Le fabuleux destin d'Amelie Poulain

Started by Grindtegel, July 10, 2002, 00:19:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MrPink

Allebei zijn ze aanraders. :)

Groetjes,
Oscar

tiptop

Aparte film, maar wel heel erg leuk!
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

sandervg

Ik heb momenteel 'He loves me, he loves me not' thuis liggen. Ook met de actrice die 'Amelie' speelt... Iemand deze DVD gezien?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

robbiedobbie

#28
ik heb 'm (gezien)

ontzettend leuke film met de altijd mooie audrey. (maar toch... zie avatar)

HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

BWzes03

Zit eigenlijk te wachten op The Da Vinci Code met Audrey Tatou, Tom Hanks en Jean Reno...
Maar om on-topic te blijven :
Heb zelf ook de 2-disc DTS uitvoering toch zeker al vijf keer gezien....
verveeld eigenlijk nooit....
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

dazzdax

Jean-Pierre Jeunet heeft die typische Franse slag: niet teveel diepgang (bewust), relaxt, onderhuidse humor, maar zorgvuldig opgebouwd + getimed. Timing speelt een belangrijke rol in zijn films. De Maurice Ravel van de film.

Chris

)p(

Onlangs werd een hd versie gepost op usenet...toch maar weer eens gekeken...en ze was weer om te  :-* Echt een flim gemaakt voor hd  8)

peter

gvy

Hoy,

even deze film naar boven gewipt , Hij is het dik waard.

Ik heb zo'n half jaar geleden een collector's edition double disc van Amelie voor de verjaardag van m'n vrouw gekocht.
Ze had de film eerder op tv gezien en was weg van de muziek. Ze heeft tenandere ook de CD met filmmuziek gekocht. Hoewel ik vind dat de muziek pas echt tot leven komt met de beelden erbij.

We hebben de DVD bewaard tot m'n homecinema (d'ondergrondse) klaar was. Eigenlijk was het de bedoeling om deze als openingsfilm te spelen. Dat is ie niet geworden.
Maar vanavond hebben we er des te meer van genoten. No Nonsense, humor, lichtvoetig en o zo menselijk.
Een verademing in de race van steeds sneller, meer action, meer special effects, meer geweld.... (hoewel ik ook wel van een leuke actieprent hou).

Tja, Sommige franse films zijn echt wel goed.
Misschien koop ik binnenkort ook nog Jean de Florette en deel 2 Manon des sources. Meer drama, minder humor maar de Franse sfeer druipt eraf.

Geert

LexiconLogan

Quote from: Lynxxx on July 11, 2002, 01:12:10
Le fabuleux destin d'Amelie Poulain (Amelie) is DE buitenlandse - niet hollywood - film van dit jaar.. draait inmiddels ruim 30 weken (!) in de bioscopen en scoort een dikke 10 op mijn dvd lijst. Jeunet en Caro behoren tot de absolute regisseurs top en hebben een perfect gevoel voor timing, subtitliteit en vooral oogverblindende (en gekgenoeg toch bijna onopgemerkte) computereffecten. Zodra een van beide heren op de credits staat weet je bijna (Alien Ressurrection argh!) dat je goed zit :)

OOk aan te bevelen:
City Of The Lost Children (Cite Des Enfants Perdus). Dit is gewoon de beste en mooiste film allertijden. Punt.

Delicatessen. Vond ik persoonlijk minder.

Jan Kounens waanzinnige (met superlekkere Emanuelle Beart) La Derniere Chaperon Rouge (Het laatste roodkapje) op de extra dvd van Dobermann (Franse DTS Edition Collecteur dubbelaar, helaas niet ondertiteld, wel waanzinnig beeld en geluid). Verkrijgbaar bij conestore.com en rodisc


HA, zal wel aan mij liggen maar die conestore.com link is niet juist meer denk ik?? :-[
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Lynxxx

Euh.. dat zou CINESTORE moeten zijn niet conestore :)


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl