ervaring met TVHome kabel (Essent)?

Started by jurjen, October 23, 2003, 18:48:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbo

Nou, dat is een leuke.    Als jij een @home kabelaansluiting hebt en je wilt geen TV via de kabel, dan kun je dat opzeggen, maar ze kunnen je technisch gezien niet van de TV-kabel afsluiten.   Maw hoeft niet te betalen, maar je ontvangt wel :)    Tip?  ;D


hillie

Als ze je afsluiten voor TV dan ontvang je niets. De frequentieband voor TV sluiten ze af. Als je internet wilt behouden dan blijft de frequentieband voor het Internet bestaan en blijf je voor het netwerk (de kabels) betalen. Op het moment dat je geen gebruik maakt van TV, Internet, of telefoon via de kabel, dan pas vervalt het betalen voor het netwerk. Het is voordelig om Internet, TV, en telefoon via de kabel te hebben. Of je neemt een schotel en ADSL, en je ziet geheel af van de kabel. Dit is een gunstig alternatief.

Robbo

Dan hebben ze dat intussentijd aangepast.  Ruim een jaar geleden deden ze dat nog niet, want daar is nog de rechter nog bij aan te pas gekomen.  Een klant van Essent wilde wel kabelinternet maar geen TV, maar moest toch van Essent voor TV betalen. Ze hebben het naderhand opgelost zoals hierboven beschreven.

hillie

Het kan best zijn dat het per regio verschilt. Niet alle centrales zijn modern.

Raymen

Hoi,

Nou ik heb TV home nu ook al een jaartje,en ook ik heb een 50inch projectie tv,maar ik vindt het geen verbetering.

Sommige kanalen zijn redlijk tot goed te noemen,maar je hebt er ook zenders bij die verschrikkelijk veel last hebben van het mpegblokken effect.
Vooral bij oude serie`s en oude films is het gewoon k*tbeeld.

Zappen gaat ontiegelijk traag.
en het lipsync is toch wel eens waar te nemen.

ik stap toch echt over op schotel,want ik vindt het het geld wat je kwijt bent per maand niet waard.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

spijtebijt

Quote from: raymen on December 30, 2004, 19:31:28
Hoi,

Nou ik heb TV home nu ook al een jaartje,en ook ik heb een 50inch projectie tv,maar ik vindt het geen verbetering.

Sommige kanalen zijn redlijk tot goed te noemen,maar je hebt er ook zenders bij die verschrikkelijk veel last hebben van het mpegblokken effect.
Vooral bij oude serie`s en oude films is het gewoon k*tbeeld.

Zappen gaat ontiegelijk traag.
en het lipsync is toch wel eens waar te nemen.

ik stap toch echt over op schotel,want ik vindt het het geld wat je kwijt bent per maand niet waard.

Mvrg,
Raymen


Dag Raymen,
heb je dezelfde problemen dan niet met een schotel? Je moet dan toch ook een settopbox kopen? Dus zal dat probleem met het langzame zappen niet snel verdwijen.
Ander nadeel van satelliet: bij slecht weer (regengordijnen, sneeuw) kan het beeld wegvallen.
(ben overigens niet a priori voor kabel).

Groet,
Erik
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

djoeri

Wij hebben nu sinds een week of 2 digitale tv van @home, maar ik vind het niet beter dan analoge tv. En het is zeker niet zo goed als dvd.  We gaan binnenkort eens kijken wat schotel voor kwaliteit geeft. Als tv gebruiken we een plasma van pioneer misschien dat door het upscalen de kwaliteit een stuk minder wordt.

groetjes djoeri

hillie

De publieke nederlandse zenders zijn niet super op de schotel omdat ze hetzelfde kanaal delen. Commerciele zenders zijn in het algemeen een stuk beter. Neem een settop met RGB of YUV output.

papaleo

Ik heb dan geen ervaring met Essent digitale TV maar heb thuis Digitenne(voor in de slaapkamer) maar dat ziet er echt belabberd uit het lijkt af en toe wel een bokken doos,in de huis kamer heb ik echter satelliet en dat is een wereld van verschil een veel mooiere beeld kwaliteit tov Digitenne,maar ik moet toe geven dat de kwaliteit van de Ned. zenders en dat zijn dus ook de commerciele zenders af en toe wat minder is....in Nerderland gaan ze nog steeds voor Kwantiteit boven Kwaliteit....

Leo
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Athome

Ik heb sinds een kleine maand TVHome met de Panasonic decoder. Het beeld is op mijn 55 cm duidelijker scherper en schoner dan op de kabel. Ik heb de panasonic ook op verschillende 42" Plasma's gezien, een enorme verbetering.

Op mijn TW200H op 2,2 meter breed is het ook nog acceptabel.

Ik ben er erg tevreden over

jurjen

Eigenlijk had ik willen wachten tot er betere decoders op de markt komen, maar ik was TE nieuwsgierig dus ik heb vanmiddag zo' Panasonic gehaald.

Panasonic naar de DVDO iScan en dan naar de Barco. Optische kabel naar de Parasound processor en dan via wat Krell en Meridian versterkers naar de speakers.

Het is natuurlijk geen DVD kwaliteit (waar ze wel mee adverteren), dat had ik ook niet verwacht, maar het valt me wel 100 procent mee. Ik zit er nu nog maar net een uurtje mee te spelen maar het valt me op dat de kwaliteit sterk verschilt per kanaal.

Ik ben heel tevreden.

Ik moet nog wel een adapter vinden om van Scart naar S-Video te gaan. Op dit moment gebruik ik nog een flinterdun composiet kabeltje wat ik op zolder vond, dus de kwaliteit zal nog beter worden.

Ik hoop dat er wat leuks op TV is vanavond!
Jurjen.

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Athome

Het is inderdaad geen DVD kwaliteit maar wel DVD resolutie.

De Panasonic kent via scart alleen RGB en Composiet volgens mij gaat het via S-Video niet werken.

jurjen

Quote from: Athome on January 16, 2005, 00:39:00
De Panasonic kent via scart alleen RGB en Composiet volgens mij gaat het via S-Video niet werken.

Heb ik dan toch de verkeerde decoder gekozen? Of is dit bij de andere ook zo?
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}


spijtebijt

Weet iemand of er al televisies zijn met ingebouwde settopbox/kaart? Dus waar je een smartcard in kunt stoppen?

Kan iemand met een Panasonic decoder mij vertellen of ook wekelijkse of dagelijkse programma's kunt programmeren voor opname?

"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

jurjen

TV's weet ik niet.

Panasonic: ik heb 'm nog maar 1 dag dus ik ken nog niet alles, en ik heb geen opneem-toestel dus ik heb er niet zo op gelet, maar de Panasonic heeft maar 1 uitgang (scart) dus ik denk niet dat er veel mee te doen is tenzij je de stekker uit de TV trekt en in de recorder steekt.

Het toestel bevalt me best maar als ik meer geduld had gehad zou ik op de Philips gewacht hebben. Of misschien is de Samsung meer geschikt voor jou, schijnt betere timers te hebben en 2 scart outputs, maar er zijn ook mensen die klagen over lipsync met Samsung. Zie de site met forum die Athome hierboven gaf, daar staan interessante dingen!
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

zuidwester

Inmiddels een maand tvhome (incl het extra pakket)
Beeldkwaliteit (82cm, 100Hz) is echt beter dan analoog! (een oude film met ruis word natuurlijk niet beter)
geen problemen met lipsync oid.
Ik merk dat mijn vriendin die niet zo beeldfreak is als ik ben ook de remote van het tvhome tuner pakt ipv die van de tv dus die vind het blijkbaar ook beter.
Een nadeel is dat je extra abbo moet gaan betalen voor een 2e chipcard, maar 1 scart aanwezig is en je kan geen volgorde van zenders aangeven op de Panasonic..Er zit wel een timer voor opnames en een favorieten lijst Ook de programmagids is wel handig (en ik kreeg het apparaat gratis bij een jaar lang extra abbo dus ik mag niet klagen  ;D)

Peter


ontferm U over ons

Athome

Er schijnt binnenkort een nieuwe Panasonic decoder op de markt te komen. Waarschijnlijk zijn een aantal tekorkomingen opgelost

Samsung heeft een LCD TV met een DVB tuner in zich maar of deze ook voor TV-Home geschikt is weet ik niet