wie geeft mij een reden

Started by christa, July 8, 2002, 12:21:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christa

wie kan mij redenen geven om over te stappen op een digitale schotel
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

J.A.F._Doorhof

Beeldkwaliteit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

christa

is de beeld kwaliteit dan echt zoveel beter ???
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

dick

#3
Digitale schotel vs. ??? Kabel? Analoge decoder?

Verschil van kabel naar Digitale decoder is verschil van dag en nacht.  Kwaliteit is beter, zenderaanbod is veel groter, het is voordeliger. Ik heb zelf al jaren een digitale schotel en ben zeeeer tevreden. (ik heb zelf het top pakket van canal digitaal, kosten zijn wel hoog maar als film liefhebber, heb je dan ook wel iets)

Verschil tussen een analoge en digitale decoder weet ik niet, nooit gebruikt. Een belangrijk nadeel is wel dat je niet kan opnemen en tergelijk kijken naar iets anders, of als je een TV hebt in een slaapkamer, moet je hier dus ook een decoder plaatsen.

Groet !

PS er was inmiddels al antwoord gegeven, beeldkwaliteit is écht beter!

Hairball

Voordelen

Beeldkwaliteit (was al genoemd)
Zenderkeuze (was al genoemd)
Maandelijkse kosten (geen kabelabbo meer nodig)

Nadelen
Groot percentage zender is gecodeerd. Natuurlijk zijn hier illegale kaartjes voor, maar die moet je OF zelf bakken (zoals ik) OF elke maand op de kop zien te tikken bij een vriend. In beide gevallen kost het je meer geld.

Engelse en Belgische zenders zijn niet zonder meer te ontvangen. Additionele decoder en roteringssysteem is nodig.

Op meerdere tv's verschillende kanalen kijken is niet zonder extra decoders mogelijk.

Al met al is het dus een kostenoverweging of je over wilt stappen. Ik heb er nog geen dag spijt van gehad, want de zenderkeuze/kwaliteit en diversiteit is overweldigend.

vr. gr.

Nico
I hate HT.........

Just kidding :)

dick

Groot percentage is inderdaad gecodeerd, maar dan gaat het om de extra betaal zenders.. De zenders die je nu ontvangt  van je kabelboer, waar je dus een X bedrag voor betaald, (hoeveel dit is weet ik al niet meer, heb al te lang geen kabel meer) zijn met de schotel gratis. De extra zenders kosten geld..tenminste, wil je het legaal houden. Ik heb het alletwee, ik programmeer zelf kaarten omdat ik het leuk vind om hiermee te 'spelen' (leuk om buitenlandse zenders te ontvangen) maar ik heb ook een abo bij kanaal digitaal. Ik gebruik het dan ook niet voor commerciële doeleinde, maar ik geloof dat Frank er niet  blij van wordt als dit op het forum besproken wordt.. ;D

Enige nadeel die dan nog over blijft, is dat je met een standaard decoder maar 1 ding tergelijk kan kijken/opnemen.. (voor sommige een groot nadeel omdat in het hele huis televisie's rond slingeren waar iedereen op wil kijken) Als dit geen probleem is, moet je het vind ik altijd doen!

christa

als ik al die voordelen zo lees denk ik er toch sterk aan om mr zap eruit te doen en daarvoor in de plaats een scotel neem.maar mijn kabel abonement zal ik moeten blijfen betalen omdat ik ook kabel internet heb zal essent nooit je kabelkosten weg halen hier heeft al eeen stuk over in de consumentenbond gestaan die man had kabel telefoon en kocht een schotel essent zij toen wie garandeert ons dat u geen kabel tv gebruikt dus hij kon gewoon blijven betalen. voordeel hiervan is dat ik mijn andere tv op de slaapkamer dan anoloog kan laten dus zo erg vind ik dat ook niet. maar kan iemand mij vertellen wat zoiets ongeveer gaat kosten?
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

dick

Waarom zou je je kabel niet kunnen opzeggen? Internet via kabel is een heel ander abonnement.  Dat zou dus betekenen dat je nooit je kabel zo mogen opzeggen. Tenslotte zullen ze  de bekabeling echt niet komen weghalen, lijkt me een raar verhaal. Ik heb mijn abo. bij UPC in dit geval, ook opgezegd. Maar als het je toch goed uitkomt, kun je de kabel gewoon houden natuurlijk. Je hebt verschillende abonnementen, ik weet niet meer precies wat allemaal de kosten zijn. Maar er worden diverse pakketten aangeboden, in principe is de doorvoer van de Nederlandse zenders gratis, maar je kan ook een abonnement nemen, dat begint bij een soort service abonnement dat iets van 50 euro ofzo per jaar kost. (tenminste, dat was wel zo toen ik over ging op schotel enkele jaren geleden alweer)  En daarna komen de pakketten, maar dat kun je denk ik beter bij kanaal digitaal even navragen, die sturen je graag informatie toe!

Welles

Kanalen als de BBC en de BRT (VRT/Ketnet/Canvas) zijn niet vrij via de satelliet te ontvangen. Als je die wilt blijven ontvangen moet je je kabelabonnement zowiezo houden. Ik heb ook kabel via Essent en toen ik kabelinternet aanvroeg was het een voorwaarde dat je televisie en radio via de kabel ontvangt. Kabelinternet zonder televisie en radio via de kabel is dus niet mogelijk bij Essent. Ik snap overigens niet waarom je via de satelliet maar één kanaal tegelijk kan kijken of opnemen. Zijn satelliettuners zo duur of zo ? Met een verdubbelstekker o.i.d. moet het signaal toch te splitsen zijn.

Henk

Quote from: Welles on July 13, 2002, 00:01:37Ik snap overigens niet waarom je via de satelliet maar één kanaal tegelijk kan kijken of opnemen. Zijn satelliettuners zo duur of zo ? Met een verdubbelstekker o.i.d. moet het signaal toch te splitsen zijn.

Digitale tuners zijn niet echt goedkoop (minimaal iets van 300 Euro) en elke tuner heeft z'n eigen kop op de schotel nodig (de zg. LNB). Gelukkig zijn er tegenwoordig schotels te koop met 2 of zelfs 4 LNB's.

Wat wel leuk is van die satelliettuners is dat je tegenwoordig ook apparaten hebt met een ingebouwde harddisc (en twee tuners), waarmee je rechtstreeks de MPEG2 stroom van de satelliet kunt opnemen. Hierbij vindt er dus geen kwaliteitsverlies plaats.

Andere leuke features zijn: 16:9 breedbeeld kanalen (zijn meestal wel pay-channels) en de mogelijkheid tot Dolby Digital 5.1 geluid (wordt echter nog niet zoveel gebruikt).

PS: Iets soorgelijks gaat straks ook gelden voor digitale televisie (Digitenne). Dit lijkt technisch gezien veel op de sateliettechniek, er wordt echter met andere 'draaggolven' gewerkt.

christa

heb navraag gedaan bij essent en moet dus gewoon de kabel blijfen betalen omdat ik kabel internet gebruik staat in de voorwaarden dat je betalend lid moet zijn van kabel tv/radio.
er is nu iemand die mij een set aanbied de asscom digitaal+schotel+inb+ab+keuze uit gold card of orgineel canal+card is dit een beetje goed en is het moeilijk om zelf te installeren?
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Erik

Ik weet dat er ooit iemand in Amsterdam met UPC hetzelfde probleem had.
Die heeft een rechtzaak aangespannen en gewonnen. Iets van koppelverkoop en dat mag niet.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Henk

In de meeste gevallen zal er maar weinig verschil zitten in de kosten van kabel-internet (inclusief het RTV-abonnement) en die van ADSL (mits beschikbaar).

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet meer hoef te internetten via de kabel, maar ik heb hier dan ook wel te maken met Casema/Cable Wanadoo :-\

Voor de montage van een schotel heb je vrij uitzicht nodig op de satelliet. Afhankelijk van de satelliet(en) die je wilt ontvangen betekent dit dat je ergens op de zuidkant van je huis de schotelantenne moet monteren en dat je dikke coax-kabel moet trekken richting decoder(s).

Hairball

Even ter correctie: De zenders die je nu via de kabelboer ontvangt zijn bijna allemaal NIET FREE-TO-AIR. Het nederlandse boeket , waarin NED 1/2/3 en oa de commercielen zitten, worden door Canaal Digitaal "verkocht". Je hebt hier dus wel degelijk een extra abbonement voor nodig.


Nico
I hate HT.........

Just kidding :)

Henk

Het basispakket van Canal Digital kost slechts eenmalig 18 Euro aan 'adminstratiekosten' (al hoewel men je graag een 'Set top box-pakket' van €13.61 per jaar wil aansmeren).

Als je naast deze kanalen (en de zg Free-to-air kanalen) nog meer wilt zijn er diverse, legale en minder legale, methodes om het assortiment te vergroten.

Hairball

Klopt, maar hoe je het wend of keert komen er additionele kosten bij. Hetzij voor een extra abbo, hetzij voor een "garagedeur" programmeur :)
Dat was waar het mij om ging. Satelliet kan veel, maar het vergt een behoorlijke investering.

Nico
I hate HT.........

Just kidding :)

dick

QuoteEven ter correctie: De zenders die je nu via de kabelboer ontvangt zijn bijna allemaal NIET FREE-TO-AIR. Het Nederlandse boeket , waarin NED 1/2/3 en oa de commerciële zitten, worden door Canaal Digitaal "verkocht". Je hebt hier dus wel degelijk een extra abonnement voor nodig.

Ik heb niet gezegd dat de Nederlandse zenders 'free to air' tenslotte mag je ze alleen maar ontvangen als je in Nederland woont..Officieel dan.. Daarom moet je je ook eenmalig aanmelden bij Canal Digital. (zoals Henk al aangeeft) Daarna krijg je de Nederlandse zenders gratis. Je kan eventueel een X bedrag per jaar betalen (dat kan inderdaad 13 eur. zijn, weet niet meer) voor een soort onderhoud OID. precieze functie weet ik niet meer. Wil je andere dingen ontvangen, zoals canal+ of iets anders als de FTA (vaak Duitse) zenders, dan moet je betalen.

Quoteer is nu iemand die mij een set aanbied de asscom digitaal+schotel+inb+ab+keuze uit gold card of origineel canal+card is dit een beetje goed en is het moeilijk om zelf te installeren?

Ik ken Asscom eigenlijk niet, maar volgens mij worden er niet echt slechte decoders gemaakt. Het verschil zit hem in de functies die een decoder heeft. Ga je er (eventueel later) mee 'hobbieën' dan is het zaak hier nu alvast rekening mee te houden. Vaak zijn decoders alleen maar geschikt voor een Seca smartcard, wil je andere satellieten gebruiken, dan heb je viaccess/hotbird etc. nodig. Als je dan een decoder had gekocht die alleen geschikt is voor Seca kan je gaan zoeken naar een nieuwe. Goldcard is overigens de minder legale variant.  Zelf installeren kan, maar dan moet je wel een kompas hebben, de decoder zal aangeven hoe sterk het signaal is en of je de schotel beter of anders moet uitrichten..