12v trigger Rotel werkt niet

Started by mave, February 3, 2005, 10:11:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mave

Ik heb een RSX-1056 receiver via 12v trigger aansluitingen verbonden met een RB-1080 eindversterker.
Aan de achterzijde van de 1080 heb ik de knop 12v trigger aan staan en de kabel in de INgang gestopt.
Moet ik in het menu van de 1056 nu nog iets doen ? In de gebruiksaanwijzing staat het niet echt duidelijk. Wel dat je CD spelers etc. moet toewijzen, maar er staat niets over eindversterkers....

Iemand suggesties ??



Rotel RSX-1056, Naim Nait 5i, RDV-1060, Vincent CD-6, Paradigm Signature S2, Rel Stampede, Nordost Super Flatline Gold

Scarp

#1
Per Input moet je aangeven welke 12volts trigger er wordt gebruikt (1 of meer zijn selecteerbaar). Kijk in je handleiding eens bij de sectie "Input Setup" (Configuring Inputs) (pagine 36 van http://europe.rotel.com/support/pdfs/manuals/RSX1056.pdf). Het staat er vrij duidelijk hoor.

Scarp

Overigens zou ik bij alle inputs de trigger van je eindversterker neerzetten zodat hij alleen uitgaat indien je de receiver uitzet en niet per ongeluk wanneer je een andere bron selecteerd.

mave

>>>Per Input moet je aangeven welke 12volts trigger er wordt gebruikt (1 of meer zijn selecteerbaar)<<<
De inputs zijn CD, DVD etc. etc. daarbij geef ik aan welke van de trigget uitgangen gebruikt wordt, toch om de CD, DVD etc aan te zetten ??. Maar hoe geef ik dan aan dat de eindversterker aan moet gaan ???

Dank !
Rotel RSX-1056, Naim Nait 5i, RDV-1060, Vincent CD-6, Paradigm Signature S2, Rel Stampede, Nordost Super Flatline Gold

FivePack

Je geeft daar per input aan welke triggers actief moeten zijn. En dan is het aan jou om ervoor te zorgen dat jouw RB-1080 verbonden is met de door jou geselcteerde trigger
Rotel RSP-1068 | Rotel RMB-1075 | Rotel RT-1080 | Rotel RCD-1072 | Panasonic DVD-S97| Vifa Premium 33 , 22 centre , Monitor 30 | 2 * UCD400AD monoblock | Kabelzooi...  | Panasonic 42PE55 | Cayin A-88 EH-KT88 buizen | Epson TW-3500

Scarp

Quote from: mave on February  3, 2005, 11:48:32
>>>Per Input moet je aangeven welke 12volts trigger er wordt gebruikt (1 of meer zijn selecteerbaar)<<<
De inputs zijn CD, DVD etc. etc. daarbij geef ik aan welke van de trigget uitgangen gebruikt wordt, toch om de CD, DVD etc aan te zetten ??. Maar hoe geef ik dan aan dat de eindversterker aan moet gaan ???

Dank !
Stel je hebt aan trigger 1 de eindversterker gezet. Dan zorg je dat bij elke input waar je de eindversterker nodig hebt in ieder geval dat "trigger 1" gebruikt moet worden.

Mocht je nog een CD speler of DVD speler aan/uit laat zetten met een andere trigger dan kies je die er bij de juiste input ook bij. Bv trigger 2 is voor de DVD speler, dan zorg je voor de DVD bron dat je Trigger 1 en Trigger 2 selecteerd. Dan zijn beide aan.

Simpel toch?

Het trigger mechanisme is dus afhankelijk van de bron die je selecteerd.

mave

Ooooh. Het is veel eenvoudiger dan gedacht ! Ik zat duidelijk in de verkeerde hoek. Vanavond aan de slag !

Vele dank !
Rotel RSX-1056, Naim Nait 5i, RDV-1060, Vincent CD-6, Paradigm Signature S2, Rel Stampede, Nordost Super Flatline Gold

asterduc

Zorg ook dat je MONO connectoren aan de kabel hebt staan.  Met STEREO plug gaat het niet (althans bij mij toch niet!!!)
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



robinliebrechts

ach gewoon niet gebruiken en voor- en eindbak altijd aanlaten. altijd op bedrijfstemperatuur en klinkt daardoor het beste.

robin

Scarp

@robin: Dat is geen antwoord op z'n vraag. Over het wel of niet aanlaten van voor/eind versterkers loopt een aparte discussie en lijkt mij totaal irrelevant in dit topic.

@mave: Is het al gelukt?

mave

Ja, dank je wel. Het is gelukt !
Alleen met m'n eindversterker, m'n REL Stampede weigert !
Ik denk dat deze terug moet .....
Rotel RSX-1056, Naim Nait 5i, RDV-1060, Vincent CD-6, Paradigm Signature S2, Rel Stampede, Nordost Super Flatline Gold