereageerd.. gewoon inderdaad die link doorlezen!

PattiMan

Welke DVD speler heb je?

De Epson TW10H is in ieder geval geschikt om een progressive scan (de-interlaced) signaal weer te geven.
Dit signaal loopt via een component kabel (RCA3, met aan beide kanten een rode, groene en blauwe tulp stekker)
van DVD speler naar de beamer.

NeonKnight

Er zijn progressive scan dvd's (ik ken er eigenlijk maar één: DVE), maar het is niet noodzakelijk dat je dvd's progressive zijn. De speler stuurt een ge-deinterlaced signaal uit op basis van een interlaced bron.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

WJUC

Dank mensen! Spacebas - na dat verhaal is het inderdaad een stuk duidelijker!   

Ik heb de Harman Kardon DVD25 die na upgrade PAL progressive ook aankan!  Nu alleen die beamer nog, nog even doorsparen en dan genieten!


Spacebass

Quote from: togt on February 10, 2005, 22:34:21
Dank mensen! Spacebas - na dat verhaal is het inderdaad een stuk duidelijker!   

Ik heb de Harman Kardon DVD25 die na upgrade PAL progressive ook aankan!  Nu alleen die beamer nog, nog even doorsparen en dan genieten!
Succes  :)