Aankomende media

Started by mradem, January 25, 2005, 12:37:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mradem

Ik heb de termen al meerdere malen gezien maar kan iemand mij aub iets meer duidelijkheid geven over de nieuwe media. Met zoekresultaten kom je wel wat dingen tegen maar als iemand dat in het kort zou kunnen weergeven dan zou ik hem zeer dankbaar zijn ;) .

Blue Ray disc
HD-DVD

en HD-TV

Ik kom dit overal tegen en vraag me nu een aantal dingen af.
Blue Ray en HD-DVD zijn beide een mogelijke vervanger voor de dvd toch? Welke het wordt is nog niet duidelijk of komen ze beide op de markt. Soort dvd-audio SACD situatie :) .

Wat ik denk te weten van blue ray is dat het er gebruik gemaakt  wordt van een blauwe laser die sneller data kan lezen waardoor schijfjes van +- max 40GB gemaakt kunnen worden.

Wat gebeurt er precies bij HD-DVD. Wat mij nogal verwart is dat ik bij HD altijd denk aan Hard disc  ;D .

Er komen natuurlijk straks dvd spelers uit die dit geen afspelen. De dvd's van nu schijnen dan wel compatible te zijn. Er zullen geluidstracks uitkomen die veel groter kunnen zijn uiteraard dan de DTS en dolby digital nu. Betekent wel een DTS-HD versie of iets in die geest.

Zou dat betekenen dat de versterkers van nu dan weer oud zijn eigenlijk omdat dit nieuwe decoders eist? Of zal dit misschien wel softwarematig te upgraden zijn? Is toch erg zonde als je net een vrij prijzige pre/pro aangeschaft heb.

Dvd's die straks uitkomen worden misschien ook vervangen door blue ray disc of HD-DVD versies die weer veel beter en mooier zijn dan de huidige dvd standaard. Dus kan je al je dvd's weer gaan vervangen.
Ik zit daar niet echt op te wachten eigenlijk ;D . Of heb ik het mis.

Als laatste de HD-TV. Is dit al uit? Wat doet dit precies?

Een hoop vragen maar misschien dat iemand me iets aan duidelijkheid kan vertellen. Ik weet nu niet meer zo goed wat ik beter niet kan upgraden zeg maar. Ik zie al mijn mooie apparatuur alweer oud zijn over een jaar waardoor ik ineens bergen geld kan afschrijven met de aanschaf van nieuwe spullen.

Hopelijk is dit het juiste board en krijg ik geen reacties "Search gebruiken" :D . Ik ben niet te lui maar zou graag wat feiten zien over het aankomende media.

mvg Martijn

mradem

Ik ben geloof ik niet de enige die het niet helemaal weet. 18 views ;D .

mradem

Ik heb gelukkig al wat dingen kunnen achterhalen. Waar het eigenlijk om gaat is wat zal er weer veranderd moeten worden gezien de hardware die we nu op het moment hebben. Dvd speler uiteraard. Ook de versterkers bijv? Rotel 1098 bijv. ;D .

J.A.F._Doorhof

Hi,
Er zijn nog heel veel vraagtekens.

BluRay is oa van Sony en HDDVD van oa Toshiba.
Beide komen in aanmerking voor vervanging van de DVD.
Beide hebben andere specs, de hoop is dat het een combi wordt of één duidelijk formaat.

HDTV is een hoge resolutie TV en wordt meestal uitgezonden in 1080i (1920x1080 interlaced) en soms 720P (1280x720 progressive).

HDTV is er al in de vorm van Astra HD en HD1.
BluRay is er ook al en binnenkort komen de eerste HDDVD spelers voor de PC.
De vraag is dus waar komt het intressante content.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mradem

Thnx Frank. Met de tv wil/moet ik nog even een jaartje wachten en dan ga ik dus ook opzoek naar een 1080i (1920x1080 interlaced) LCD ofzo.

Ik kan makkelijk met mijn dvd speler nog een jaar uitzitten (mits defecten natuurlijk). Waar het mij meer omging is de rotel1098 die ik nog niet lang heb en zeer tevreden mee ben. Ik hoop dat deze wel gewoon klaar is ook voor de blue ray of hd-dvd tegen de tijd. Dan bedoel ik eventueel hardware/software matig.

Want denk je dat er nieuwe geluidstracks gaan komen hierdoor ook of zal de al bestaande dolby digital en DTS etc gewoon blijven alleen dan van hogere kwaliteit?