Jp's Studenten setje.. (update)

Started by Jean Pierre, February 1, 2005, 14:38:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Pierre

Hallo,


Bij deze wou ik ook even mijn scholieren (havo5 nu, 17 jaar) "HT"  showen, het is eingelijks een stereo opstelling met 2 goedkope surrounds die bij de tv van mn ouders zaten.  Ik kan er wel bij zetten dat ik niet allemaal van dat mooie dure spul heb zoals sommigen hier maar dat snappe jullie nu onderhand wel ;). Ik zelf ben er tevreden mee kan er lekker muziek op luisteren en film kijken! In het begin dacht ik vooral voor films te gaan dus had ik een marantz sr4400 gekocht, hier heb ik een lange tijd met 4 sattelietjes op gespeeld (2 cambridge speakers voor mn pc, en de 2 philips van de tv beneden). Na een tijdje van sparen (nu gaat het wat rapper want naast mn krantenwijkje  heb ik op vakantie in frankrijk een baantje aangeboden gekregen, waar ik nu werk elke zaterdag zown 10 km hier vandaan. Kleine wereld is het niet ;))  heb ik mooie speakers gekocht zelfbouw(bij speaker enco weg). Het model is scirocco welk ik zeer goed vind vooral voor zn prijsklasse. Ik was eerst van plan om niet speakers duurder te beluisteren van 250 p/s (voor het  pakket, filters + units enz), toen ik echter dit model beluisterde van 20 € hoger was ik verkocht! Later toen ik nog wat onderdelen er weg heb gehaald heb ik nog een luister sessie gedaan gewooon voor "fun" en nog steeds vond ik dit het beste model. Ik verkoos hem zelfs boven sommige speakers in een veel duurdere prijs klasse... Een goeie keuze dus!
Afgelopen zondag heb ik de speakers nog gevuld met zand(het filter cabinet) waardoor het nog lekkerder klinkt, vooral de bas is strakker en mooier! Ik heb ze overigens aangesloten met DIY UTP cable.
Muziek en films speel ik nu allebeide af met een goedkope dvd speler welk ik wil vervangen, of op de xbox.  Mijn toekomst plannen zijn ook :
Cdspeler
subwoofer
dvd speler

Nou eerst genoeg gepraat hier de foto's:

Een aantal boxsets en gewone dvd's. Vooral bruce lee, the godfather en tupac ressurection zijn zeer goed!(mijn mening ;))


De reciever het hart van mn setje ;) met daaronder nog de dvd speler en een video recorder die niet is aangesloten...


Oude overzichts foto tis nu beetje veranderd :D Kijk ook me bonsai boompje waar nieuwe bladeren aan komen ;)


Zo staat het er tegenwoordig bij de bonsai is verplaats naar de kast.


me andere bonsai  O0

Tot slot nog ff de specs:
Reciever: Marantz SR4400s
Speakers: Zelfbouw Scirocco
DVDspeler: provision  :P
Videorecorder: Philips
XBOX(modded)

kabeltjes:
Van reciever naar spelers: DIY UTP cable
Voor de rest goedkope interlinks etc, . Ik doe al mee met pbuy dus binnenkort mooie diy zilveren interlinks voor me cd speler die binnenkort komt.

Nou ik ga weer vrolijk verder muziek luisteren! Commentaar laat je maar horen ;)

Mvg,

Reinout


wh-vanderpost

Nou nou.. een studenten HT'tje noemt 'ie dat! 'k denk dat het niet meer onder die noemer mag vallen hoor, kijk af en toe maar eens op het GoT forum.. daar zitten echt student HT's tussen (no offense, iedereen begint vrij beperkt natuurlijk  ;))

Nou, nog even meedoen met de PowerBuy voor de sub  ;D
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Jean Pierre

Quote from: wh-vanderpost on February  1, 2005, 15:06:36
Nou nou.. een studenten HT'tje noemt 'ie dat! 'k denk dat het niet meer onder die noemer mag vallen hoor, kijk af en toe maar eens op het GoT forum.. daar zitten echt student HT's tussen (no offense, iedereen begint vrij beperkt natuurlijk  ;))

Nou, nog even meedoen met de PowerBuy voor de sub  ;D

Hehehe Thnx voor het compliment! De pbuy hoop ik wel aan mee te kunnen doen mits er genoeg geld beschikbaar is en ik dus niet eerder cd speler heb aanegschaft.

mvg,

Rappie

CD Speler, lekker belangrijk ;) Die zit ook in je dvdspeler en xbox. Ik moet met wh-vanderpost meegaan, je mist echt nog een sub ;D

Maar verder is het al best een aardige set ! Wat voor zitpositie heb je ? En heb je nog rear speakers erop aangesloten zitten ?
Eigenaar van Paulthé

Jean Pierre

#4
Mijn zit positie is een luier stoel(waarvan ik het voetensteuntje mis >:() in het midden van de speakers en dan  kleine 2 m van tv af! Of luierend vanuit bed met tv ofzo. Als rears gebruik ik goedkope philips sattalieten die bij mn ouders hun philips tv zaten. :D Worden vervongen door scirocco surround center zelfde (ookal is die er nu niet mis hem overigens ook niet de speakers maken echt een heel mooi plaatjes had in het begin tv er bij aan zonder geluid, kwam ik later boven dacht ik dat het geluid uit de tv kwam  :PO0

mvg,


Jean Pierre

#5
Waarschijnlijk  is me volgende upgrade een svs woofer ;) welk ik dan met pbuy mee haal :D Nog niet zeker maar ik denk het wel! :D:D

triple_A

Wow... das een net setje ;)
Ik ben zelf ook nog wat je noemt jong ( ;D) dus ik kan dit wel een beetje als inspiratie gebruiken.

Ik hoor erg goede dingen over SVS sub's >:D
Ook zeer aan te raden als subwoofer is iets gebaseerd op een unit van Adire Audio.. ikzelf heb een Shiva en die bied echt heel veel bang for buck 8)
Binnenkort kunnen jullie ook een topic verwachten van mijn ht'tje ;D
mvg, Triple_A

Jean Pierre

Heheh ik ben benieuwd, netzoals elke set zal ik ook jou set bewonderen!

Gordon

Quote from: Jean Pierre on February  1, 2005, 14:38:17

me andere bonsai  O0

Gaaf zetje zeg, maar waar sluit je nou die 2 kabeltjes van je "andere Bonzai boompje" aan?  ???
>:D  ;D
I now live in Bali...

Jean Pierre

Hehehe lol lijkt inderdaad net of ie daaruit komt :P Maar hij is ergens anders van dr stond eerst een ander apparaat nmlk :P

Jean Pierre

#10
Van de week de volgende update voor mobile audio : Iriver H10 (en nog wat muziek cd's  O0 ) Ik heb voor dit apparaat gekozen omdat ik goeie ervaring met iriver heb en ik een nieuwe mp3 speler wou met groter geheugen, dan mn huidige imp 550 cd/mp3 speler van iriver. Dus vandaar!



Ook doe ik met de powerbuy mee en komt er binnenkort een subwoofer van svs pci 20-39 deze is meer dan groot genoeg voor mijn kamer denk ik. Ik heb de peerless subwoofer beluisterd en het schijnt dat svs nog beter is dus dat belooft veel goeds(is er overigens iemand die dit kan bevestigen?) Ook komen er zilveren interlinkjes van de powerbuy binnenkort!

Dus dat zijn de upgrades voor zover! Ergens medio 2005 z(al)ullen er wel weer een paar mooie upgrades volgen.

Mvg,

Sjors

Quote from: Jean Pierre on February  6, 2005, 19:48:26
Van de week de volgende update voor mobile audio : Iriver H10 (en nog wat muziek cd's  O0 ) Ik heb voor dit apparaat gekozen omdat ik goeie ervaring met iriver heb en ik een nieuwe mp3 speler wou met groter geheugen, dan mn huidige imp 550 cd/mp3 speler van iriver. Dus vandaar!



Ook doe ik met de powerbuy mee en komt er binnenkort een subwoofer van svs pci 20-39

Goede keuze! daar zul je geen spijt van krijgen  :)

Jean Pierre

SVSubwoofer And DIY Cables are comming :D:D allebeide onderweg   O0

Jean Pierre

Oke ik kan dus echt niet wachten tot de SVS komt en ben dus al druk aan de gang met de voorberreidingen  O0

Eerst nog even een blik van de sneeuw die afgelopen dagen is gevallen:


Oke, ik ben dus begonnen met het uitzoeken van "bass-dvd's" :


Echter nu zit ik met een "probleem" ik weer niet zo goed waar ik mn sub moet opstellen, zelf had ik het volgende in gedachten:

Rode hokjes zijn mn boxen, Grijze vlak mn tv meubel en de zwarte ronde je raad het al is de svs woofer :D. Echter vraag ik me af of dit wel een goeie opstelling is, mede omdat het bed de bass dan "blokeert" ? Dus mijn vraag : waar zouden jullie hem neer zetten, zo laten of speaker op plek van sub en sub op plek van speaker. Of elders??

In ieder geval alvast bedankt!

Kerstmanno

Hi,

De sub in de hoek is vaak niet zo'n heel goed idee (dacht ik).
Een kleine hulp bij het bepalen van de beste plek voor de sub is als volgt:

Zet je sub op je luisterplek neer. Kruip dan op handen en voeten door de kamer en luister waar de bas het beste klinkt. Op die plek zou je sub moeten komen te staan. Succes!

OscarTango

Leuk, midden in de kamer dus... effe glasplaat erop en gaan met die salontafel  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

WrineX

mooie diy speakers , heb je ze ook zelf gefineerd ? wat ziet er wel netjes uit hoor

Jean Pierre

Bedankt voor het compliment en de tip! Ik zal dit dan uitproberen hoef niet zo ver te kruipen want mn kamer is niet zo groot ;) De speakers zijn niet gefineerd het is een soort plakfolie werkt perfect! Het is trouwens te halen bij de praxis onder andere.

Sjors

Quote from: Menno-ert on March  6, 2005, 14:54:09
Hi,

De sub in de hoek is vaak niet zo'n heel goed idee (dacht ik).


Ja en nee, voor de "meeste" subs is het idd niet goed om ze in een hoek te plaatsen, maar SVS adviseert juist om hem in een hoek te plaatsen.


Quote from: OscarTango on March  6, 2005, 15:05:47
Leuk, midden in de kamer dus... effe glasplaat erop en gaan met die salontafel  ;D

Zodra de SVS in werking treed, ligt die plaat er gauw naast  ;D  die poort aan de bovenzijde zorgt daar wel voor  :D 8)


Groet, Sjors

WrineX

Quote from: Jean Pierre on March  6, 2005, 18:56:21
Bedankt voor het compliment en de tip! Ik zal dit dan uitproberen hoef niet zo ver te kruipen want mn kamer is niet zo groot ;) De speakers zijn niet gefineerd het is een soort plakfolie werkt perfect! Het is trouwens te halen bij de praxis onder andere.


dat is raar, ik was 3 dagen geleden nog bij de praxis toen vroeg ik of ze iets in de richting van fineer hadden of van dat plak plastic zoals op de goekoperen speakers, maar die gast zei dat ze dat niet hadden,    toch nog maar een keertje kijken

Sjors

Quote from: WrineX on March  6, 2005, 22:28:20

dat is raar, ik was 3 dagen geleden nog bij de praxis toen vroeg ik of ze iets in de richting van fineer hadden of van dat plak plastic zoals op de goekoperen speakers, maar die gast zei dat ze dat niet hadden,    toch nog maar een keertje kijken

Dat de praxis geen echt fineer verkoopt kan ik nog begrijpen, maar plak plastic hebben ze echt wel! waarschijnlijk had je een vakkevuller  ;D ;D

Jean Pierre

Quote from: Sjors on March  6, 2005, 22:46:14
Dat de praxis geen echt fineer verkoopt kan ik nog begrijpen, maar plak plastic hebben ze echt wel! waarschijnlijk had je een vakkevuller  ;D ;D
Dit hebbe ze zeker wel :D Het heeft daar ook een iets andere naam geloof ik, iets met plaklaminaat ofzo ?

mvg,

WrineX

oh :) dat heb ik volgens mij wel zien liggen :) , eerst maar eens kijken of ik het oude fineer kan opschonen en anders tjah dan maar plastic :) hihi

Jean Pierre

Quote from: WrineX on March  7, 2005, 17:37:07
oh :) dat heb ik volgens mij wel zien liggen :) , eerst maar eens kijken of ik het oude fineer kan opschonen en anders tjah dan maar plastic :) hihi


Tjah ik vind zelf het resultaat mag er zijn. Plak het echter wel METEEN goed als er ook maar klein stukje op zit, en je wil het loshalen gaat het scheuren. En denk ook om bubbeltjes is wat minder, je kan ze niet echt weg "masseren" wel kan je met spelde prikje erin en zie je er niks van. Bij mij in ieder geval ;)

WrineX

jah  pcies speld gaatje ziet niemand :) maar ben nu mijn oude vineer naan het lakken (transparant) met red wood tintje, mocht dat echt niet lukken dan gaan we ook laminaat plakken ;)