Multimedia netwerk

Started by yakoma, January 16, 2005, 20:52:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yakoma

--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben nu al een tijdje van plan om al mijn audio video op elkaar aan te sluiten maar ik kom niet echt tot een ideaal idee



Dit is mijn plattegrondje nu zit alles rond de 10 meter uit elkaar..
Ik heb de Computer al met een 10 meter svideo kabel naar de tv in de woonkamer en
in de bioscoop kamer staat een xbox die aangesloten is op een router in de meterkast..
Nu wil ik graag de computer op alles aansluiten zodat ik mijn divx films op al mijn tv's en projector kan kijken..
Hoe kan ik dit het best krijgen?? Via een draadloos netwerk?
Alvast bedankt voor de hulp

Hanky Panky

Ik heb maar 1 tip en die is: koop een Showcenter van Pinnacle. Heb ik ook gedaan. Wired en wireless heeft hij allebei aan boord (wel opletten dat je de 11g versie koopt en niet de 11b ivm de snelheid vd meegeleverde wifi kaart). Dit apparaat werkt als een soort van verlengkabel van je geluids en videokaart. Achterop zitten standaard aansluitingen voor geluid (cinch) en beeld (scart, svideo, composite) en zelf een component uitgang ! Ook SP DIF (optisch en coax) is aanwezig. Met de gebruiksvriendelijke software die je op je server plaatst indexeer je alle Divx, Xvid, DVD en audiobestanden op je PC die je via overzichtelijke menus via je TV kunt bedienen met de meegeleverde afstandbediening. Het apparaat update zichzelf via het www (moet op een router worden aangesloten).

Reken op een winkelprijs van ca. € 250. Geen kabels, geen hoge investering en een goed beeld.

Een goedkoper alternatief zijn de videozenders van Marmitek, maar dan mis je veel van de bovengenoemde functionaliteit.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000