Bionica's Nieuwe Appartement HT Living!!!! Nu met Panorama foto

Started by Bionica, January 20, 2005, 23:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bionica

Nou Nu eindelijk eens foto's van mijn Home Cinema  :P

Hoe het begon:
Het begon 3 jaar geleden met een stereo Rotel versterker met geintregreerde fm/am radio(uit 1974) die ik van me opa kreeg, maar die ging kuren vertonen dus opzoek gegaan naar een vervanger.

Na een paar maanden rond gekeken vond ik in een gewaardeerde audio zaak in Ede een sony demomodel bestaande uit: een meerkanaals receiver, een digitale tuner, en een bijbehorende subwoofer(van zon sony set toendertijd die zon 1750 gulden kostte.

Toen waren de speakers aan de beurt.

Ik vond een leuk setje kleine Pioneer speakers, en na ze goed geluisterd te hebben toch maar meegenomen.
Als rear speakers gebruikte ik kenwood speakertjes afkomstig van een microsetje :P

Een paar maanden later schafte ik een Eltax Center speaker aan aangezien ik nog niet echt veeleisend was op het gebied van speakers.

Het klonk allemaal wel aardig maar niet erg optimaal, aangezien me zus nog thuis woonde en ik op de kleinste kamer zat.

Eenmaal was het zover, me zus ging samenwonen met haar vriend, dus ik kreeg haar kamer.
een mooie vierkante kamer met mooie ruimte.
Eerst een paar dagen uitgetrokken voor het verven enz.

Toen kocht ik bij de ikea het veel gebruikte OPPLI audio/video meubel en daarmee begon mijn nieuwe opstelling.

Hier een foto van de opstelling van een jaar geleden:



Eenmaal gesettled op me nieuwe kamer, wilde ik toch gaan kijken voor andere rears en een andere center.

Ik vond 2 rears en een center in de zelfde uitvoering passend bij me fronts ook van pioneer en dat klonk al heel wat beter.
Maarja het blijft toch wel een dolby pro logic 1 Receiver  :'(

Toen kwam ik In oktober een mooie aanbieding tegen van een Pioneer Componenten set bestaande uit:
- Pioneer VSX-D514s receiver
- Pioneer DV-370 DVD speler

Nou het is een hele verbetering, maar ik mistte toch wel het een en ander aan laag.....

Dan maar op zoek gegaan naar een je raad het wel Pioneer actieve sub

Ik vond de Pioneer S- W110s, die de rest van de set mooi aanvulde.


Nu een aantal foto's van mijn slaap kamer bios :P

Eerst een totaal shot:


En zo ziet het er s'avonds uit:


Een van de fronts speakers:


De rearspeaker:


De dvd speler en de center speaker:


De receiver(VSX-D514s):


De sub:


De tv(14 jaar oude Sony):


Deze 14 jaar oude blokkendoos is inmiddels vervangen door deze schoonheid:

De Sony KLV-L23M1: Het is een 23inch(58cm) LCD TV  O0  O0 :o  ;D


En de Gamecube niet te vergeten :P :


En me zelf gemaakte Dolby digital poster  ;D :



De reden dat ik voor pioneer ben gegaan, is omdat ik het degelijk spul vind wat er ook nog eens goed afgewerkt uitziet en goed klinkt :D

Zo dit was mijn verhaal :D

Op en of aanmerkingen?

Ik hoor ze graag :D

http://home.wanadoo.nl/dj.sunrise/HT/ht.htm
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

ottema

jah leuke met al die fot's maar je mag geen foto's op dit forum zetten ivm de ruimte wel is het toegestaan links te plaatsen. dus haal ze er maar af voordat je problemen mee krijgt.
Roken is 10x zo verslavend als Heroïne  HT is echter het meest verslavend.

DVD: Philips dvd640
Reciever: JVC rx 5032 Front: JBL TLX 5000 Center: JVC sp100 Surround: JVC sp 100 Subwoofer: JBL atx 100

Raymen

Nee hoor,je mag gewoon foto`s posten.

Maar je moet ze wel kleiner maken.
Of op jpg formaat erop zetten
Anders duurt het te lang voor de foto`s te zien zijn.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

ottema

oeps!! ik heb even beter gelezen er staat GRAAG GEEN FOTO"S OP ZETTEN IVM RUIMTE dus vinden ze het niet leuk maar mag dus wel ;)
Roken is 10x zo verslavend als Heroïne  HT is echter het meest verslavend.

DVD: Philips dvd640
Reciever: JVC rx 5032 Front: JBL TLX 5000 Center: JVC sp100 Surround: JVC sp 100 Subwoofer: JBL atx 100

Rappie

Huh sinds wanneer is dat ? Juist meer fotos dan minder ;) Zeker als ze extern gehost zijn zoals deze .....

Maaruhm back to HT, leuk kerstsfeertje met die lampjes en kaarsjes :) Verder leuk setje om filmpjes op te kijken op niet al te grote afstand in een niet al te grote kamer (slecht te zien maar krijg die indruk)
Eigenaar van Paulthé

Raymen

Oh ,,sorry nog  ,leuke foto`s,,zou zelf wel je fronts wat lager hangen.
Want je center staat zo te zien op de grond en je fronts hangen tegen het plafond ;D

Dus ik zou deze toch een beetje op de zelfde hoogte proberen te krijgen voor een gelijk geluidsbeeld..

Verder keep upgraden..

Mvrg,
raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Bionica

#6
Ik zit zon 2,5 meter van me tv af dus ja, en wat betreft de foto's die zijn gehost op wanadoo space dus niet op het forum :D en zijn al aardig verkleind... gemiddeld 40 kb

En wat betreft de center die staat zon 30 cm van de grond, die zwarte center(eltax) die je op de grond ziet staan is niet aangesloten, k moest hem ergens kwijt :P
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

Raymen

Oke nu zie ik het pas.

maar geloof me die fronts zou ik op het kastje naast de tv zetten of op een paar standaardje.
,en dan zou ik als ik jouw was een dbmeter en een test dvd aanschaffen en lekker als een keer goed afstellen. ;)

Je weet niet wat je dan hoort,een wereld van verschil als alles lekker gelijk klinkt. krijg je een breder geluidsveld van.

Mvrg,
raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Bionica

Quote from: raymen on January 21, 2005, 00:07:53
Oke nu zie ik het pas.

maar geloof me die fronts zou ik op het kastje naast de tv zetten of op een paar standaardje.
,en dan zou ik als ik jouw was een dbmeter en een test dvd aanschaffen en lekker als een keer goed afstellen. ;)

Je weet niet wat je dan hoort,een wereld van verschil als alles lekker gelijk klinkt. krijg je een breder geluidsveld van.

Mvrg,
raymen

Thnx voor de tip, dan moet ik ze wel langs me dvd torens zetten anders staat me bureau in de weg.... :S

of heb jij andere tips?
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

Raymen

Je kan ook de rekken langs elkaar rechts in de hoek zetten,dan ben je ook van het drukke achter je tv af.

En dan je speakers net mooi langs je kast zetten,ligt naar je toe gedraaid.
Center speaker iets omhoog naar je zitplaats draaien,Bijvoorbeeld met wat viltjes of 2 vibrapods aan de voorkant.

En verder zou ik als ik jouw was gewoon lekker van een filmpie gaan genieten en niet veel aan trekken wat die gekken hier op het forum allemaal weten te vertellen.. ;D ;D ;D ;D ;D

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Bionica

Quote from: raymen on January 21, 2005, 00:17:25
Je kan ook de rekken langs elkaar rechts in de hoek zetten,dan ben je ook van het drukke achter je tv af.

En dan je speakers net mooi langs je kast zetten,ligt naar je toe gedraaid.
Center speaker iets omhoog naar je zitplaats draaien,Bijvoorbeeld met wat viltjes of 2 vibrapods aan de voorkant.

En verder zou ik als ik jouw was gewoon lekker van een filmpie gaan genieten en niet veel aan trekken wat die gekken hier op het forum allemaal weten te vertellen.. ;D ;D ;D ;D ;D

Mvrg,
Raymen

Dit snap k niet helemaal :P

Ben nou ook van een lekker filmpje aan het genieten. Behind Enemy lines in DTS :P
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

Raymen

Nou Ik vindt persoonlijk dat er achter de tv wat rust moet zijn voor je ogen.. ;)

Dus niet die vervelende lampjes die tussen je rekken hangen. :P :P :P :P :P
Mischien 2 rustige lampjes op oog hoogte.

En dan schuif je de 2 rekken tegen elkaar of verder uit elkaar naar de hoek of hoeken.

Maar het is natuurlijk je eigen keus.

Mvrg,
raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Bionica

#12
Ja ok maar ik zit aan de rechter kan met beperkte ruimte , daar nog een bureau staat.

Wat betreft die lampjes heb ik hier nog 3 halogeen lampjes liggen eens kijken wat ik daarmee kan doen :D

verder bedankt voor je tips en blijf updaten ;)

greetz

p.s. heb net nog ff een foto gemaakt van hoe het nu is met verlichting sinds vandaag:


Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

Sjors

Leuk setje! en ik wil je als tip geven, naar beneden die fronts! ;) en bij de online ITC shop van het forum kan je voor een paar tientjes een db-meter + een afstel dvd verkrijgen, je weet niet wat je hoort als je op die manier eens goed afgesteld hebt!

Wat voor interlinks gebruik je? toch geen dropveters  :-[

Groet, Sjors

tipex

Mooi setje billy's of waren het benno's haal die twee altijd door elkaar :) Volgens mij heb ik dezelfde staan :)

Leuke set!

Marc R

Quote from: tipex on January 21, 2005, 11:50:43
Mooi setje billy's of waren het benno's haal die twee altijd door elkaar :) Volgens mij heb ik dezelfde staan :)


Het zijn Benno's ;) .

Verder een leuke set, sfeervolle verlichting ook ;).

hillie


Raphie

JBL PRX Power!

Rappie

Quote from: Raphie on January 21, 2005, 15:43:14
zijn dat echte kaarsen?
huh zijn er ook nep-theelichtjes dan ? ;D

Inderdaad staan ze niet echt op een ideale plaats aangezien je er nu tegenin kijkt als je naar je tv kijkt, maargoed ....
Eigenaar van Paulthé

Raphie

LOL, zou mijn vriendin niet hoeven te proberen, een kaars op m'n set ;D
JBL PRX Power!

Bionica

#20
Quote from: Sjors on January 21, 2005, 10:44:33
Leuk setje! en ik wil je als tip geven, naar beneden die fronts! ;) en bij de online ITC shop van het forum kan je voor een paar tientjes een db-meter + een afstel dvd verkrijgen, je weet niet wat je hoort als je op die manier eens goed afgesteld hebt!

Wat voor interlinks gebruik je? toch geen dropveters  :-[

Groet, Sjors

Ik gebruik NoName Interlinks en een COAXIALE kabel van de Expert ;) :S jaja ik weet het maar komt goed ;)

Hier ff 2 pics:





En ik heb me speakers nu ff lager op me meubel gezet je hoort idd een verschil
:D

Nog meer tips//?
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

Bionica

Zo ik heb nu mijn speakers anders gezet en er is wel verschil hoorbaar.

Ook heb ik wat gedaan aan de verlichting :P









En voor de oplettende mensen: ja inderdaad heb National Treasure opstaan  >:D  O0

Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

Raymen

He He dat is een flinke vooruitgang.

En bij de way een goeie film national treasure

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Bionica

Ja ik had gister bij de gamma ff van die halogeen spotjes aangeschaft, is een stuk rustiger :D

De center heb ik op mijn tv gezet en gezorgd met behulp van rubbertjes dat de achterkant iets opgelift word om het  geluid goed naar de luister positie te krijgen :D
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

Arno P

Kun je de fronts ook met de tweeters op luisterhoogte zetten.....optimaal