M & G Shootout Marantz SR 12 , Jungson AV 1000A, Proceed / Classe en Korsun D9.

Started by Paulie, January 19, 2005, 16:22:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paulie

Beste dames en heren,

Op 12 februari gaat het dan gebeuren dan gaat er een shoot out plaatsvinden bij mij thuis tussen de Marantz SR 12 en de Jungson AV 1000 C. Hierbij zijn aanwezig de volgende personen:

Richi (de marantz SR 12 is van hem)
Audiofiel (Classe CAV 150 eindversterker, pre/pro van Proceed)
Arjen (Korsun D9)
Mezelf (de Jungson AV 1000 A is van mij)

De shootout zal geschiede op de volgende componenten, te weten:

marantz DV 17 van Richi.
De speaker kabel was NBS biwire kabel/


De speakers zijn Tannoy Definition 300 coaxiale speakers.

Er is eventueel nog 1 plaats vrij voor iemand die aanwezig wil zijn bij de shoot-out.

De reviews van mij en van Johan van Gompel over de Jungson staan online in het volgende topic

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=24882.0

groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Paulie

Is er eventueel nog iemand geinteresseerd om aanwezig te zijn bij de shoot-out. Eventueel meenemen van eigen componenten kan in overleg.

De shoot-out vind plaats in Purmerend.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Kerstmanno

Lijkt me zeker leuk, maar Purmerend is mij veellll te ver weg helaas...

Paulie

Dat is echt heel jammer want het beloofd een spannende dag te worden. Met mogelijk een heeeeel verrassende uitslag. Wat die is dat zien we 12 februari.

;D ;D ;D ;D
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Kerstmanno


Paulie

Ik denk dat het hier meer om een HT amp shoot out gaat. De genoemde apparatuur is allemaal van min of meer dezelfde prijsklasse.

marantz SR 12 ergens rond de 4500,00 euro volgens mij
Jungson AV 1000C ligt rond de 4000,00 euro in nederland.
Classe is niet bekend mij op dit moment
Mogelijk komt er nog een Korsun D9 bij dit is een 5 kanaals HT versterker zonder decoders erg audiofiel opgebouwd. Prijs klasse tussen de 1500,00 en de 2000,00 euro.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Richi

Hoi Paul,

De SR-12 kost EUR 4500 catalogusprijs. Als je wil kan ik ook nog mijn DV-17 en/of de MIT MH-750 luidspreker kabels meenemen. Ik neem in ieder geval m'n digitale camera mee zodat we foto's kunnen posten.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

Quote from: Richi on February  2, 2005, 23:27:17
Hoi Paul,

De SR-12 kost EUR 4500 catalogusprijs. Als je wil kan ik ook nog mijn DV-17 en/of de MIT MH-750 luidspreker kabels meenemen. Ik neem in ieder geval m'n digitale camera mee zodat we foto's kunnen posten.

Groet,
Richard


De DV 17 is wel makkelijk om als referentie speler te gebruiken, daar mijn DVD-A10 net een klasse minder is voor CD weergave.
De luidspreker kabel die ik heb is trouwens tijdelijk NBS kabel. De andere kabel staat nog in back order.

Groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Audiofiel

Eigenlijk is de Classé geen match qua prijsklasse. De eindbak was 4500 nieuw. En dan moet er nog een surround voorversterker bij van minimaal dezelfde nieuwprijs. Dus die combi zal meer dan het dubbele kosten van een Marantz of JungSon.

Ik denk dat dat eigenlijk helemaal geen goede vergelijking is. Is er niemand met een prijs-gelijkwaardig alternatief? Ofwel een geïntegreerde surroundversterker ofwel een combinatie prepro+eindversterkers van rond de 4500 euro?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Paulie

Quote from: Audiofiel on February  3, 2005, 08:28:07
Eigenlijk is de Classé geen match qua prijsklasse. De eindbak was 4500 nieuw. En dan moet er nog een surround voorversterker bij van minimaal dezelfde nieuwprijs. Dus die combi zal meer dan het dubbele kosten van een Marantz of JungSon.

Ik denk dat dat eigenlijk helemaal geen goede vergelijking is. Is er niemand met een prijs-gelijkwaardig alternatief? Ofwel een geïntegreerde surroundversterker ofwel een combinatie prepro+eindversterkers van rond de 4500 euro?

Ik heb vorige week een vergelijk in stereo gedaan met een krell combinatie met een nieuwwaarde van 15 tot 20.000,00 euro en er waren uiteraard verschillen te horen maar het viel ons op hoe goed stereo geluid de Jungson neer zet. De set bestond ook nog is uit moeilijk aanstuurbare infinity speakers.

De set bestond uit de volgende componenten:

Infinity IRS Sigma fronts - Krell FPB-250M mono's - Krell KRC-HR vv - SCD-555ES (fully modified) -

De verschillen waren er zeker dan moet je denken aan een betere sturing op het laag door de Krell, meer dynamiek. Maar de kracht van de jungson lag in het middengebied en het middenhoog wat werkelijkwaar zijdezacht klonk. De Krell pakte het SACD hoog mooier op hier kon de Jungson niet tegenop.

Dus ik wil toch mits jij het goed vind de shoot-out doen met de Classe. Daar de advies prijs van de Jungson in Nederland rond de 4500,00 euro hoort te liggen. Mijn SR 14 van 4500,00 euro werd echt volledig weggespeelt. Het leek wel of je een gordijn voor het geluid wegtrok zo groot waren de verschillen.

ik hoor het wel.

groet

Paul

Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Vincent

Ai ai ik wil het eigenlijk niet weten haha :)

Grtz

Vincent

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Paulie

Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Paulie

Audiofiel en richard, hoe laat zullen we beginnen en hoe laat eindigen we. Ik hoor het graag.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Richi

@Audiofiel: Vincent heeft ook een SR-12 met het typerende warme Marantz geluid  ;)

@Paulie: rond een uur of 11 zou ik zeggen? Moet uit Nijmegen komen, vandaar.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

Quote from: Vincent on February  3, 2005, 10:18:52
Ai ai ik wil het eigenlijk niet weten haha :)

Grtz

Vincent

Kom gerust luisteren. Maar het kan verkeerd aflopen natuurlijk. LOL LOL

groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Vincent

Hi

Ik zou wel willen maar helaas te ver bij mij uit de buurt .. :(

Grtz

Vincent

wel heel benieuwd naar de uitslag :$

Paulie

Quote from: Vincent on February  6, 2005, 14:55:00
Hi

Ik zou wel willen maar helaas te ver bij mij uit de buurt .. :(

Grtz

Vincent

wel heel benieuwd naar de uitslag :$

Ikzelf ook wel.

Daarnaast is het gezellig om met mede ht-ers samen te zijn en lekker te babbelen.

we houden je op de hoogte..

groet

paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Paulie

zo de laatste voorbereidingen worden getroffen op het laatste moment boodschappen gedaan want geen koffie, thee en eten is natuurlijk een slecht begin  :o :o

Morgen om 11.00 uur verwacht ik dat iedereen er is dan beginnen we met warm draaien en koffie en thee. Daarna kan het feest beginnen.

ben erg benieuwd..    ::) ::) ::)
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Richi

Doosjes staan klaar in de gang, straks de spulletjes er in en morgen vroeg op pad!  ;D

Straks nog even wat software uitzoeken. Vooral stereo of surround?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

wat jij wil ik heb een DB meter dus kunnen hier gaan testen in stereo en surround. Maar dat is iets wat we maar effe moeten bespreken.

Misschien nog even binnen laten staan want in de auto is wel erg koud ivm opwarmen.

groet

paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Richi

Ja, ik ga echt geen 7000 euri een nacht in de auto laten staan...  :P  Versjouw het spul morgen wel even.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

blue-eyes

Niet overdrijven he, 1 minuut na aankoop is het tweedehands spul ;D ;D  O0
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Paulie

Quote from: Richi on February 11, 2005, 22:31:55
Ja, ik ga echt geen 7000 euri een nacht in de auto laten staan...  :P  Versjouw het spul morgen wel even.

nee dat is verstandiger om niet te doen..... ja
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Audiofiel

Quote from: Richi on February 11, 2005, 22:31:55
Ja, ik ga echt geen 7000 euri een nacht in de auto laten staan...  :P  Versjouw het spul morgen wel even.

Same here. Inside is were the fun is.

Trouwens, we hebben net de PJ uitgezet en de amps van de stroom af, dus morgen het volgende hoofdstuk... O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.