DT150 vs MA500 tbv Shiva

Started by Bros, January 12, 2005, 18:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bros

En nu deze cryptische titel uitleggen.

ik heb een subwoofer ontworpen met een shiva driver. het ontwerp is een 85 liter BR kist:


ik zit aan een strak budget, en binnen dit budget heb ik de keuze uit:

  • tweedehands Marantz MA500
  • Nieuwe Detonation DT150

Wat is nu de betere keuze?
Voordelen Marantz:
indien vermogen tekort, dan kan ik een tweede aanschaffen en bruggen.
krachtiger?

Voordelen Detonation
nieuw (garantie)
kantelfrequentie instelbaar (niet echt interessant, omdat mijn SR7200 een vaste kantelfrequentie heeft van 100 Hz)
fase traploos instelbaar (is dit belangrijk?)

ik weet het echt niet, maar ik wil wel de beste keuze.
Hitachi PJ-TX100 | Harman Kardon AVR 430 | Samsung DVD-HD850 | Infinity Reference 81 MkII + 31 MkII + 100c | Alcone AC10HE + Detonation DT150 DIY sub | Pinnacle Showcenter 200g

dm801

kantelfrequentie is toch wel  belangrijk om je sub goed aftestellen op je frontspeakers
ook de fase 0/180 graden draaien kan wel degelijk van pas komen

michiel

Quote from: jvl on January 28, 2005, 10:18:54
kantelfrequentie is toch wel  belangrijk om je sub goed aftestellen op je frontspeakers
ook de fase 0/180 graden draaien kan wel degelijk van pas komen

0/180 graden draaien kan altijd. 0-180 is een ander verhaal. Of dat laatste zo belangrijk is? Denk het niet hoor.

Bros

ik heb toch een sub-amp gekocht, de detonation DT150. De shiva is ook weggevallen. De winkel waar ik de speaker kocht heeft me een mooie aanbieding gemaakt:
DT150 + Alcone AC 10 HE + pijp voor € 250 euro.

Ben nu driftig aan het zoeken naar info over deze configuratie. Ik vind niet zo heel veel, maar dat wat ik lees is bijzonder positief.
Bijzonder zuivere en diepe bas volgens de bezitters(-3db op 28 Hz.) De kast is in de maak, dus ik ben erg benieuwd....
Hitachi PJ-TX100 | Harman Kardon AVR 430 | Samsung DVD-HD850 | Infinity Reference 81 MkII + 31 MkII + 100c | Alcone AC10HE + Detonation DT150 DIY sub | Pinnacle Showcenter 200g

jeroen_d

Mooi dat je die detonation hebt gekocht. Die mogelijkheid tot traploos instellen van de fase kan je heel veel plezier opleveren. Daarmee is optimale integratie mogelijk met de rest van de luidsprekers, afhankelijk van waar je de sub neerzet.

Groet, Jeroen
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)