[projectoren] Welke geschikt voor films en games?

Started by Sigmaa, January 23, 2005, 19:45:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sigmaa

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum dus sorry als ik iets verkeerd doe....

Nou mijn vraag: ik ben van plan om een projector te kopen.

Zij hebben momenteel deze beamers in hun collectie:

-Canon LV-S3                       €  799,-
-Epson EMP-S1H                   €  679,-
-HP VP-6111                         €  699,-
-HP VP-6210                         €  999,-
-Infocus X1                           €  695,-
-Infocus X2                           €  799,-
-NEC VT570                          € 1195,-
-Sharp PG-A10X                    € 1095,-
-Sharp PG-B10S                    €  899,-


Nou ben ik op zoek gegaan naar specificaties op internet, en heb ik ook gevonden, maar ik weet niet precies welke ik moet gaan kopen... De Infocus X2 lijkt me wel wat, maar nu las ik in een review dat deze absoluut niet gemaakt is voor Films en Games, (daar wil ik hem voor gaan gebruiken) maar voor presentaties.


Dus nu aan jullie de vraag, welke van deze projectoren is het meest geschikt voor films en games?

En nog een vraag: Het verschil tussen 1024*768 en 800*600, is dat erg groot?


pdv

Hoi,

Ik heb een X1 gehad en hoewel het beeld zeer goed was had ik vaak last van hoofdpijn (regenboogeffekt). Mijn vrouw had er bijv helemaal geen last van. de ellende is dat als je het eenmaal gezien hebt je niet meer op de film let, maar op het regenboogeffekt. is voor mij de reden om hem te verkopen.
Ik heb nu een Sony crt in de huiskamer en boven een philips fellini 100 lcd met ingebouwde scaler. De philips kan beide resoluties aan maar zie weinig tot geen verschil tussen 800x600 of 1024x768.

Een aspekt wat vaak wordt onderschat is het geluid van een beamer I.E. fannoise. Ik hoor vaak om me heen dat men geen crt wil voor het formaat om te eindigen met een digitale projector met een hushbox er om heen!
Is voor mij ook de reden geweest om de Philips te verhuizen naar een andere lokatie en toch te kiezen voor een kleine CRT projector.

Veel succes!

paul

NeonKnight

Sigmaa,

Volgens mij doe je niets verkeerd, hoor  ;D

Wat betreft digitale projectoren zou ik eerst eens goed het forum doorzoeken op de ervaringen van de forummers hier. Daarnaast zou ik me zeker niet laten beperken door het assortiment van een winkel waar je bent geweest.

Het verschil tussen 800x600 en 1024x768 kan groot zijn (qua beeldkwaliteit) - dat ligt aan het bronmateriaal en aan de scaler die je gebruikt (interne van de projector, HTPC). HD materiaal (1280x720p, 1920x1080i) moet omlaag worden gescaled. Bij games maakt het wel wat uit, maar vaak is de kwaliteit van de modellen, gebruik van antialiasing, bumpmapping e.d. belangrijker.

Pal DVDs zijn 720x576 op 50Hz. Dat wil zeggen dat beide resoluties op een fixed panel projector worden gescaled (=vergroot/ verkleind naar de resolutie van de weergever). Hoe goed of slecht dat is, dat zou ik echt zelf gaan bekijken voor dat je iets koopt. Neem een paar DVDs (test DVD is een goed idee, zoals DVE of AVIA) mee en laat het je demonstreren.

Mvrgr,
Koen.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

Sigmaa

Ja je hebt gelijk dat ik het niet op het assortiment van 1 winkel moet gaan kijken, maar ik kan daar de BTW terug krijgen. Dus vandaar,

Maar weten jullie niet of 1 van deze projectoren geschikt is voor Films, en Games? Of iig het beste daarvoor?

M.P.A. de Jong

 
QuoteMaar weten jullie niet of 1 van deze projectoren geschikt is voor Films, en Games? Of iig het beste daarvoor?

Infocus X1 denk ik.
Marantz DV4300, Marantz SR7002, B&W 685, B&W HTM62, B&W M1, BK XXLS400, Philips Pronto RU940, Playstation 3.

BOBBY69

Hallo,

Je bent zeker bij office centre wezen kijken. ( ik ben daar ook aan het kijken)
Heb je al een keuze kunnen maken, en wat is het dan geworden en waarom?


Alvast bedankt,

Bobby