wijzigingen na calibratie

Started by Iwan, January 29, 2005, 22:55:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Iwan

Frank heeft 13 nov 04 mijn panasonic tx32pd50 gecalibreerd maar toen is helaas de geometrie overgeslagen.
Nu heb ik wat rondgeneusd op internet en wil ik zelf het servicemenu ingaan om de geometrie in te stellen.
Blijft de gecalibreerde gray scale wel behouden of gaan alle waarden terug naar de fabrieksinstelling bij het openen van het servicemenu?

J.A.F._Doorhof

Waarom is de geometrie overgeslagen ?
Normaal doe ik die altijd in de calibratie.
Let wel een volledig recht beeld is bijna onmogelijk er zal altijd een compromisse gedaan moeten worden.

Als je het servicemenu ingaat moet je voordat je dat doet de USER settings opschrijven die worden gereset.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Iwan

Bedankt voor je bericht Frank,

Ik denk dat je de geometrie overgeslagen hebt omdat het raster testbeeld flikkerde. Je zei toen dat je wat anders zou proberen en bent toen uit het servicemenu gegaan en met iets anders verder gegaan. Je bent daarna niet meer op de geometrie teruggekomen.
Wat ik eigenlijk vooral wil veranderen is de overscan want die is nogal extreem en die is tijdens de calibratie helemaal niet aan de orde gekomen.

Begrijp ik het goed dat dus de grayscale behouden blijft als ik het servicemenu inga en enkel de brightness, contrast en color teruggezet worden?

Iwan

J.A.F._Doorhof

Alleen de userinstellingen inderdaad, als je die opschrijft is alles terug te zetten.

PAS OP met overscan, veel toestellen kunnen het testbeeld niet helemaal weergeven hoe je het ook verplaatst op kleiner maakt ze snijden altijd wat af. Dit kun je snel genoeg zien met horizontal size, mischien dat hij daarom zo stond te flikkeren, als je hem te klein maakt kan hij gaan flikkeren of trillen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview