IFFR aanrader: Survive Style 5+

Started by Lynxxx, February 2, 2005, 13:18:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lynxxx


In de programmagids van het Internationaal Film Festival Rotterdam werd de nieuwe japanse film "Survive Style 5+" bij voorbaat uitgeroepen tot meest "over the top" film van het festival en dat was een understatement. Tadanobu Asano (Ichi The Killer, Electric Dragon, Shark Skin Man & Peach Hip Girl), Sonny Chiba, Reika Hashimoto en Vinnie Jones (Snatch!) zijn slechts een handjevol bijzondere verschijningen in deze debuutfilm van een ervaren japanse commercial regisseur over huurmoordernaars, hypnotiseurs, inbrekers, vogelmensen en kerstmis met je dode vriendin. Ja je leest het goed en nee dat verzin ik niet terplekke.

Ik heb de film gisteren gezien en heb me uitstekend vermaakt met de idiote intermezzo's in de film, oogverblindende decors (werkelijk schitterend) uitstekend acteerwerk en geschifte dialogen. Survive Style 5+ is een film zoals je die nog nooit hebt gezien. Origineel, surrealistisch en vooral erg erg grappig. De film biedt een ongeevenaard palet aan kleuren, grappige verhaallijnen met een licht serieuze ondertoon, overdonderende decors van bijna sprookjesachtige locaties en surrealistische situaties en een soundtrack die al een belevenis op zich vormt.

In Maart komt de film in japan in twee versies uit op DVD (duur en heel erg duur). Later dit jaar zal ongetwijfeld een release in Europa plaatsvinden. Ik gok daarbij op Tartan.

Een link naar de niets-zeggende trailer (zoals het hoort :) ):
http://ss5.goo.ne.jp/movie/TVCF30_300k.ram Real PLayer alert!
(google op RealAlternative voor non-bloatware realplayer software)

De http://ss5.goo.ne.jp/movie/TVCF30_300k.asx WMV variant is helaas niet vooruit te branden. De realplayer versie doet het prima.

Al met al een zeer bijzondere film dus :)  Een absolute aanrader voor iedereen die zich eens een avondje wil laten overweldigen door een overdosis aan japanse popcultuur met een flinke schep humor.


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl