Lachen is gezond !! De beste komedies

Started by Nobody, January 15, 2005, 15:17:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nobody

Dat lachen gezond is weten we allemaal, en ik denk niet dat iemand mij zal tegenspreken!
En een mens heeft zo van die dagen dat hij zin heeft om eens goed te lachen. En dan sta je in de videotheek op zoek naar een goede komedie... maar welke zou je nu nemen? Je kiest er één uit, je komt thuis, legt je in de zetel en je bekijkt de film... Op het einde van de avond: je hebt geen seconde gelachen! Slechte film, slecht scenario, te banaal, grappig bedoeld maar niet grappig overkomen,... En nu je eens zin had om te lachen!! Een kleine teleurstelling dus!
Ik denk dat iedereen wel eens zo'n gevoel gehad heeft. Er zijn jammergenoeg veel films met het label "komedie" die niet echt een komedie zijn.
Daarom is het misschien niet slecht dit topic te beginnen.

Welke komedies vind jij persoonlijk de beste? Welke komedie steek je soms op voor een ontspannende avond? Met welke films heb je je een breuk gelachen?

Nobody

Ik geef je alvast mijn top-drie:

1. Meet The Parents (2000, Robert De Niro, Ben Stiller)
2. Notting Hill (1999, Julia Roberts, Hugh Grant)
3. Les aventures de Rabbi Jacob (1964, Louis de Funès)

Ik denk dat de eerste 2 films wel bij iedereen bekend zijn.

Bij de derde misschien een woordje uitleg:
Zéér goede komische film, zeker voor mensen die openstaan voor Louis de Funès. Het is een film van '64, dus niet teveel eisen voor de dvd! Het is de film die het hem in dit geval doet! (16:9, audio: Frans 2.0)
Korte inhoud: Onderweg naar de bruiloft van zijn dochter raakt zakenman Victor Pivert (de Funès) betrokken bij de ontvoering van een Arabier (de president van zijn land) door een Arabische bende. Pivert en de gevangene ontkomen en vermommen zich als orthodoxe Joden. Zowel de politie als de arabieren zitten hen op de hielen...
Louis de Funès op zijn best !

J.A.F._Doorhof

Mijn favo lijstje wisseld nogal maar op dit moment zeker:
Shaun of the dead, deadaline/aka braindead, Ali G in da House.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Wowly

SUPERTROOPERS!!!!!!!!!!

Echt ontzettend ondergewaardeerde film. Is niet altijd fantastisch, maar sommige stukjes vergeet ik nooit meer. Voor mij beter dan de bleus brothes qua humor (zeker niet kwa verhaal trouwens!!!!)

greetz Wowly

peterrr

mijn altijd goed voor weer blijven kijken lijstje'

life of brian
airport
there`s something about mary

groet peterr

(oja series  man behaving badly,falty)
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

J.A.F._Doorhof

Airport ja natuurlijk ook wel bekend als flying high I en II :D.
Geniaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Sommigen vinden de humor flauw maar ik lig echt de hele film dubbel van humor ala naked gun enzo.

Ali G en shaun of the dead doen mij weer niets, sotd heb ik zelfs na 30 a 45 minuten uitgezet, vond het maar saai en slap. Maar zo zie je maar weer, iedereen heeft weer een andere smaak.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Don_Paul

Alles van Jaques Tati is ERG leuk. Wel even voor gaan zitten.
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

Biite

Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

blackball147

Quote from: Biite on January 16, 2005, 14:23:30
Engelse humor  :P



ik ben ook wel favoriet van de droge, engelse humor, zowel het absurde ( holy grail,...) als de iets mildere ( nine months, fish called wanda, fierce creatures,...), al moet ik toegeven dat er af en toe een USA film is die kan bekoren zoals 'as good as it gets'.

ik heb het niet echt zo op humor ala ben stiller etc, is net iets te boertig naar mijn zin, hoewel, als ik in de mood ben, er wel eens van kan genieten met het verstand op nul.

kortom: voor mij de meer subtiele humor, tegen het soms donkere sarcastische af.

Biite

Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30


Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

christian19

Hallo,

Ik kan er heel wat op noemmen, dit zijn er een paar:

   Mouse hunt: Veel geschreeuw, vernietiging en de meest
geweldigge gelaatsuitdrukkingen.
   The money pit: Ik vind het geweldig als tom hanks
doordraaid.
   Speceballs: ;D
   Rat race: Er zitten een paar overdreven stukjes in
maar voor de rest is hij geweldig.
   Me myself & Irene:In een woord Geweldig.

En dan mag van mij The fifth element er ook nog wel bij.

mvg,

christian19

noise

Heb laatst The Petdetective weer gezien en dit is nu zo'n film
waar ik helemaal krom lig van het lachen.
Gr, Wim

take5


Ik heb laatst twee Deense gangster comedies gezien. "In China they eat dogs"(1999) en de prequel "Old men in new cars" (2002). Ik vind ze beide, maar dan vooral de eerste, VRE-SE-LIJK grappig... Ze behoren zeker tot de leukste comedies die ik oit heb gezien. Echt aan te raden voor een avondje lachen!!!

Audiofiel

Gisteren nog gekeken: The Big Lebowsky.

Daarnaast ook:
Naked Gun 1, 2 1/2 en 33 1/3, inclusief de opvolger Spy Hard
Airplane / Flying High
2001: A Space Travesty
American Pie 1, 2, 3 (wedding)
Austin Powers: Austin Powers, The Spy who Shagged me; Goldmember
Bridget Jones's Diary
John Candy films: Delirious, Who's Harry Crumb?
Chevy Chase films: Fletch, Fletch lives, National Lampoons European Vacation, National Lampoons Vegas Vacation
Nationa Lampoons Animal House
Road Trip
Scary Movie 1, 2, 3
Shouf Shouf Habibi!
The Waterboy
There's Something about Mary

Ja, en er zit veel in het grijze gebied tussen actie en humor, dus ook:
Taxi 1, 2, 3
Charlies Angels 1, 2
en natuurlijk Shrek 1, 2, Toy Story 1, 2, en zeker ook Ice Age.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Roland


CoreSmack

Geen andere liefhebbers voor "Groundhog Day", die bij mij op nummer 1 staat? Gevolgd door "Notting Hill" en "Toy Story 1" (omdat ik "The Incredibles" nog niet heb gezien :-[)
Lexicon | Audiovector | Velodyne | Nordost | Oppo | Pioneer | Sony | Kingpin | Monster

squeek

voor mij mallrats, kvind de dialogen in kevin smiths films altijd fantastisch, vooral jay en silent bob rulen altijd zo!!!!en ééntje die ik echt zalig vind is hot shots part deux  ;D , die grappen en grollen doen het elke keer weer voor mij :D

en dan heb je nog:

wayne's world 1 en 2 (zaaaaaalig)
dodgeball (ben stiller is de max vindt ik)
ice age (voor mij nog steeds de beste animatiefilm tot nu toe)
and many many more   ;)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

oud_account_1

There's something about Mary
Guest House Paradiso
The Incredibles
Evolution
Ice Age

als series ook mogen:
Bottom
Two Pints Of Lager And A Packet Of Crisps

en, als series niet mogen:
toch "Bottom".
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Wowly

Voorloper van Bottom (stééngoed btw): The Young Ones (lekker plat!)

Marcel_T.

Mijn (huidige) top 3:
1. There's something about Mary
2. Austin Powers II
3. Dumb and dumber
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

wh-vanderpost

Ik mis Loaded Weapon 1 in de lijstjes ;D Dat is wel zo'n geweldige film.. zeker voor mensen die van de "achtergrond-humor" houden... werelds!  ;D :D
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

NeonKnight

Ik kan het niet geloven, maar volgens mij ontbreekt Monty Python - Quest for the holy grail nog!
Dodgeball was inderdaad ook een erg grappige film
Clerks is geniaal, net als Office space.

Verder:
Snatch
Festen
American Beauty
Requiem for a dream


(zijn niet echt doorsnee comedies, maar wel op hun manier erg grappig)
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers