[DIY] Beginner begint bij het begin, Peerless Sputnik 17-2

Started by Ernie, January 12, 2005, 21:18:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rutgerdrum

invoerrechten bedoelde ik eigenlijk ook niet, maar extra belasting omdat je het van een ander land (ook binnen de EU) laat komen. nu mail ik nog even met speakerland of ze hem daar misschien voorradig hebben, en anders wijk ik uit naar duitsland.
ik hoop dat ik het deze week allemaal geregeld kan hebben zodat ik zaterdag aan de slag kan.

g.,

rutger

Edo

Extra belasting  bij buitenlandse bestellingen heb ik nog nooit meegemaakt.
Gewoon prijs die op hun site staat + verzendkosten. Thats it.
Kijk ook eens op het Zelfbouwaudio forum:
http://www.zelfbouwaudio.nl

rutgerdrum

#27
hmm.. hoelang duurt het verzenden bij jullie zoal bij intertechnik?

edit.

laat ook maar weer zitten :(
mailtje gekregen dat ze daar de basspeaker ook niet meer kunnen leveren :(

shit! :S

Henkjan_O

da's balen. heb je al bij alle vestigingen van speaker&co, remo, speakerland, etc rondgebeld of ze misschien nog 2 hebben liggen?  en anders zou ik zeggen: zoekopdracht op ebay.de
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

fgroen

Probeer Iris Strassacker. : http://www.lautsprechershop.de/hifi/index.htm

Volgens hun site is de laagunit van de Sputnik 17-2 de CSC-176H (zie link "Regalboxen"), en die is bij hun nog leverbaar (zie link "Peerless" in het rijtje "Lautsprecher").

Ik zou zeggen: probeer het even. Anders zul je toch op een gegeven moment moeten gaan informeren naar een alternatief, en daar eventueel je baffle op aan moeten passen.

Het filter zal dan ook wel anders worden denk ik.

Succes!

Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

rutgerdrum

#30
hey bedankt! :)

jullie geven me weer wat vertrouwen,
ik heb speakerland nagemaild. hij was nog aan het kijken zei hij of hij evt die basunits nog ergens vandaan kon vinden, ze waren nl. ook niet meer bijd e importeur.
ik heb ook van intertechnik gehoord dat ze hem niet meer hebben, ik heb ook HIFI sound raadgepleegd (nog geen reactie) en ga zo lautsprechershop eens mailen (na deze reactie) ik hoop dat er ergens op deze wereld nog een setje ligt. (gezien deze speaker mij ideaal leek, qua frequentiegebied (aardig breed) en qua geld, en constructie is deze nog wel te doen, (ronde speakers enzo infresen is allemaal wel te doen).

zo. ik ga weer ff bezig met mailtjes versturen.

bedankt! :)

en f groen, ik neem aan dat je ervaring bij die winkel hebt?

g.,

rutger

rutgerdrum

zo!  ;D

ff een snelle update, de woofers zijn beschikbaar bij lautspeakershop.de!!! :)
hebben jullie goeie ervaringen met dit bedrijf?, zo ja, dan word het bestellen :)

gegroet! en bedankt nog f groen!

rutger

DIY_Freak

#32
Quote from: Vigier on January 12, 2005, 22:36:24Alle drie hebben ze de WA10 als tweeter, spotgoedkoop, maar dat merk je alleen maar terug in het uiterlijk. Hij ziet er inderdaad niet zo mooi uit als een Vifa ringradiator of zo, maar hij is echt GOED! Ik heb hier redelijk wat tests van tweeters liggen (meeste ingescand), en je kunt hem zeker vergelijken met tweeters tot 100 euro (bijvoorbeeld de Vifa ring, Hiquphon OWI, Seas NoFerro 800). Hier zal hij amper voor onderdoen.
De WA10 is best goed, erg veel waar voor je geld, maar geen toppertje i.t.t. de tweeters die je noemt.

Quote from: rutgerdrum on February 21, 2006, 14:40:21
ff een snelle update, de woofers zijn beschikbaar bij lautspeakershop.de!!! :)
hebben jullie goeie ervaringen met dit bedrijf?, zo ja, dan word het bestellen :)
Prima winkel. Doen!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

rutgerdrum

ook met vooruitbetalen?

sorrie.. ben een mietje wat dat betreft, maar ben al een keer eerder 200 euro kwijtgeraakt door zo'n geintje, en dat is voor mij als student nogal veel geld..

fgroen

You're wellcome.  8)

Ik heb nog nooit wat bij Strassacker besteld, maar zou het zo doen. Ziet er betrouwbaar uit. Ze adverteren ook in Hobby hifi en zo.

Als je twijfelt, denk ik dat het beste is als je ze een belletje geeft. Rembours ("nachnahme") is helaas alleen binnen Duitsland mogelijk, wij Nederlanders zullen per "Vorkasse" moeten betalen.

Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

DIY_Freak

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

Henkjan_O

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

rutgerdrum

oki besteld... nu nog betalen :S
sjongejonge.. heb je net zo'n internetbankier gedoe, gewoon even een rekening sturen naar het buitenland wil dus niet blijkbaar.
goed, morgen ff langs de bank en dan heb ik hem besteld. ga er ook maar even een bestelling achteraangooien van speaker en co (de rest van het pakketje)

Hanz71

Let er ff op dat je geen extra kosten meer hebt voor geld overmaken naar EU-landen!

fgroen

Klopt. Ik weet dat bijv. ABN-Amro een glitch heeft zitten in hun systeem: als je opgeeft dat je de kosten deelt, dan betaal je niets, en als je zegt dat alle kosten voor jou zijn, dan betaal je wel. Ik vermoed dat andere banken dat ook wel zullen hebben...  ::)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

fgroen

Quote from: rutgerdrum on February 21, 2006, 22:22:47
sjongejonge.. heb je net zo'n internetbankier gedoe, gewoon even een rekening sturen naar het buitenland wil dus niet blijkbaar.

Geeft Strassacker geen IBAN nummer op?  ??? Als je dat hebt, is betalen naar het buitenland een fluitje van een cent.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

rutgerdrum

jah dat heeft hij.. maar bij rabobank kun je dat geloof ik nergens invullen:S

DIY_Freak

Quote from: fgroen on February 22, 2006, 09:38:53
Klopt. Ik weet dat bijv. ABN-Amro een glitch heeft zitten in hun systeem: als je opgeeft dat je de kosten deelt, dan betaal je niets, en als je zegt dat alle kosten voor jou zijn, dan betaal je wel. Ik vermoed dat andere banken dat ook wel zullen hebben...  ::)
Dat is geen glitch, maar het gevolg van een europese afspraak: als je de 'kosten deelt', betekent dat dat jij voor de transfer tot de grens betaalt en de ontvangende partij voor de transfer vanaf de grens. Omdat binnenlands verkeer gratis is, is de internationale overboeking daarmee ook gratis.

Quote from: rutgerdrum on February 22, 2006, 11:02:17
jah dat heeft hij.. maar bij rabobank kun je dat geloof ik nergens invullen:S

?? Typisch. Ik had verwacht dat dit bij alle banken via internet mogelijk zou moeten zijn. Kwestie van even bellen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

rutgerdrum

het is al gelukt :).. spul betaald.. hoop het snel binnen te krijgen,
gister ook een bestelling gemaakt bij speaker en co, krijg ik hopelijk nog bericht van... ik neem aan toch? :P

g.,

rutger

fgroen

Quote from: DIY_Freak on February 22, 2006, 12:32:06
Dat is geen glitch, maar het gevolg van een europese afspraak: als je de 'kosten deelt', betekent dat dat jij voor de transfer tot de grens betaalt en de ontvangende partij voor de transfer vanaf de grens. Omdat binnenlands verkeer gratis is, is de internationale overboeking daarmee ook gratis.

Dank voor de opheldering.  :)

Rabobank heeft ook internationaal betalen, zit onder een ander knopje op hun website.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

rutgerdrum

en alles is binnen! :)

nu nog een dag uitzoeken waarop ik veel werk kan verrichten.. waarschijnlijk in dit weekend.

g.,

rutger

rutgerdrum

nou jongens!

het hout zit zo mooi in elkaar :D

heb alle hoeken afgerond met een frees... ala het model van de KRK Rokit series (actiefe studiomonitoren) hij gaat ook waarschijnlijk zwart worden (mat hoogglans.. weet het nog niet).
maar heb ze vanmiddag even snel beluisterd (door even de speakers vast te zetten) maar wauw wat een detail wat er door die tweeter gaat zeg!! ik vond onze speakers beneden al mooi, maar dit is veel gedetailleerder, het heeft alleen minder laag (maargoed, onze woonkamer is nogal aardig groot, dus volgend jaar in mijn kamer zal het wel anders zijn)

ik vind het een lekkere speaker om mee te beginnen als  17 jarige en ik denk dat er nog wel een broertje of zusje (of meer  ::) ) bij gaat komen ooit (als ik geld heb)

het heeft al met al even geduurt omdat ik druk was met mn afronding van m'n havo. heb alleen geen foto's van het productieproces... maar zal eens kijken of ik met de webcam wat foto's kan maken.

ik ben blij iig! :D
super om een eigen creatie te zien en te horen en te voelen.

g.,

rutger

zo ff snel wat foto's.. sorrie voor de slechte kwaliteit.. digicam is nog steeds niet uitgevonden hier ;)





fgroen

Cool man!

Gefeliciteerd met het resultaat. En leuk te lezen dat je zo enthousiast bent.

Alvast succes met je volgende projekt!!  ;D 8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

rutgerdrum

hahaha dankje  ;D

maar eerst dit nog afmaken:).. schuren plamuren schuren plamuren grondverven veel... en dan spuiten

rutgerdrum

eerste grondverf zit erop.  :o
grijze...

maar dan valt gelijk die randjes op! :O ... normaal voelde het allemaal super glad aan enzo.. maar je ziet die randjes toch al wel een beetje.
dus zo nog weer ff beetje plamuren.. en weer schuren
en dan grondverf. en dan weer kijken... dan hoop k dat het goed is (het ziet er al niet slecht uit.. als ik het vergelijk met sommige andere boxen op GOT )
maar verfen met roller word afgeraden? (denk aan zeideglans te nemen, mat is me iets ... eh.. te mat.. en hoogglans.. teveel risico)
en spuiten met een gewone spuitbus van de praxis?