Palm of PocketPC?

Started by Leonard Shelby, January 29, 2005, 23:08:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leonard Shelby

Hoi,

Ik heb al jaren een Palm IIIxe.
8Mb geheugen en een processor waar een moderne rekenmachine om moet lachen. ::)
Maar hij doet wat hij moet doen. Paar honderd adressen, stapel afsprakenen to do's, inloggevens, wat word docs, spreadsheets etc. Allemaal geen probleem en nog redelijk snel ook.

Ik dacht dat ik wel eens een nieuwe verdient had en ben wat rond gaan shoppen. Het leek me de tijd om over te stappen op een pocket PC omdat er steeds minder fabrikanten en modellen zijn voor PalmOs en ben er eens wat gaan bekijken.
Daar schrok ik wel een beetje van. Een 400Mhz model is gewoon trager in het oproepen van een telefoonnummertje dan mijn oude Palm. Hoe zwaar kunnen ze een adressenbestandje maken.

Kortom ik kreeg er echt een "Microsoft gevoel" bij..... overkill aan mogelijkheden die je nooit gebruikt maar die de boel wel traag maakt en er voor zorgt dat je steeds weer nieuwe hardware moet kopen.

Blijf bij je oude zou je zeggen..... maar ik wil graag GPS navigatie erop. Ik heb nu een losse hand GPS en die heeft zijn beste tijd gehad dus ik zou het lekker vinden om deze 2 te vervangen voor 1 apparaat.

Wie heeft ervaring met beide systemen? Wat is wijsheid.

Wat ik weet is dat ik in iedergeval Tomtom wil gaan gebruiken (voor beide platforms beschikbaar) Een ingebouwde of Bluetooth GPS wil. (zeker niet aan een draadje) en dat het een werk machientje is voor me. Dus MP3's, filmpje, games etc. vind ik niet boeiend. Ik wil wel zo snel mogelijk en met zo min mogelijk handelingen gegevens op mijn scherm hebben die ik nodig heb.


Erik

Er was een half jaar gelden maar een pocketpc model met ingebouwde gps (500 euro) wel een geinig ding, een collega had er een, mitac geloof ik. Maar er was ook kllon te koop in DL en na lang zoeken ook hier en die koste maar 300 euro. Maar ik vond ze allebei traag reageren op invoer bij het gpsen, wel leuk speelgoed trouwens.

Wil je trouwens geen negatieve opmerkingen meer maken over MS anders ben je geen MS goeroe meer en moet ik je rapporteren bij Microsoft ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Leonard Shelby

Ho Ho... ik streef naar de status van MCE goeroe... Niet MS Goeroe. Dan moeten ze eerst de rest van hun producten net zo goed maken  >:(  ;)
Maar zonder gekheid.... software is goed...of niet. Wie het dan gemaakt heeft maakt me niet zoveel uit.

De PDA die jij bedoelt heb ik gezien, dat is ook degene die mijn interesse heeft gewekt. De Mitac 168. Heeft een ingebouwde GPS, lekker alles in 1 en kost maar net boven de 300 euro. 

Ik zit alleen met die platform switch. Als Palm toekomst heeft blijf ik denk het liefste daar. T3 of T5 met bluetooth GPS ofzo. Maar heeft Palm toekomst? Ik wordt er niet vrolijk van als over een jaartje alle software ontwikkeling stopt. (Zoals je kan zien aan mijn Palm IIIxe ben ik niet iemand die elk half jaar iets nieuws koopt  ;D)

J.A.F._Doorhof

Ik gebruik een Mio digiwalker die heeft een ingebouwde GPRS antenne en is redelijk snel.
De prijzen liggen zo rond de € 300,00 zonder GPRS software.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

ik heb een pocket pc, een hp2210 omwille van de combinatie met tomtom navigator, en ik moet zeggen, ik ben blij dat ik het ding niet als agenda en adresboek gebruik, want het loopt ongeloofelijk veel vast, en is supertraag. voor navigatie alleen is het best te pruimen, en je kan hem ook als walkman gebruiken als je er wat mp3's opzet en een koptelefoon bij koopt... het is de goedkoopste navigatie die er was, en daarvoor is hij z'n geld waard, maar het toestel alleen (rond de 300 euro?) zou ik zeker zn prijs niet waard vinden. ik heb vroeger nog een palm gehad (wel als adresboek, en agenda etc) en die deed het prima, maar die vergat ik altijd mee te nemen, dus  :-\
syncen met windows (xp) gaat wel perfect met die pocket pc, maar voor mac heb je nog extra software nodig  >:(

Erik

FrankD: gprs is wat anders als gps ;)


MCE Goeroe: €300 nog maar voor de mitac, dan is die ook snel gezakt.
Afijn Palm zie ik in testen er vaak als beste uitkomen vergeleken met ppc, snelheid is gewoon veel lekkerder. Reageert sneller,  stabieler, misschien tijd voor ppc 2004mce ;D

Als hij maar compablie blijft met ppc end at is hij, zou ik gewoon voor de palm gaan, voorlopig blijft hij nog een paar jaar bestaan. Maar je weet net zo goed als ik dat MS die markt binnenkort domineert en concurrentie uitschakeld. Dus misschien moet je er juist om die reden nog even van genieten. 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Vast slaan heb ik nog nooit gehad met mijn PDA's.
Lijkt me niet normaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

wat is daar niet normaal aan? dat kan toch. waarom maken ze er anders achteraan een knopje aan om het opnieuw op te starten? ik heb het wel af en toe nodig
of ik het leuk vind, dat is een andere kwestie...

Nobody

Ik heb ook een palm. Ik ben een zeer tevreden gebruiker, zeker qua snelheid.
Ik heb hem nog nooit moeten resetten.