" nieuwe " spel comp

Started by jeroenskie, January 28, 2005, 08:48:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroenskie

Hallo even een vraagje .

Mijn dochter schreeuwd om een spelletjes computer, nu ik eigenlijk anti spelletjes computer ben ..
weet ik bij god niet wat nu een leuk apparaat is ,en waar de spellen nog enigszins betaalbaar zijn .
Ook weet ik niet of deze zijn te copieeeren  :-X

Ik ben er tegen omdat ik het niet leuk vind als mijn dochter alleen nog maar wil spelen met de computer en niet meer met haar " gewone" traditionele speelgoed , ( puzzels e.d.),anderzijds ben ik me terdegen bewust van het feit dat je je kind niet willens en wetens moet weg houden van de " toekomst"  .

dus wat is nu goed om te doen ?

koop ik een
x box
playstation
nintendo
????????

waar zijn spellen voor te krijgen die zowel goed (leerzaam)zijn voor kinderen , als voor ouderen /

hoop dat jullie tips hebben .

vr gr jeroen

bmateijsen

Een 2dehands playstation one?? Die kan je voor erg weinig op de kop tikken.. en toch leuk!

audionut

xbox, goed te kopieren, playstation idem, nintendo heel moeilijk.
nintendo heeft de leukste spellen voor kinderen, mario, donkey kong en dergelijke.
playstation heeft de beste race spellen, de bekendste daarvan is gran tourismo
xbox heeft de meeste first person shooters, de bekendsten zijn halo en halo2
educatieve spelletjes voor kinderen zijn er eigenlijk alleen maar goed te krijgen voor de pc. kopieren voor de pc hoef ik niet uit te leggen denk ik :)
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

Marc R

Tja, voor kinderen zou ik toch eerder voor een nintendo gaan. Ik denk dat de spellen die nintendo heeft (Mario enz :) ) kinderen sneller aanspreken dan superrealistische race-spellen of first-person shooters. Zelf heb ik tijdens mijn jeugd erg veel plezier gehad van m'n gameboy (die oude zwart witte  :-X ) met mario en z'n vrienden ;) .

Movievault

Xbox, kun je zelf ook nog plezier aan beleven  ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

B.J.

xbox kopen (laten ombouwen) en zelf met de xbox mediacenter gaan spelen  ;D
spellen kan je zo dowloaden of een kopietje online kopen voor een paar euro

Movievault

Quote from: Bas Janssen on January 28, 2005, 11:51:16
xbox kopen (laten ombouwen) en zelf met de xbox mediacenter gaan spelen ;D
spellen kan je zo dowloaden of een kopietje online kopen voor een paar euro

Foei ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

jeroenskie

heeee te gek zoveel reacties !

dus als ik het goed begrijp kan mijn dochter ook veel plezier beleven aan een gameboy ..... nieuw of tweede hands kopen , kan zoiets kapot ?

en voor de " vettere" spelen is een X box top ?

is halo 2 gaaf?

Movievault

Quote from: jeroenskie on January 28, 2005, 12:54:13
heeee te gek zoveel reacties !

dus als ik het goed begrijp kan mijn dochter ook veel plezier beleven aan een gameboy ..... nieuw of tweede hands kopen , kan zoiets kapot ?

en voor de " vettere" spelen is een X box top ?

is halo 2 gaaf?

Halo en Halo2 waren de enigste 2 games waar ikk onmiddelijk verslaaft aan was.
Anwoord JAAAA HEEEELLL GAAAAAAAFF ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

B.J.

Halo vind ik wel Ok. Xbox heeft ook veel mooie racespellen.
Grafisch is hij top en surround sound is natuurlijk ook wel vet!

Pjotr

Quote from: jeroenskie on January 28, 2005, 12:54:13
is halo 2 gaaf?

Ik vind van wel!!!
Je hebt dit niet van mij maar: met een gemodde xbox schijn je ook NES, Snes, N64 spellen te kunnen spelen. ;)
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Rikske

hellow


voor de kids heb je allerhande games of consoles, de gemakkelijkste is de x-box in mijn visie dan  ;D
je kan ze kopen of copieren  >:D  zoals alle andere console  >:D  mijn voorkeur blijft de XboX en dan Nintendo (64&GameCube), de laatste heeft leuke games in de Mario Bross reeks en varianten geschikt voor groot & KLEIN  ;D
Qua xbox
mijn + punt voor de XboX is je moet zelf niet meer rechtstaan voor van game te veranderen  >:D "met een handige toets combinatie + de nodige mods en de nodige diskspace"  ;D
heel gemakkelijk als je bij vrienden gaat om te gamen, je pakt je doos mee en je hebt  60 a 70 gamez  O0
In de nintendo reeks zijn de zelda games ook zeer leuk voor jong en oud
En kwestie van kapot gaan heb ze bijna allemaal gehad buiten de NeoGeo en de laatse pocket varianten Nint. DS en
PSP, die laatste is zeer mooi bye the way  ;)  >:D en heb nooit eentje stuk gehad, buiten de gameboy die van de trappen viel  ;D
qua games kan ik je ook naar deze http://www.gamespot.com/ link verwijzen, zeer goed in reviews en comments van games

rikske

oud_account_1

Voor de Nintendoos zijn er volgens mij alleen maar kinderspelletjes :)
Puur qua hardware is de xbox (voorlopig) nog het beste, kan je ook voor multimedia gebruiken.
Alleen is het ding eigenlijk te luidruchtig voor gebruik als multimedia center.

Niet dat ik een fatsoensrakker ben, maar cd's kopieren is slecht, terwijl als het om spellen gaat kopieren wel OK is? ???
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Erik

Ja ik bemerk ook nog wel eens een dubbele moraal bij bepaalde forumleden ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Harry HT

Hoi,
Quote from: Erik on January 29, 2005, 00:16:29
Ja ik bemerk ook nog wel eens een dubbele moraal bij bepaalde forumleden ;D
Maar het voordeel zit toch niet alleen in het kopieren(bijna gratis),  met zo'n harde schijf kun je toch gewoon je software altijd paraat hebben, zonder iedere keer te wisselen van cd.  Ik heb nog ergens een ps1 liggen, de opstarttijd van het ding is super irritant.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

simonsscj

Quote
Voor de Nintendoos zijn er volgens mij alleen maar kinderspelletjes

Ik zou Resident evil geen kinderspelletje noemen, net als Metroid prime/E,MGS:ts etc.

Erik

Quote from: Harry HT on January 29, 2005, 12:05:08
Hoi,Maar het voordeel zit toch niet alleen in het kopieren(bijna gratis), met zo'n harde schijf kun je toch gewoon je software altijd paraat hebben, zonder iedere keer te wisselen van cd. Ik heb nog ergens een ps1 liggen, de opstarttijd van het ding is super irritant.

Gegroet,

Harry

Ach opstarttijd is me nooit opgevallen ben opstarttijd van Doom 3 gewend dus ........   ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

aMUSEd

Quote from: Bas Janssen on January 28, 2005, 11:51:16
xbox kopen (laten ombouwen) en zelf met de xbox mediacenter gaan spelen  ;D
spellen kan je zo dowloaden of een kopietje online kopen voor een paar euro

Dit is dus waarom ik 60 euro voor mijn spellen moet betalen.. tsssss.

PS2 is de keus.. Nintendo en xbox focussen zich op een minder brede markt.
Maar een echt leuk ding is de PSP van Sony.. maart ligt het apparaatje in de winkel.

EdwinB

Quote from: aMUSEd on January 31, 2005, 22:03:29
PS2 is de keus.. Nintendo en xbox focussen zich op een minder brede markt.

Onzin, PS2 is de meest out-of-date console van de drie. PS1 was een goed apparaat, met de PS2 heeft Sony zich er makkelijk (maar uiterst succesvol) mee afgedaan.

Welke focus is er minder breed aan de markt van de Xbox en GC tegenover de PS2?

aMUSEd

Quote from: EdwinB on February  1, 2005, 09:47:27
Onzin, PS2 is de meest out-of-date console van de drie. PS1 was een goed apparaat, met de PS2 heeft Sony zich er makkelijk (maar uiterst succesvol) mee afgedaan.

Welke focus is er minder breed aan de markt van de Xbox en GC tegenover de PS2?


Specs zeggen niet zo veel... graphics ook niet.. gameplay, dat maakt een spel!
De meest memorabele momenten heb ik nog steeds op de ps1... nogal out of date.. vind je niet?
De ps2 heeft veruit de meeste spellen.. er zijn maar enkele toppers die de ps2 mist en dat is een handje vol games van de GC en de xbox die misschien nog wel eens op de ps2 verschijnen.
Begrijp mij niet verkeerd: de GC en de xbox zijn goede consoles maar de support van spelontwikkelaars op de ps2 is het grootst.
Ik denk dat de ps2 de meest evenwichtige spellenbibliotheek heeft.

EdwinB

De ondersteuning van third-party uitgevers voor met name de Xbox is zeer groot op dit moment, voor de GC is dit inderdaad minder.

De PS2 heeft meer games (dit was zeker waar een paar jaar geleden) maar het aanbod op de Xbox is meer dan voldoende en vrijwel alle third-party games komen ook voor de Xbox uit. Sommige third-party games zijn zelfs exclusief op de Xbox. Alhoewel de ondersteuning voor de GC minder is heeft deze altijd nog meer dan genoeg te bieden. Daar komt nog bij dat de PS2 versies van deze games grafisch altijd aan het kortste einde trekken, de gameplay zal geen verschil maken voor deze games dus dan kies je gewoon voor het beste versie...

Er zijn vele toppers op de Xbox en GC die nooit op de PS2 zullen verschijnen omdat ze door MS en Nintendo worden uitgegeven, dit zelfde geldt natuurlijk voor de PS2 games die door Sony worden uitgegeven. Zelfs de Holy Grail van de PS2, GTA: SA, komt naar de Xbox.

Ik zeg niet dat je geen fun kunt hebben met een oude console maar van de drie huidige consoles heeft de PS2 de minste hardware. Als ik nu een console zou gaan aanschaffen zou ik zeker geen PS2 nemen tenzij er een specifiek spel alleen op dit systeem te krijgen is welke je graag wilt hebben (dan heb je natuurlijk weining keus  ;D).

Grt,

Edwin

B.J.

Ga gewoon naar een bartsmit oid en speel een paar spelletjes met beide. Ik denk dat je de xbox dan mooier vindt door de betere grafics.

aMUSEd

Quote from: Bas Janssen on February  1, 2005, 11:41:32
Ga gewoon naar een bartsmit oid en speel een paar spelletjes met beide. Ik denk dat je de xbox dan mooier vindt door de betere grafics.

Juist!
Als graphics een doorslaggevende rol speelt dan koop je een xbox (die volgend jaar wordt opgevolgd door de xbox2)
Als gameplay en originalieit belangrijk zijn dan kies je voor een PS2 of GameCube.

Nogmaals: koop in maart die PSP.. super leuk spelcomputertje waarmee je mp3's, video en games kan spelen.
En als de geruchten waar zijn, later ook mailen en websurfen.
Ook leuk voor de kleine voor achter in de auto.
ps als online spelen belangrijk is moet je niet de gc of de xbox nemen.. gc: niet online, xbox: online abo is erg duur!

Rikske

XboX  VS  PS2   >:D

gaan we niet uitkomen vrees ik  ;D
heb ze beide gehad en verkies de XboX, qua gemak, en bepaalde games die enkel voor de box te krijgen zijn
het enige dat ik mis is GranTurismo maar daar stopt het dan voor mij , maar ook hier heeft de xbox genoeg alternatieven ...

good luck with the choice zouk zeggen ;)

EdwinB

#24
Quote from: aMUSEd on February  1, 2005, 13:16:11
Juist!
Als graphics een doorslaggevende rol speelt dan koop je een xbox (die volgend jaar wordt opgevolgd door de xbox2)

Zelfde geldt voor de PS2 en GC, beide krijgen een opvolger volgend jaar. Trouwens, ik zie hier geen argument in om geen Xbox te kopen...

Quote
Als gameplay en originalieit belangrijk zijn dan kies je voor een PS2 of GameCube.

Want? Games op de Xbox hebben geen gamplay of zo?   ???

Quote
Nogmaals: koop in maart die PSP.. super leuk spelcomputertje waarmee je mp3's, video en games kan spelen.

Ik zie geen verband tussen de PSP handheld en een echte console.

Quote
ps als online spelen belangrijk is moet je niet de gc of de xbox nemen.. gc: niet online, xbox: online abo is erg duur!

Juist als je online wilt spelen moet je Xbox kopen. Xbox Live is dan wel niet gratis (60 euro per jaar) maar vele malen beter dan PS2 online.