UcD Class-D versterker zelfbouw

Started by Wowly, January 18, 2005, 16:54:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scrutinizer

#1450
Quote from: Sander Sassen on July 24, 2007, 11:43:59
De bedoeling is (vooral bij DD5.1 EX en DTS) dat je vijf identieke full-range versterkerkanalen tot je beschikking hebt, nu ga je verschillende versterkers combineren in één vijf kanaals versterker, daarmee voldoe je dus al niet aan de basiseis dat alle kanalen identiek dienen te zijn, de tijd van minder vermogen op de achter kanalen is sinds Dolby Pro Logic voorgoed voorbij.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik neem aan dat allen genoemd Full-range zijn en gelijk qua ingangcircuit met als enige verschil uitgang vermogen.
En dan, in hoeveel home theaters word er gebruik gemaakt van "gelijke" weergevers? En dan bedoel ik niet qua merk. 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Sander Sassen

QuoteEn dan, in hoeveel home theaters word er gebruik gemaakt van "gelijke" weergevers? En dan bedoel ik niet qua merk.

Tsja, er zijn een aantal basiseisen voor een correct geimplementeerde home theatre, één daarvan is dat voor alle kanalen een identieke weergever gebruikt dient te worden. Ikzelf gebruik vijf stuks Silverado rondom, uiteraard opgesteld op allemaal dezelfde hoogte en afstanden. Maar goed, ik leg de lat hoger dan gemiddeld, met als streven een zo ideaal mogelijke weergave. Iets wat je als je de basiseisen al naast je neerlegt nooit bereikt uiteraard, da's netzoiets als rondom verschillende maten banden op je auto monteren en je dan afvragen waarom hij naar rechts trekt omdat je voor twee totaal verschillende maten hebt gebruikt.

The Silverado, a small d'Appolito loudspeaker
http://www.hardwareanalysis.com/content/home_theater/article/1815/

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

sphere

Heel strak PaulSQ, dat klinkt vast geweldig  8)
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

scrutinizer

#1453
Quote from: Sander Sassen on July 24, 2007, 16:27:09
Tsja, er zijn een aantal basiseisen voor een correct geimplementeerde home theatre, één daarvan is dat voor alle kanalen een identieke weergever gebruikt dient te worden. Ikzelf gebruik vijf stuks Silverado rondom, uiteraard opgesteld op allemaal dezelfde hoogte en afstanden. Maar goed, ik leg de lat hoger dan gemiddeld, met als streven een zo ideaal mogelijke weergave. Iets wat je als je de basiseisen al naast je neerlegt nooit bereikt uiteraard, da's netzoiets als rondom verschillende maten banden op je auto monteren en je dan afvragen waarom hij naar rechts trekt omdat je voor twee totaal verschillende maten hebt gebruikt.

The Silverado, a small d'Appolito loudspeaker
http://www.hardwareanalysis.com/content/home_theater/article/1815/

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik begrijp je nobel streven, maar desalniettemin voor mensen die een center en/of kleinere rears gebruiken wel een optie de lagervermogen Psu's en/of UcD's voor die plaats(en) te gebruiken.
Of de optie Paul SQ voorstelt:
Quote4 * Ucd400 voor de fronts en 2* UcD180 voor de surroundkanalen (idd zonder center)
Waardoor er dan nog steeds een uniform gedrag aanwezig is ondanks het verschil in vermogen.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Sander Sassen

QuoteHeel strak PaulSQ, dat klinkt vast geweldig

En da's te zien aan de buitenkant? Volgens mij behoor jij dan tot de doelgroep van de meeste audio fabrikanten  :o

Never judge a book by its cover, of meer '07, never judge a videogame by its box.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

Daklem

Quote from: sphere on July 24, 2007, 16:37:27
Heel strak PaulSQ, dat klinkt vast geweldig  8)

Inderdaad! Helemaal mee eens. Strakke afwerking en het zal vast fantastisch klinken!


Sander:  :-X

PaulSQ

Quote from: Sander Sassen on July 24, 2007, 16:40:23
En da's te zien aan de buitenkant? Volgens mij behoor jij dan tot de doelgroep van de meeste audio fabrikanten  :o

Never judge a book by its cover, of meer '07, never judge a videogame by its box.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

Sander, 21 juli 9.25.55 uur postte ik......... ;) opbouwende kritiek is uiteraard van harte welkom

Rest, Thanx!
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

richardkrol

#1457
Quote from: TornadoGo on July 24, 2007, 01:33:15
Stel ik wil een 5 kanaals versterker bouwen met de volgende onderdelen:
- 5 x UcD180HG
- 2 x HG Powersupply
- 1 x HG Powersupply mono
- Behuizing
- Losse materialen
- Transformator

1. Past dat wel in één behuizing van normaal formaat (43cm)


;D ;D ;D ;D

44 x 35cm
5 x ucd400
5 x HG Supply
5 x 250Va
1 x Softstart
Richard Krol
Hexateq Audio Visual

TornadoGo

#1458
Wow.  :o

Ziet er héél goed uit!

Van welk materiaal zijn die binnenplaatjes gemaakt? En kun je de behuizing zoals afgebeeld (zonder electronica maar met binnenwerk) leveren? ;D
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

PaulSQ

Doe eens een duidelijker plaatje van het interieur? Ziet er weer erg fraai uit!

Hoe zit het met warmteontwikkeling?
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

richardkrol

Beste TornadoGo,

De binnenplaatjes zijn van aluminium gemaakt en laten zich zowel horizontaal als verticaal plaatsen. Op een "plaatje" kan een volledig kanaal opgebouwd worden en is volledig pas.

Ik kan de plaatjes + behuizing uiteraard aanbieden. Wel is er nog wat "sleutelwerk" nodig om het benodigd aantal kanalen in verticale opstelling op een elegante manier aan de behuizing te bevestigen. Dat kan bijvoorbeeld met een aluminium T profiel dat bij de betere bouwmarkt verkrijgbaar is.

Op onderstaande foto zie je dezelfde plaatjes (die tevens voor de UCD als koelplaat dienen) in horizontale opstelling.

Gr,

Richard

Richard Krol
Hexateq Audio Visual

richardkrol

#1461
Quote from: PaulSQ on July 27, 2007, 11:07:52
Doe eens een duidelijker plaatje van het interieur? Ziet er weer erg fraai uit!

Hoe zit het met warmteontwikkeling?

Ik moet even zoeken naar een paar andere plaatjes. Ik heb deze ondertussen al weer anderhalf jaar geleden gebouwd...zal denk ik vanavond worden.

Warmte is no issue. De plaatjes zijn zeer effectief in het koelen van de UCD. Wel zijn de UCD's met de spoelen naar boven gericht gemonteerd en zijn ze met koelpasta tegen de speciale brackets/plaatjes gemonteerd.

Gr,

Richard
Richard Krol
Hexateq Audio Visual

richardkrol

 ;D
Richard Krol
Hexateq Audio Visual

richardkrol

 ;D
Richard Krol
Hexateq Audio Visual

richardkrol

 ;D
Richard Krol
Hexateq Audio Visual

Deleted member

Wow, dat zijn kunstwerkjes!  :)

Wijx wondere wereld

De hele kast kan veel warmte afvoeren door het allumium. Dat merk ik goed aan de voorversterker waarbij de hele kast snel lekker warm aanvoelt en niet alleen het deel waar de fets zitten.

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

PaulSQ

Richard erg fraai!!!

Als ik nog eens geld over heb weet ik je te vinden ;D
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS