Denon DVD A1- of DVD 9000

Started by thommy, July 4, 2002, 20:17:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

thommy

Hallo.

Ik had een vraagje over deze twee.
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen beide?

Deze sturen ook PS uit, maar ook voor Pal???

Is het al geweten of je in deze twee een PSM 1 kan inbouwen?

Frank, kan jij beide players leveren en wat is de prijs incl PSM-1 en regiovrij?

Gr
Yves.


MdB

QuoteWat is nu eigenlijk het verschil tussen beide?
Geen idee wat de DVD9000 is. Is het een DVD-A1
US uitvoering?

QuoteDeze sturen ook PS uit, maar ook voor Pal???
Dit is dus de grote vraag, volgens spec. fabrikant PS-chips moet 480P in PAL en NTSC mogelijk zijn. Tevens blijkt 720P ook mogelijk te zijn in de kleine letters maar dit zal door Denon vermoedelijk nooit gereleased worden.

thommy

#2
Quote from: MdB on July  4, 2002, 20:33:52
QuoteWat is nu eigenlijk het verschil tussen beide?
Geen idee wat de DVD9000 is. Is het een DVD-A1
US uitvoering?

QuoteDeze sturen ook PS uit, maar ook voor Pal???
Dit is dus de grote vraag, volgens spec. fabrikant PS-chips moet 480P in PAL en NTSC mogelijk zijn. Tevens blijkt 720P ook mogelijk te zijn in de kleine letters maar dit zal door Denon vermoedelijk nooit gereleased worden.

Hallo MdB,

Ik denk dat de A-1 ook voor de Europese markt bestemd is en de 9000 voor de US.
Zo staat het toch aangegeven op de THX - site:

Manufacturer: Denon
Category: DVD Player
Model: DVD-9000
Status: Pending
Region: USA
Type: Ultra

 
 
Manufacturer: Denon
Category: DVD Player
Model: DVD-A1
Status: Pending
Region: Japan, Asia, Europe
Type: Ultra
 

http://www.thx.com/consumer_products/av_equip.cgi

BTW, ik heb de A-1 reeds op een duitse online shop gezien.

Gr
Yves.

MdB

Hallo Tommy@,

Vind je de prijs niet een beetje belachelijk +/- 4000 Euro(HFL 8800,00)? Wat krijg je hiervoor?

  • PS alleen NTSC?
  • Kwaliteit?
  • Chromobug vrij?

Denk dat je dan het aanbod van Frank beter kan nemen nl. DVD1600+modificatie+PSM1. Voor prijzen even aan Frank vragen.

thommy

Hallo MdB,

Daarom verwacht ik hier dan ook een oprecht antwoord van Frank.
Ben toch wat nieuwsgierig wat hij over deze zogenaamde "Flagships" te zeggen heeft.
Zelf beschik ik nog over een Pioneer DV-09 THX(retail 2200$), de voormalige reference player van Pio, en als ik deze vergelijk met mijn huidige main-player, de Pio DV-737, moet ik toch toegeven dat deze laatste qua audio iets te kort komt tov de 09!
DVD is echt goed met de 737, maar wat is de CD-kwaliteit toch erbarmelijk.
Enkel spijtig dat de 09 een echte US-player is, en waarschijnlijk niet compatible is met een PSM-1.

Door deze ervaring ben ik dan ook overtuigd dat de "meerprijs" van zo een reference player toch wel te overwegen valt.

Eigenlijk wacht ik op de Parasound D1/2 player, maar heb na meerdere malen uitstel van Para, toch mijn twijfels wannneer dit toestel daadwerkelijk te koop zal zijn.

Gr
Yves.

J.A.F._Doorhof

#5
Als je dan toch wat wilt kopen zou ik heel even wachten.
Ik ben in onderhandeling met Marantz, ik krijg zeer binnenkort het Marantz topmodel (DV8300) op proef in de TD, en zoals het er nu uitziet zou daar een PSM-1 in moeten kunnen met goede resultaten, ze gebruiken namelijk voor het videogedeelte een Pioneer gebaseerde chipset (waarschijnlijk de ADV) en die geeft ZEER goede resultaten met de PSM-1.

Tevens lokt het me zeer dat de speler zowel DVD-A als SACD aan kan sturen MET gescheiden voedingen.

Dus ik zou even wachten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Volgens de importeur komt de D1/2 uit aan het eind van het jaar...  ::)  Ik ben wel bereid wellicht zo lang te wachten, want het apparaat doet werkelijk alles wat ik wil en dan hoogst waarschijnlijk ook nog op een vreselijk hoog niveau.

J.A.F._Doorhof

sssssssst.

Inside information,
We hebben de eerste testen met een externe PSM-1 goed afgerond. We kunnen nu dus een speler met SDI in een externe PSM-1 voeren en de PSM-1 als externe SDI scaler gebruiken.

We hebben de test nog maar op één speler gedaan (die normaal al compatible is) maar we hebben goede hoop dat het op ALLE SDI spelers gaat werken.

Nu nog een analoog input board  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

(heel zachtjes):

Dat meeeeen je niet! Wat een cool nieuws! WEER een kleine revolutie erbij!

thommy

Mmmm, ik denk dat ik nog een beetje ga afwachten.
Bedankt voor het advies.

Gr
Yves.