budget +/- 2000 Euro voor DVD speler

Started by Spacebass, July 3, 2002, 23:13:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Spacebass: ik snap helemaal wat je bedoelt! De DV88 is de eerste DVD-speler die mij heeft weten te beroeren, met tranen en kippevel tot gevolg. Dit had tot dan toe nog GEEN ENKELE DVD-speler voor elkaar gekregen! En ik gebruikte hem notabene alleen als CD-transport! Hierbij nog niet eens vermeld dat ook DTS en DD natuurlijker en meeslepender klinken met de DV88 dan met welke andere speler ook. Het karakter is compleet natuurlijk.

Ik heb de FMJ DV27 nog nooit gehoord, maar ik kan me goed voorstellen hoe die klinkt. Ik ken de CD23 namelijk op mijn duimpje. Smooth, gedetailleerd, ritmisch, en meeeeeeeeeeeeeeesleeeeeeeeeeeepend.... :)

Frank krijgt binnenkort een DV88 om te kijken of deze is te modden voor PSM-1.

Spacebass

Effe een voorzichtig vraagje (teen in het koude water!)

Komen daar dan enge dingen als schroevendraaiers en van de hete soldeerbout dinges-en aan te pas???  :o  :-  :' ( kortom een "operatie"???
Mijn nieuwe liefie...mijn kindje...mijn leven op tafel met zijn pootjes omhoog enzo???
AARGGGHHH neeeeeee!  nachtmerrie!!!

Moet ik effe over nadenken  ;D

Ik heb Arcam al een link gestuurd naar jouw PSM-1 pagina om te vragen of ze dit apparaat kennen en wat ze van de verbeteringen vinden. Ben benieuwd wat ze terug mailen. Misschien wel een flinke order bij jouw Frank... nou ja, misschien dat je bij mij dan tegen die tijd gratis een Barco'tje aflevert en een PSM-1 inbouwd?  ;D

J.A.F._Doorhof

Kijken doet geen pijn.  ;D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Nou eerste impressie wat beeldkwaliteit betreft.

Ik moet erbij zeggen dat ik normaliter meer met de filmbeleving bezig ben dan met de details. Het is dan ook heel moeilijk om er iets over te zeggen.
Een poging.

De Yamaha is helemaal niet slecht qua beeld. Zeker niet in vergelijking met andere spelers toen ik hem kocht.
Mijn eerste Superbit was Fifth Element. Het kleurgebuik in deze film (filters etc) vind ik echt prachtig.

Ik heb ze beiden aangesloten de normale versie in de Arcam en de superbit in de Yamaha.. Ongelijke strijd zou je zeggen...

Bergen of tenten tegen de fel bauwe lucht zorgen ervoor dat je een soort gekartelde randjes ziet.
Dit was vrijwel afwezig bij de arcam.
De scene waarbij de jongen de tempel binnen komt rennen, doet de camera een beweging om een pilaar heen. De Yamaha heeft iets meer moeite en toont deze opname met iets meer schokken dan met de arcam. (Schijnt met NTSC en de TV te maken te hebben??)

Het ruitjes papier waar Luke op tekent is ook moeilijk weer te geven. Ik zag pas dat het ruitjespapier was toen ik de superbit versie afspeelde op de yamaha.
Wat schets mijn verbasing, de arcam toont het ruitjespapier ook met de normale versie, sterker nog heen en weer switch-end, de Arcam toonde het zelf met de normale versie nog duidelijker.
Ik heb de twee dvd's verwisseld en de ruitjes zijn op de Arcam met de Superbit  overduidelijk en "vetter" aanwezig.
De gezichten zijn echt, vrij van vlekken. Je kan nu heel goed zien hoe de pakken van de aliens gespoten zijn om het metaaleffect te krijgen. Bij de Yamaha zag dat er veel "gladder" uit.

Over het algemeen is er meer "leven" in het beeld en veel meer detail. Ik moet de film weer helemaal opnieuw moet kijken (voor de 18 de keer?)
Omdat het slechts een 32" tv is, is het heel moeilijk te beoordelen of dit ook stand houdt bij projectie.

Ik ben uiteindelijk maar gestopt, want ik vind het veels te vemoeiend om zo een film te bekijken. Haalt een beetje de lol van het film kijken eraf.

SiR-ROUND

Je moet het ook niet als fimkijken zien zeg maar...

Maar het is natuurlijk niet voor iedereen een manier van werken...

Ik ben gewend "kritisch" te kijken door m'n werk...

Maar wanneer een film gewoon goed is kijk je door evt. manko's heen.

Om deze nieuwe speler te keuren moet je wel, hehehehe...

Gewoon korte scene's draaien...

Valt er niks raars op is het ook al fijn, toch?

 ;D

Spacebass

Objectiviteit: Ik wordt betaald voor mijn objectiviteit.
Ik ben niet alleen programmeur maar doe voor het "bouwen" ook zelf de systeemanalyse ;D  ;D. Laat staan als ik het geluid moet doen voor een productie!

Nee, ik denk dat ik momenteel iets te emotioneel ben.

Ik denk dat ik pas na gewenning weer "normaal" kan kijken en dus ook niet meer met mijn kaak op de grond hang.
Het viel mij nl op dat ik ook dingen meende te zien die de Yamaha niet toonde, terwijl ik daar gewoon nooit op gelet had.

Ik heb een artikel ergens gevonden hoe je dat zou kunnen beoordelen, Moet ik effe thuis opzoeken, kan ik de link plaatsen.

Hmm misschien moet je gewoon een keer langskomen! Ben ik overigens niet zo dol op "vreemde" mensen in huis, maar na al die "wormvormig aanhangsel" gesprekken van ons hebben we een aardige band opgebouwd  ;D

SiR-ROUND

 ;D

Als je al "wormvormig aanhangsel" gesprekken voert dan kan een "wormvormig aanhangsel" over de vloer ook nog wel...

Je zit alleen wat "ver" weg toch?


Spacebass

Ach als je weer een rechtzaak in Den Haag hebt mag natuurlijk ook ;)

SiR-ROUND

Hehehehe...

Het komt wel, maar nu eerst erg druk de komende tijd...

Spacebass

Nou eerste probleem heeft zich aangediend slaat geheel vast met de Platinum DVD ???.

SiR-ROUND

Platinumi shier ook wat buggy met de HTPC maar draait verder wel...

Menu structuren etc. zijn wat dubieus denk ik...

Spacebass

Vandaag van Robert een aantal MP3 tjes van Shaggy gehad! Heb ze op een CD'tje gebrand als MP3 en:
Geen enkel probleem met afspelen.

Nou koop ik meestal CD's omdat die gewoon mooier klinken maar om een artiest te leren kennen is het wel handig.

Dus deze test is met dank aan Robert gelukt!

Weer een PV verdient Robert!

Robert

#37
Spacebass,

Altijd leuk om te horen.
Ik lever alleen maar kwaliteit ;D.

Ik zou het ook wel een leuke feature vinden om mp3'tjes af te kunnen spelen op mijn dvd speler, maar het is er een van de 1e generatie dus hij kan niet eens een cd-r of cd-rw lezen, laat staan mp3's.

Maar ik heb een nog betere methode: in S-VHS kwaliteit opnemen van MTV en voila! Beeld en geluid!
No CD's for me anymore!
Zo komt Shaggy en co. pas echt tot leven ;D.

En natuurlijk PV terug verdient ;).

MvrGr.
Robert

FrankL

Quote from: Spacebass on July 19, 2002, 13:29:13Nou eerste probleem heeft zich aangediend slaat geheel vast met de Platinum DVD  ???.


Tja, daar had ik al voor gewaarschuwd!
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

FrankL,

Ik heb al een apart topic geopend over Platinum, maar laten we niet overdrijven, ik verkoop er op dit moment rond de 15-20 in de maand en ik krijg erg weinig probleem gevallen door (gemiddeld 1-2 per maand) totale vastlopers heb ik nog niet gehoord.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Die heb je wel gehoord, maar blijkbaar vergeten  :P

Ik heb de Arcam DV88 2 dagen in huis gehad. Deze had meerdere dropouts, macrovisieproblemen en hij pakte de Platinum disc niet. Het was zo erg dat je de disc er zelfs niet meer uit kreeg zonder de speler een harde reset te geven.
Ik heb hiervan verslag gedaan in een andere thread.
En gewaarschuwd in deze thread, zie de vierde post.
Belachelijk voor een speler van deze prijsklasse. Sorry, RuimteLaag.

Originele post:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=25;action=display;threadid=843;start=35
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Spacebass

Poeh poeh jij bent fel zeg ;D

Het is de eerste van de inmiddels 35 die ik nu gekeken heb met de speler en het is de enige waar ik een probleem mee heb. Ik had je andere post ook gelezen hoor ;) en op hun website staat ook een lijst met probleem DVD's, maar heb gewoon een afweging gemaakt of ik er mee zou kunnen leven. Is jammer dat de kwaliteit bij jou overschaduwd werd door je macrovision wensen en problemen.
 Heb gezien dat er wel wat Software updates zijn geweest voor de DV88. Wat wil je het is hun eerste speler...maar als hij het doet ;) dan zijn de meeste reviewers er lyrisch over! Ik heb trouwens de FMj DV27 en die is inderdaad belachelijk duur (in Nederland dan ;D ).

Macrovision uitschakelen wat zijn daar de voordelen van...Welke ik ken zijn:
1. sneller door naar de film.
2. Kopieerbeveiliging uitschakelen
Vind ik nog steeds niet belangrijker dan kwaliteit van de weergave.

Kijk als dat in de Bioscoop zou werken... bij die reclames vooraf ;D .....

Ik ga dit product echt niet verdedigen, is mijn taak niet, maar de Film DVD's die ik tot nog toe heb gezien, ben ik dusdanig van onder de indruk dat ik me totaal geen zorgen maak.
De CD kwaliteit ben ik helemaal van in de wolken!
Audio heb ik ook op Pro gebied ervaring dus is dat voor mij veel makkelijker te beoordelen dan Beeldkwaliteit, waar ik nog niet zoveel ervaring mee heb.

Maar omdat ik beloofd heb om mijn ervaring hier te delen voel ik mij verplicht ook de mindere zaken te melden dus incl de achterlijkheid van de Importeur betreffende de prijs en houding en de slechte service van één Arcam Dealer: eentje in Leiden! En nu dus ook een DVD waar hij problemen mee heeft. Is gelukkig een test DVD en geen Film. Anders had ik me wat meer zorgen gemaakt.
zo'n DVD is software...ik schrijf ook software en heb ook klanten aan de telefoon met ogenschijnlijk gelijke configuraties maar toch loopt de software bij klant A vast en Bij B geen probleem. Waar ligt het dan aan? De Software of de Hardware...kan dus beide of een combinatie ervan zijn.

Dus ik wacht het af...ben allang blij dat ze er mee bezig zijn (de problemen die bekend zijn dan) en ze deze ook eerlijk op hun website melden.

Shit ik wilde de link plaatsen naar de genoemde pagina maar die is "under construction" ;D nou ja die volgt dan nog.

FrankL

#42
Quote from: Spacebass on July 20, 2002, 19:16:31Macrovision uitschakelen wat zijn daar de voordelen van...Welke ik ken zijn:
1. sneller door naar de film.
2. Kopieerbeveiliging uitschakelen
Vind ik nog steeds niet belangrijker dan kwaliteit van de weergave.
.
Bij mij verpest macrovisie de kwaliteit van de weergave.
Ik had dit bij mijn Sony tv, bij NTSC i.c.m. macrovisie. En nu bij mijn Piano, bij PAL.
Zowel bij mijn tv en mijn projector heb ik dan een flink vervormd beeld in het bovenste stuk. Ze ziet dit goed bij verticale lijnen, zoals gebouwen.
Je snapt dat mijn volgende speler dit absoluut niet mag hebben. Dus die felheid valt wel mee, dit is van een hele andere orde dan andere problemen die hier genoemd worden, zoals chromabug. Ik ga echt geen 1000+ EURO betalen voor een speler die het beeld vervormt!

Ik ben blij dat je geen last hebt van audio-dropouts. Dat vond ik echt niet acceptabel, los van de macrovisie-problemen en het feit dat ie niet alles slikt. Hoezo fel ::)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Spacebass

Ik volgens mij geen last van vervorming, iedergeval voor mij niet waarneembaar op een Sony 32FX60.
misschien was het echte een kwestie van updaten van de DV88.

Ja ik weet het niet...ben een rookie op dat gebied maar heb je de verkoper hiervan op de hoogte gesteld of een mailtje naar Arcam support?


FrankL

Ja, de verkoper heb ik op de hoogte gesteld. Maar die had geen kaas gegeten van DVD spelers. Ik had hem geleend van een audio-speciaalzaak.

Ik heb gezocht op internet. Er was geen macrovisie-hack te krijgen voor de Arcam. Dat is het nadeel van het regio-vrij kunnen maken via een afstandbediening.
En die dropouts waren ook een bekend probleem, ik kon er op het internet meer over vinden. En het bevriezen met Platinum, een van de 4 DVDs die ik erin had gehad (!) was echt de druppel. Toen mocht ie van mij in de prullenbak  :-\
Ik heb Arcam maar niet meer gemaild, dat had toch geen zin.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

FrankL

Quote from: Spacebass on July 20, 2002, 19:52:28Ik volgens mij geen last van vervorming, iedergeval voor mij niet waarneembaar op een Sony 32FX60.
misschien was het echte een kwestie van updaten van de DV88.
Dat laatste lijkt me sterk.
Het heeft bij mij een flinke tijd geduurd voor ik het zag. Je ziet het niet bij 1:2.35 titels, die in de meerderheid zijn.
Probeer het eens met:
- een 1:1.85 NTSC titel met macrovisie
- een 1:1.85 PAL titel met macrovisie
en let op verticale lijnen bovenin het beeld (bovenste zeg 20 beeldlijnen)

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Spacebass

Ik zou altijd eerst de Fabrikant mailen...zij kennen het apparaat immers door en door en die dozenschuivers niet!  ;D
Maar jij hebt het gezien met de DV88 ik heb een FMJ DV27 maar goed je weet maar nooit
Alle High-End reviewers hebben het hier nooit over gehad denk ook dat je gewoon pech hebt gehad met de jouwe.

Maar begrijp me niet verkeerd ik zou ook gek worden als ik dit mee zou maken!

Nou ik ga vandaag LOTR voor de derde keer bekijken en zal extra goed opletten.

Noemk een een titel waarop ik het kan zien, hebben we een gelijke test DVD

garmtz

Macrovisie is een probleem op sommige projectoren, maar vrijwel nooit op normale TVs. Ieder display reageert er anders op, hoewel eigenlijk geen enkel display er last van zou moeten hebben! Dat bij een speler Macrovisie niet is uit te schakelen vind ik geen reden om deze te 'trashen' vind ik. Op 90% van de displays is dit namelijk geen enkel probleem. Ik heb ook geen problemen gezien via mijn scaler. Jammer dat je ervaring met de DV88 een negatieve was FrankL, voor mij blijft het de mooiste speler die ik ooit in huis had (op de heeeele dure na van > 5000 Euro).

SiR-ROUND

Macrovisie hoort geen problemen te geven op displays, maar alleen op opname apparatuur...

De syncpulsen zijn te groot en niet stabiel maar een TV bv. corrigeert dat, omdat er consumentenspul heel wat marge moet kunnen hebben zodat bijna alles erop draait...

Een video echter slikt niet alles(zet het wel op band) en heeft geen ingebouwde correctie...

Het vervelende is dat een professioneel apparaat verwacht dat er goede en normsignalen worden aangeboden, vandaar dat sommige high-end displays er niet mee om kunnen gaan. Daar zijn ze niet op gebouwd.

Voor "vertaling"  naar een broadcastnorm gebruiken wij TBC's(time base correctors), die het signaal per beeldlijn weer een correcte sync geven. Hier konden wij altijd al Disney video's mee kopieeren....  ;D

Ik heb er nog nooit last van gehad op de BG801s...

Macrovisie wat is dat?

 ;)

FrankL

Quote from: garmtz on July 21, 2002, 11:34:48Macrovisie is een probleem op sommige projectoren, maar vrijwel nooit op normale TVs.
Ook Loewe tv's hebben er problemen mee, je ziet dan bovenin een groene lijn, wanneer je je speler met RGB aansluit. Een vriend van mij heeft hierom zijn Pioneer DVD speler ingeruild voor een macrovisie-vrij model.

Overigens, ik trash de Arcam niet, ik geef gewoon een verslag van mijn persoonlijke ervaringen ermee. Dat moet kunnen, lijkt me.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95