PixelMagic Plasma Enhancer Pro

Started by jeroen s, January 14, 2005, 12:36:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroen s

Hebben jullie al naar de Plasma Enhancer Pro gekeken?

http://www.pixelmagicsystems.com/products/video_processors/plasma_enhancer_pro.htm

Is dit niet een leuk goed(koper) alternatief metname voor de LCD/DLP projector bezittens (like me:-) ?

Any thoughts/feedback?

thanks,

Jeroen

J.A.F._Doorhof

Zeer zeker.
We gaan deze opnemen in het assortiment als hij gereleased word staat er zelfs al één in backorder voor een klant.
Word de goedkoopste Faroudja based scaler ooit :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen


eduard


J.A.F._Doorhof

Correct.
NL prijs moet nog bepaald worden, shipping kost namelijk per unit $ 120,00 vanuit Hong Kong maar we proberen altijd de US prijs aan te houden + 24% (invoer en BTW)

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kris

Frank, zou deze Enhancer goed functioneren op de Marantz VP 12s3?
ik zou hem willen gebruiken met de HDMI interface om een nog mooier plaatje te krijgen.

Het is hier Kris die vorig jaar de Marantz en etc.. heeft gekocht. (geheugensteuntje ;) )

Als je weet wat hij gaat kosten en bij jou verkrijgbaar is geef je dan mij een seintje!

Groetjes kristiaan
Tag Mclaren AV192R, Tag eindbakken etc...
http://my.hifi.nl/index.php?user=120

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik zal vanavond even mailen met Nelson en het hier morgen posten.

Op zich zou hij perfect bruikbaar moeten zijn voor projectoren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joeri

Frank, ik zie dat de Plasma enhancher's inmiddels in de webshop staan (nette prijzen overigens  :) ) maar zijn ze al beschikbaar ?
Heb je ze zelf al in actie gezien en wat zijn je indrukken ?

Joeri

J.A.F._Doorhof

Ze zijn beschikbaar, de resultaten zijn gelijk aan de crystalio alleen zijn de instellingen natuurlijk wat beperkter net als de inputs.
Voor de mensen die de Crystalio zelf niet kunnen aanschaffen is dit wel een zeer goed alternatief.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  4, 2005, 20:03:53
Ze zijn beschikbaar, de resultaten zijn gelijk aan de crystalio alleen zijn de instellingen natuurlijk wat beperkter net als de inputs.
Voor de mensen die de Crystalio zelf niet kunnen aanschaffen is dit wel een zeer goed alternatief.


Bij digitale projectors vanaf welke klasse is zoiets de moeite waard?
En geldt dat ook als je een dvd-speler met faroudja scaler/deinterlacer hebt?

J.A.F._Doorhof

PERSOONLIJK vind ik dat de implementatie van DCDi zeer belangrijk is dus zou ik eerder voor een externe scaler gaan dan een DVD speler, daarbij kun je dan ook andere bronnen van DCDi gebruik laten maken.

Vanaf welke projector ?
Vanaf ELKE projector waar JIJ het het waard vind.
Ik ken mensen met een DVDo op een TW200H maar ook mensen met een BenQ8700+ die het de projector niet waard vinden (het is heel persoonlijk).
Zelf geloof ik wel in het gebruik van een scaler op een digitale projector, alleen al omdat de scaling gewoon superieur is aan de projector.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Feitelijk is de Pro dan op 2 extra SDI inputs; input transcoding en RGBHV BNC's na (maar zelf ongetwijfeld te maken), gelijk aan de Crystalio ?

rein

#12
Heb ik hier ook wat aan als ik mijn tvhome box op mijn beamer aan wil sluiten nu is het beeld onscherp en het trilt als ik via s-video tv kijk op mijn beamer???

voor dvd zal het wel weinig verbetering brengen ik heb een denon 3910 op een sharp z201 of word het nog beter??




J.A.F._Doorhof

In principe zou de kwaliteit gelijk moeten zijn aan de Crystalio alleen minder instellingen.

We krijgen ze half mei binnen dus dan zal ik wel wat demo dagen plannen.

Voor zowel je DVD speler als voor de TVHome kastje kan het een behoorlijk verschil opleveren, de techniek die PMS gebruikt en de implementatie ervan is superieur aan wat er in een speler zit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

schedel

Hallo Frank kan je dan ook kijken hoeveel delay het beeld geeft?
Mijn decoder heeft geen delay. Momenteel draai ik op een ITC PC met Theatertek en dat gaat prima.
Ben gewoon benieuwd als dit ook zonder lipsync correctie decoder gaat
Billy
T+A | REL | Denon | JVC

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bartbs

Geweldig apparaat. Ik kijk al een tijd via een DVDO Iscan HD scaler, maar de Plasma enhancer is duidelijk een stukje scherper en mooier.
(Niet dat de Iscan HD slecht is). Ik heb een Linn Unidisk 1.1. component en een Topfield 5500 via scart RGBs aangesloten. Probleemloos met een HDMI naar DVI kabel op een Pioneer 50MXE1/s Plasma monitor 1280x768 50Hz. Perfect! Geen probleem met lipsync.

Mvg,
Bart

Zymotic

Valt deze scaler ook te gebruiken voor een CRT, of heb je dan een andere nodig. (terzijne tijd mijn psm-1 vervangen misschien)

henkt1

naar crt gaat juist uitstekend!
Je kan zelfs custom resoluties aanmaken die het beste werken voor jouw crt.
groet,
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

M.G

Henk, bedankt voor je positive berichtje, was net als Zimotic ook geintresseerd of dit mogelijk was.

Dit scheeld iig  een hoop centjes, die weer ten goede komt om een dvd speler met sdi te nemen.


Maar ik heb nog een vraagje ?

Welke kabel heb jij gebruikt, om van de scaler naar je crt projector te gaan ?

Is dit z'n kabel van '' VGA-->5xBNC''

Zymotic

En nog een vraagje: Is dit veel beter dan een PSM-1?

grt
Patrick

henkt1

@ MG
idd: vga naar 5x bnc. In principe is 5x bnc naar 5x bnc beter maar die aansluiting zit er niet op. Dit is echter een goede tweede  :D
Mogelijk is daar naar een modificatie voor te maken (Frank?)

@ Patrick
Ik ga er wel vanuit dat dit beter is. Niet omdat ik ooit de psm-1 in actie heb gezien maar meer omdat het gewoon weer nieuwere chips zijn. Ik wordt vast wel gecorrigeerd indien ik het fout heb ;D
groet,
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

J.A.F._Doorhof

De PSM1 was voor zijn tijd FANTASTISCH maar is ondertussen ENORM achterhaald.
NTSC materiaal doet hij nog steeds goed maar PAL materiaal word steeds meer een probleem.

DCDi is qua deïnterlacing en beeld gewoon superieur, het verschilt wel een beetje welke speler je gebruikt met een PSM-1.
Maar in het algemeen kun je zeggen dat het een enorme stap voorwaarts is, en in sommige gevallen (bv een Marantz DV8300 en alleen regio 1's) een flinke stap voorwaarts.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Is het mogelijk om 5 BNC aansluitingen te maken hierop? En wat is nu eigenlijk het verschil met de IScanHD ???

J.A.F._Doorhof

Geen 5x BNC wel HDMI en VGA.
Verschil is behoorlijk groot.

DCDi vs Sil
TV tuner aan boord
SDI input
en nog wat kleine dingen :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview