Nieuwe kasten voor speaker

Started by Jean Pierre, January 3, 2005, 15:06:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Pierre

Omdat mijn eerste kasten niet echt super mooi gelukt zijn  ^-^. Ik wil er dus een klein foto reportage van maken.. Het zal alleen niet zo'n lange worden want hoef het alleen in te vrezen etc en in elkaar te zetten heb grote stukken al op maat laten zagen.  Daarna wil ik de boxen nog fineren alleen weet ik nog niet waar ik dit kan halen in omgeving friesland.. of groningen-stad. 

Hier nog wat info over de speaker : http://www.speakerenco.nl/speaker2.php?id=36

En wat plaatjes van de huidige condities van de speaker :




de tweeter. wat wit is is te diep en te breed uitgefreesd dit wou ik opvullen met plamuur. Niet echt een succes ;)


Ook zie je bij de laatste 2 fotos een zwarte lijn tussen de delen aan de voorkant. Dit is geen lijm maar een naad waar gewoon lucht door kan..
Plaatjes zijn clickable..

Okej ik ga nu aan de slag met een cirkel begeleider te maken voor de frees!

Mvg,

reinout

blue-eyes

Quote from: Jean Pierre on January  3, 2005, 15:06:39
Plaatjes zijn clickable..

Je moet de link even aanpassen, anders moet de kijker dat telkens doen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jean Pierre

Quote from: Blue-Eyes on January  3, 2005, 15:23:30
Je moet de link even aanpassen, anders moet de kijker dat telkens doen ;)

Kzie wat je bedoeld tis veranderd! Vandaag kan ik nog niet veel doen eingelijks, het freeswerk moet eerst wachten tot ik weet wat voor fineer ik ga gebruiken en hoe dik dit dus is.  Dus dat is nog even afwachten.

Jean Pierre

Na een drukke middag in groningen heb ik weer wat er aan gedaan, en ben ik even bij speaker en co langs geweest! Bij de Praxis heb ik daarna een hele mooie berkenwortel afwerking gehaald, Alles wat ik in totaal heb gehaald zal ik even opsommen en wat fotos ervan:
Pritex
Spikes
Noppies
Luidsprekerdoek
Afwerking voor boxen

Hier een aantal fotos!:
Image Hosted by ImageShack.us
Wat spul gehaald bij speaker en co exclusief het pritex. Het witte draad is mij aangeraden voor een interlink het is afgeschermt en van zilver aan de binnenkant als het goed is hoe de kabel heet zou ik zo niet weten :D .

Image Hosted by ImageShack.us
Het "fineer" zonder flits.
Image Hosted by ImageShack.us
Fineer met flits.

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Hier nog wat zagerij etc,

Ik hoop morgen een groot deel in elkaar te hebben gezet zodat ik zeikanten kan frezen, ronde vorm erop frezen en verfen en dan vrijdag de afwerking erop!

mvg,

reinout

Merijn

I Prefer Coffee For Mental Stability...

Jean Pierre

#5
Quote from: Merijn on January  6, 2005, 17:54:26
Lekker gereedschap... ::)

??? ???

Vandaag weer even druk bezig geweest!  :


De units uit de oude kasten geschroefd!

Hmmz wil ik die andere fotos hosten krijg je wit scherm mooi is dat! vanavond ff  verder proberen

Merijn

Ik doel op je DeWalt spul. Zeer prettig om mee te werken, en gaat je halve leven mee.

Ben benieuwd hoe je gaat fineren! Ga je spiegelen vanuit het midden of doe je per kant 1 vel?


Succes!
I Prefer Coffee For Mental Stability...

Jean Pierre

Quote from: Merijn on January  6, 2005, 23:54:39
Ik doel op je DeWalt spul. Zeer prettig om mee te werken, en gaat je halve leven mee.

Ben benieuwd hoe je gaat fineren! Ga je spiegelen vanuit het midden of doe je per kant 1 vel?


Succes!
Dewalt zeker prettig het is ook kwalitatief spul  je voelt (ik in ieder geval) dat het gereedschap het werk voor je doet dat je niet hoeft te drukken oid.

Het is geen fineer waarmee ik het ga afwerken, maar met een soort plakfolie wat er heel mooi en strak uitziet (mijn mening  en van nog ene paar die het hebben gezien ;) ). En dan spuit ik de voorkant zwart als het goed is ga ik dit morgen doen als ik alles goed genoeg heb geschuurt. Dan haalt mn oom ze op en spuit ze ( die heeft auto spuiterij etc ).

Mvg,

reinout

PS: Morgen zal ik nog even fotos proberen te uploaden! En nieuwen maken offcourse ;)

Jean Pierre

Vandaag heel lang aan het schuren geweest, maar tis eindelijk klaar :D :D Morgen zal ik mn oom bellen en kijken of hij ze dan in de ochtend kan spuiten, dat ik ze savonds op kan  halen "fineren". Units er misschien nog in en lekker spelen!~

mvg, Reinout

Jean Pierre

Het is allemaal nog niet zo voorspoedig gegaan als ik had gehoopt :p De speakers worden deze week ergens gespoten en daaarna doormij uiteindelijk nog afgewerkt en dan zijn ze af!

mvg

Reinout

Jean Pierre

Ze zijn nu zo goed alsaf ik post ff het eind resultaat, de paar fases ervoor zal ik nog even posten als er wat meer tijd is! ze hebben wel een paar schoonheidsfoutjes maarjah daar kan ik wel mee leven, ik ga dr ook nog een paar wegwerken dus komt goed!


Jean Pierre

Heb ze zojuist gevuld met zand!  O0 staat grote bak met hout op om de onderkantjes vast te lijmen onder druk. Morgen 1 toets en dan de helemiddag ervan genieten. En kijken uhhh horen ;) of het geluid beter is geworden. Hier ga ik wel vanuit volgens speaker enco zou de bas strakker worden! Naja nog maar ff w8en tot morgen dan :D:D:D

Mvg,

Reinout