" nieuwe " spel comp

Started by jeroenskie, January 28, 2005, 08:48:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rikske

euh noob vraagje, hoe doen jullie die quotes eigenlijk?   :-[

Pjotr

Quote from: Rikske on February  1, 2005, 15:29:22
euh noob vraagje, hoe doen jullie die quotes eigenlijk?   :-[

Door een simple klik op het "Citeer" knopje bij een post van iemand die je wilt quoten.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Rikske

QuoteDoor een simple klik op het "Citeer" knopje bij een post van iemand die je wilt quoten.
;D dank u wel

westergas

PS2 is een leuk ding maar ik zou er geen copieen op draaien. Het "ombouwen" werkt wel prima alleen is dit op lange termijn schadelijk voor de lens met haperingen en vastlopers tot gevolg.

xbox heeft hier naar mijn weten geen last van.
Anata wa soko ni imasu ka

aMUSEd

Quote from: jeroenskie on January 28, 2005, 08:48:55
Hallo even een vraagje .

Mijn dochter schreeuwd om een spelletjes computer, nu ik eigenlijk anti spelletjes computer ben ..
weet ik bij god niet wat nu een leuk apparaat is ,en waar de spellen nog enigszins betaalbaar zijn .
Ook weet ik niet of deze zijn te copieeeren  :-X

Ik ben er tegen omdat ik het niet leuk vind als mijn dochter alleen nog maar wil spelen met de computer en niet meer met haar " gewone" traditionele speelgoed , ( puzzels e.d.),anderzijds ben ik me terdegen bewust van het feit dat je je kind niet willens en wetens moet weg houden van de " toekomst"  .

dus wat is nu goed om te doen ?

koop ik een
x box
playstation
nintendo
????????

waar zijn spellen voor te krijgen die zowel goed (leerzaam)zijn voor kinderen , als voor ouderen /

hoop dat jullie tips hebben .

vr gr jeroen

Als jouw dochter jonger dan 13 jaar is zou ik voor een Gamecube (alternatief ps2) gaan.
Xbox is meer voor pubers/volwassenen.. nee echt waar.

EdwinB

Alhoewel de Game Cube het meest "kiddie" imago heeft zijn er natuurlijk op alle drie de consoles voldoende kinder/cartoonie games te koop. Dat de Xbox en PS2 en maar "volwassener" imago hebben doet eigenlijk niet ter zake.

Op alle consoles zijn er games beschikbaar van alle verschillende types. De GC heeft bijvoorbeeld een volwassen shooter in Metroid Prime en de Xbox een cartoon game in Grabbed By The Ghoulies.

Het is maar net wat je zoekt. Wil je Mario? Koop dan een Game Cube!  ;)


aMUSEd

zucht...
Wat ter zake doet is dat er advies gevraagd wordt voor de aanschaf van een spelcomputer primair voor een kind (criterium 1).
Ik denk dat de games op de GC een kind het meest zal aanspreken (het aandeel kiddie games van de GC is ook groter tov ps2 en xbox.. zelfs in absolute zin). Maar ook volwassenen kunnen leuke spellen vinden voor de GC. En de GC is de goedkoopste van de 3.
Daarbij zijn de games goedkoper tov ps2 (criterium 2).. copieren is gewoon diefstal, dus dat vind ik geen optie (trouwens, slecht voorbeeld voor het kind).

Afgezien dat het afwachten wordt of er kiddie games op de psp uitkomen lijkt mij de playstation portable ideaal voor een kind.. bedenk de voordelen zelf maar. De games zullen goedkoper zijn dan console games ..dus de psp is zeker een goede optie.

Als pappa zelf ook wil gaan gamen blijf ik de ps2 adviseren... rustig blijven.. het is maar een mening van 1 persoon.

Ht-toedeboon

#32
Quote from: EdwinB on February  1, 2005, 09:47:27
Onzin, PS2 is de meest out-of-date console van de drie. PS1 was een goed apparaat, met de PS2 heeft Sony zich er makkelijk (maar uiterst succesvol) mee afgedaan.

Welke focus is er minder breed aan de markt van de Xbox en GC tegenover de PS2?


Lijkt me een beetje krom om dat zo te zeggen.

Ten eerste was de PS2 de eerste van de 3.
Ten tweede gaat het er meer om welke game-makers achter je console staan.
Ten derde zijn de spellen die in het begin uitkwamen beduidend minder als de moderne games.
Ten vierde is de hardware te verschillend van de consoles om ze makkelijk te vergelijken.

De X-box kwam veel later dan de de PS2 en er zit bovendien een 733 celeron in.
Komt bij dat veel mensen de controller echt een ramp vinden van de X-box.

Nintendo gamecube daarvan heeft mijn meissie er 1 maar vindt dat ze veel te ver gaan met het uitmelken van games, mario kart bijvoorbeeld was werelds maar op de cube is het toch echt een dieptepunt geworden, ook mariosunshine is echt minder.
Zelda heb ik nooit gespeeld maar wie kan mij een titel noemen op de gamecube die de anderen niet hebben?????
Zoals Gran turismo op de PS2 of Halo en Fable op de X-box? Misschien Metroid prime maar ook die ken ik niet en is tevens een remake/vervolg op een oude titel.
Resident evil hadden we erbij gekocht en ik heb qua laadtijden nog nooit zo'n irritante game meegemaakt als dit.
Bij het openen van iedere deur gaat dat ding staan laden kortom niks sfeer/weg spanning oftwel ruk.

Ik zou voor een PS2 gaan nu Jeroenski aangezien je hier veruit de meeste games op hebt voor jong en oud.

Greetzz
Intense receiver met dubbele, bovenliggende eindtrapppen en extra dikke eindstekker zonder demper, en dat alles op 4 x 8" lichtmetalen Scanspeaks

EdwinB

Quote from: Ht-toedeboon on February 10, 2005, 06:22:07
Lijkt me een beetje krom om dat zo te zeggen.

Ten eerste was de PS2 de eerste van de 3.

Exact, de PS2 wat de eerste van de drie. Dat is dan ook de belangrijkste reden waarom deze de minste hardware van de drie heeft en het meest out-of-date is.

Quote
Ten tweede gaat het er meer om welke game-makers achter je console staan.

Is inderdaad belangrijk. In het begin had de PS2 hier een duidelijk voordeel, tegenwoordig is dit voor de PS2 en Xbox vrijwel gelijk.

Quote
Ten derde zijn de spellen die in het begin uitkwamen beduidend minder als de moderne games.

I agree, dat is altijd al geweest en voor elke console/computer die er ooit gemaakt is.

Quote
Ten vierde is de hardware te verschillend van de consoles om ze makkelijk te vergelijken.

De X-box kwam veel later dan de de PS2 en er zit bovendien een 733 celeron in.

De consoles zijn uiteraard vershillend in hardware. Echter, vrijwel iedereen is het er over eens de games er op de Xbox beter uit zien en kortere laadtijden hebben.

Quote
Komt bij dat veel mensen de controller echt een ramp vinden van de X-box.

Vooral mensen die al jaren de PS controller gebruiken. Dit is gewoon een kwestie van gewenning en voorkeur.


Grt,

Edwin

OscarTango

Maar eh...wat is het nu uiteindleijk geworden ? Jeroenskie ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

The Foundation

een gewone game pc

is  makkelijkst om games te verkrijgen
of zelfs online games

Roeland

Alle consoles in bezit gehad en nu toch weer een Nintendo.
Cube kiddy or not, maar een ongelofelijke playe"bill"ety. Op het moment loop ik Mario Sunshine door en verveel me geen minuut.
Ben al zeker een gamer voor 15 jaar en geloof me gebruik een pc voor de realistic games en een nintendo voor de fun.
Met 1 ding moet je wel rekening houden: De kids hebben vriendjes. En het is alleen "cool" om een xbox of een ps2 te hebben. Maar ga je alleen voor de leukste spellen dan blijft in mijn opinie er maar eentje overeind en dat is nintendo. Daarnaast is deze console voor een prikkie op marktplaats te vinden.
Een advies koop niet gelijk 10 games, maar gewoon 1 voor 1. Anders weten die kids van ellende niet welke ze moeten spelen en zijn ze er zo op uit gekeken. Daarnaast ga alleen voor de nintendo titels als Mariokart, Mario Shunshine, Zelda etc

Greetz

Roeland

Marc vs

Ik zie het zo.
Ben 30 jaar, speel al vanaf mijn 14 jaar spellen en er is maar één echte spelcomputer en dat is Nintendo.
Nintendo heeft een Kiddy imago, omdat ze nu eenmaal veel tijd en energie in goede kinderspellen steken en kinderen hebben nu eenmaal meestal een Ninteno (gameboy).
Maar het aanbod, is voor jong en oud en zie het juist anders. Sony heeft stoer willen doen, met de eerste playstation en daar is me toch veel rommel op uitgebracht. Race spellen, slechte shooters, het is allemaal stoer, maar ik zie dat juist als kiddy.
Geef mij maar kwaliteit en als je een pc hebt (zoals de meeste), heb je geen andere spelcomputer nodig, dan Nintendo, want daar zijn ook zeer goede spellen op te spelen, zoals momenteel half life etc.
Sta open voor meerdere spelcomputers, maar zie het nut momenteel niet en als Nintendo ooit uit de markt gedrukt gaat worden, zoals Sega, dan zullen we nog fijn kunnen terugdenken, aan de goede tijd van vroeger, waar het nog om de spellen gaat en niet om de big business..

zuidwester

Ik ben het toch echt niet met je eens. Er zijn diverse leuke titels uitgebracht voor al de drie moderne consoles. Voor de rest heeft iedere console zijn eigen sterke titels...   Dus ik vind het een beetje beperkt om te gaan zeggen dat er maar een  echte is.. 
ontferm U over ons

Paul1967

Tsja hier weer een dertiger, en ook voor mij geldt er maar 1, en dat is de cube.
En met 1 wil ik niet zeggen dat het de beste is in het algemeen maar persoonlijk.
De gameplay is gewoon het beste. Ook de controller laat zich lekker bedienen.
Tevens geeft de cube mij een lekker retro gevoel door die bekende games van vroeger; Zelda, Mario, Donky Kong etc.
Voordeel is ook zijn prijs en compactheid/gewicht. Een cube laat zich makkelijk overal mee naar toe nemen.

zuidwester

Ik beb ook een dertiger hoor!
Ik zou graag wat meer spellen op de cube spelen als ze de progressive scan support door hadden gezet; nu ziet het er echt minder uit op de beamer.
ontferm U over ons

Marc vs

Ja, met echte bedoel ik eigenlijk ook retro en mag niet verloren gaan..

Wat betrefd die aansluitingen op de cube, dat is idd minder goed gedaan, dan bij de concurrenten, maar ik heb het zo opgelost, om perfect beeld te krijgen. Heb een speciale scart gekocht, die 60 hz ondersteund (orgineel) en die op de dvd recorer aangesloten en die via component naar de beamer. Perfect plaatje. Er zijn ook orginele component kabels verkrijgbaar, maar duur en moelijk te vinden.

Roeland

Quote from: pipoplus on February 23, 2005, 08:34:12
Ik zou graag wat meer spellen op de cube spelen als ze de progressive scan support door hadden gezet; nu ziet het er echt minder uit op de beamer.

Cube heeft progressive output >  de kabel is alleen via import te bestellen en niet in Nederland verkrijgbaar via de detaillist.

greetz

zuidwester

QuoteCube heeft progressive output >  de kabel is alleen via import te bestellen en niet in Nederland verkrijgbaar via de detaillist
Ik weet het; helaas zij er maar weinig spelen die progessive ondersteunen
ontferm U over ons

christian19

Quote from: Marc vs on February 20, 2005, 14:58:06
Sony heeft stoer willen doen, met de eerste playstation en daar is me toch veel rommel op uitgebracht. Race spellen, slechte shooters, het is allemaal stoer, maar ik zie dat juist als kiddy.

Maar ook veel goeie spellen.
Daarbij komt nog eens dat de spellen van de N64 veel duurder waaren,
en echt niet beter. (op sommige na dan)

Quote from: Marc vs on February 20, 2005, 14:58:06
als Nintendo ooit uit de markt gedrukt gaat worden, zoals Sega, dan zullen we nog fijn kunnen terugdenken, aan de goede tijd van vroeger, waar het nog om de spellen gaat en niet om de big business..

Ik hoop niet dat Nintendo het zelfde staat te wachten als Sega.
Maar dan moetten ze wel niet 5 delen gaan maken van alle spellen.

wat betreft de aankoop van een nieuwe console,
zou ik in dit geval ook voor de cube gaan.
Ga je voor een van de andere zou ik even wachten.
Ik wil zelf ook nog een PS2 en X-BOX maar het duurd
niet lang meer voordat de nieuwe modellen uitkomen,
en dan daalen ze weer met de prijs van de ouden.

mvg,

christian19

aMUSEd

De nintendo ds is ook een erg leuk ding voor jouw dochter.
Deze handheld heeft erg veel potentie (touch-screen, spraakherkenning, 2 schermen).
Ik zag laatst in de locale speelgoedwinkel kinderen met de DS spelen (wario spelletje met minigames waarbij je moet (nep-)tekenen op het scherm) en het zag er erg vermakelijk uit.

Marc vs

Idd. Sony is als eerste uitgekomen  met de resident evil serie en heeft daar goede zaken mee gedaan. (echt stoer ;D) Een super horror spel, wat Nintendo niet had. Gelukkig is het er later ook op gekomen en als Fan, kan ik niet wachten op Resident Evil 4, over een dag of 14 (denk).

christian19

hallo,

Ik denk dat de DS gaat floppen.
Het ziet er wel erg leuk uit, maar de duurzaamheid is volgens mij 0.
Bij ons hadden ze hem op 4 plaatsen staan en op 2 is hij al defect.

mvg,

christian19.

aMUSEd

Quote from: christian19 on February 28, 2005, 23:56:00
Het ziet er wel erg leuk uit, maar de duurzaamheid is volgens mij 0.
Bij ons hadden ze hem op 4 plaatsen staan en op 2 is hij al defect.

In een winkel wordt er door klanten altijd slecht omgegaan met die dingen. Hetzelfde gebeurt met controllers van PS in winkeldemo, en daar hoor je geen duurzaamheidklachten over.
Ik heb er wel vertrouwen in.. originele aanpak (=nintendo), leuke spellen .. hopelijk voor nintendo krijgen ze een beetje support en wordt de psp niet te gunstig geprijsd ;D

christian19

Quote from: aMUSEd on March  1, 2005, 07:42:44
In een winkel wordt er door klanten altijd slecht omgegaan met die dingen. Hetzelfde gebeurt met controllers van PS in winkeldemo, en daar hoor je geen duurzaamheidklachten over.
Ik heb er wel vertrouwen in.. originele aanpak (=nintendo), leuke spellen .. hopelijk voor nintendo krijgen ze een beetje support en wordt de psp niet te gunstig geprijsd ;D

Dat is waar, al vind ik een week wel erg snel :-X

Ik wil overigens niet zeggen dat ik hem niet leuk vind,
in tegendeel, ik vind hem erg leuk.
Vooral het touch-screen spreekt mij erg aan.

de PSP kos iets van €200,-  en dan zit er noch van alles bij.
Als ik echter naar de funkties kijk :P
Het word straks het zelfde als met de telefoon,
je kunt er alles mee, behalve bellen :-X

mvgr,

christian19