budget +/- 2000 Euro voor DVD speler

Started by Spacebass, July 3, 2002, 23:13:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Spacebass

Vraag is als volgt:
Ik ben nu geruime tijd aan het sparen voor een andere DVD speler.
Ik heb (zoals sommige tig keer hebben kunnen lezen) al geruime tijd een Arcam DV88 op het oog.
Verschillende tests wijzen uit dat hij/zij ook goed scoort op het gebied van CD en mid 2002 komt er ook een DVD-Audio board uitbreiding.
Nou zit ik (zoals de meesten waarschijnlijk ;D ) nu ik het bijeengespaard ben ik weer op zo'n twijfel punt van...shit is er niet iets beters voor dat geld...
Hieronder wat specs:
 
DV88 DVD PLAYER
 
General
Video outputs:
Composite video on 1 x gold plated phono, 1V pk-pk into 75 Ohms.
S-Video on 1 x 4 pin mini DIN, Y 1V pk-pk in 75 Ohms, C 0.3V pk-pk into 75 Ohms.

Component video on 3 gold plated phono sockets. Y 1V pk-pk into 75 Ohms, Pb 0.7V pk-pk into 75 Ohms, Pr 0.7V pk-pk into 75 Ohms.

SCART socket with RGB video, all 0.7V into 75 Ohms, composite video 1V into 75 Ohms, and stereo audio.

Auto switching of TV with aspect ratio control. RGB also available on component video sockets.

Audio outputs
Analogue audio outputs 2 pairs of stereo outputs on gold plated phono sockets
Output level 2.2V rms for 0dB signal (4.4V rms for HDCD discs)
Frequency response 20Hz to 20kHz (+0.1, -0.5dB)
THD <0.005% for 1kHz 0dB signal, measured 20Hz-20kHz unweighted
Signal to noise ratio 105dB measured 20Hz-20kHz, unweighted
Digital audio output PCM/Dolby Digital/MPEG/DTS (pass through) on gold plated phono (coaxial) and Toslink (optical)
Supported sampling rates Up to 48kHz/24 bit (Toslink) 96kHz/24 bit (coaxial)
Disc types replayed DVD-Video, CD Video, SVCD.CD - Audio (inc. CD-R, CD-RW) with PCM, HDCD or MP-3 encoding
 
Dus als iemand ideeen heeft...graag!
(PS gebruik nog ouderwets een breedbeeld tv dus in hoevere Progressive Scan interessant is??? )

[attachment deleted by admin]

Spacebass

Oeps vergeten...

Weet iemand waar ik hem in Nederland /Duitsland/België kan kopen?
(Heb wel een vast adres in Duitsland, maar alles is meegenomen)
Is deze ook regio vrij te "Patchen"?

Spacebass

QuoteThe DV88 is factory set to Region 2 and the official line on changing regions isn't something that Arcam or official dealers openly talk about.

Being based on the Zoran chipset, you can change regions manually via codes on the remote control.

With the tray open, key in 1111, 01 – this sets region 1. 1111, 02 – this sets region 2 or 1111, 13 – this sets auto region selection.


Nou hopelijk is dit waar!...geen geld kwijt aan "patchen"

FrankL

Ik heb de Arcam in huis gehad, en was niet onder de indruk. Hij had audio-dropouts, en pakte 1 van de 4 DVDs niet die ik geprobeerd heb.
Verder kan Macrovisie niet uit.
Dat ding ging dus gewoon weer terug.

Ik ben zelf ook nog steeds op zoek. De laatste 2 weken redelijk intensief. Verrassenderwijs lijkt *de* speler op dit moment de Philips 962SA te zijn. Niet duur (600 EUR), en volgens diverse berichten erg goed. Zoek maar eens op het AVS.
Volgens een recente test in Hifi-world is ie in audio zo goed dat ie zijn geld alleen al waard is als cd-speler.
Volgens berichten op het AVS is ie m.b.t. beeld beter dan de Arcam. En beter dan bijvoorbeeld de Denon 1600.

Ik zit zelf met 1 'maar'. De Philips firmware schijnt standaard regiovrij te maken te zijn. Maar niet macrovisie-vrij. En mijn Piano heeft met mijn huidige Sony problemen met macrovisie.

De europese versie heeft overigens geen PS. De US-versie wel.

Verder is de 963 in aantocht. Die schijnt nog weer een betere video-DAC te hebben.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

garmtz

#4
Het ligt er een beetje aan wat je prioriteiten zijn. In mijn set heb ik werkelijk NOG NOOIT een DVD-speler gehoord die ZO mooi klonk als de DV88. Echt een wereld van verschil! De tranen rolden over mijn wangen van de betrokkenheid met de muziek. Zo intens had ik het tot nu toe nog niet meegemaakt bij mij. Zelf een Meridian 596 vond ik persoonlijk minder klinken.

Maar er schijnen inderdaad af en toe probleempjes te zijn met de speler (zoals met alle high-end spelers).

Een compleet ander, maar zeeeer goed alternatief is de Marantz DV8300. Deze is gebaseerd op de Pioneer DV-747A, maar heeft een dramatisch verbeterde geluidskwaliteit. Dit betekent SACD en DVD-Audio en een progressive output, die er zeer goed uitzag. Persoonlijk prefereer ik deze speler boven de Philips, maar dat mag ook wel voor de prijs: de DV8300 is 2299 Euro.

Ik wacht nog steeds met smart op een antwoord van Frank, of een van deze spelers geschikt is voor een PSM-1 uitbouw... FRANK? PLEAAAAAAAAASE??? :-\

SiR-ROUND

Sjemig SB...

Die krantenwijk is wel lekker!

Ikzelf denk aan Toshiba's omdat die schijnbaar erg goed geluid hebben...

garmtz

Tja, "goed geluid" is nogal subjectief...  :)  

SiR-ROUND


Spacebass

Nou...veel tijd heb ik niet...ik ben vadaag maar overstag gegaan...

wel iets meer uitgegeven (2753 Euro  :'( ) voor de nieuwere versie de FMJ 27 van Arcam....

Ik moest snel even kijken hoe ik de regio codering moet omzetten.. vandaar even snel dit bericht  ;D

Ok ik zal later vertellen wat mijn maagdelijke ervaring met deze speler is.

Tot morgen!

Spacebass

Jez... waar moet ik beginnen...  ???

Eerst de doos  ;D

Een doos zoals wij die geen vrijstaande woning het liefst onze ht ruimte zouden willen zien.... een doos opgehangen in een doos middels stugge maar wel schokabsorberende delen.

Ok surprise doos twee open... hij is behoorlijk zwaar (de behuizing is gemaakt van het zelfde materiaal als de motoren van Lexus. schijnt zeer goed om te kunnen gaan met viberaties en trekkrachten. Trouwens de FMJ staat voor "Full Metal Jacket  ;D " )

Prachtige en elegante afstandsbediening, kleine lettertjes.. toetsen niet verlicht  :-\

Even aansluiten (zonder de handleiding te lezen uiteraard..) en hopla...nee niet hopla dus... de meegeleverde Coax kabel (aardige verkoper  ;) ) werkt niet en de VD Hul optocoupler wil ook niet.... shit... half uur pielen (menu's handleiding enz) bijna opgegeven.. en wat zie ik? De Yamaha heeft aleen voor de CD speler een Coax de andere is een RF aansluiting  :-[.... ok dan maar via de CD coax...beetje pielen met de remote en viola geluid.

Dat is het moment (Fifth Element Superbit) dat ik pas naar het beeld keek (vrouw en kinderen hielden het niet meer zijn inmiddels gaan slapen  ;D )

Jezzz... wat zie ik nou allemaal...ik vond de S796 heel mooi maar ... dat heb ik nooit gezien,,, he wat hoor ik nou? wat is dat voor een geluidje? en het beeld geen vlekken, geen kunstmatig volgepropte lijnen...

na een half uur moest ik gewoon stoppen  en kon ik me lostrekken van de bank...ik moet gewoon mijjn hele verzameling helemaal doorspitten want dit beloofd veel goeds...toch nog even Phantom M....jez... wat scherp/diep...
Top hoog is veel rustiger haast wel zijden zacht..

Nee ik moet morgen werken...AAARGGH ik kan niet verder testen...

Nou een hoop tekst en frustraties, hier hebben ze veel werk en tijd ingestopt, het moet wel goede componenten bevatten...kan niet wachten op de CD luistersessie!

Eerste indruk absolute verbetering zichtbaar en hoorbaar!

PS Het uitschakelen van Macromedia is niet mijn prioriteit...  ;) Als de rest maar goed is   ;)

*Toch Progressive scan
*Modulair (uitbreiding voor of DVD-A of SCAD, dat    weten ze nog niet ??? )

Als ik nog wat zaken achterhaal zal ik het hier posten!

Sir...ik ben effe naar de antillen geweest  ;D  ;D (ver krantenwijkje)
Nee ik heb weer wat extra werk in het weekend (Festival)

garmtz

Waaaaanzinnige keuze! Nou, maak je borst maar nat voor de CD-weergave, die is op het niveau van de CD23, een van de fijnst klinkende CD-spelers die ik ken. De muziek zal je compleet meezuigen. Je zult je beseffen dat andere DVD-spelers echt iets missen op dit punt.

Overigens staat de DVD-Audio upgrade al vast. Alleen over een SACD upgrade zijn nog twijfels.

SiR-ROUND

Ah... En hier staat dus al de review!

Wow, je maakt me erg benieuwd...

Ik wachtop de muziektest...

Spacebass

Waar moet ik beginnen...omschrijven is haast niet te doen zonder debiel over te komen.

Tranen Garmt?..dit is gewoon crimineel...hoe kan het zijn dat ik...wat zeg ik! WIE dan ook verstoken gebleven is van dit genot. Hoe durven fabrikanten minder dan dit te verkopen en het gezicht strak te houden...eigenlijk zou iedere baby niet alleen een sofi-nummer maar ook een speler van dit formaat moeten krijgen om zijn ziel rein te houden.
Dit apparaat brengt de muziek gewoon terug in je ziel.
Een apparaat gekocht voor de dvd kwaliteiten heeft de muziek keihard terug gebracht op de eerste plaats (begon licht te verwateren richting films)...
Ik zit gewoon als een jong broekie weer zelf achter de knoppen...dit is plaatsing, diepte, breedte dit is wat iedereen moet hebben. Primaire levensbehoefte.....

ok nu weer terug op de grond!
Met de Yamaha was het met fusion/jazz/big-band/salsa gewoon dat de diepste baslijnen een zijn met de Basedrum. In de studio echter is dit niet zo. De twee zijn daar gewoon los van elkaar te onderscheiden, maar ondersteunen elkaar wel. En nu dus ook thuis.
De resolutie is waanzinnig. er zijn zelfs cd waarbij de snaredrum totaal anders klinkt. Kleine percussie leeft gewoon. splash bekkens zijn gewoon fantastisch geplaatst te horen, je hoort gewoon waar de microfoons gestaan hebben voor de opname. Ik heb altijd de switches voor mijn fronts voor het hoog op + 3 gehad...nu hup neutraal gezet.
CD's waar ik wat hoog moest opschroeven om dat transparante top hoog te krijgen (waardoor dan ook weer andere freq meegaan) : Flat... Bass: Flat kortom Bypass ingeschakeld).
Oeps ik vlieg al weer..

Ik heb emotionele tranen gehad..zo'n zelfde als het moment als je vrouw en je kids je wel eens vertellen dat je het belangrijkste bent in hun leven. Nu begrijp ik dat geen enkele reviewer op internet ook maar iets aan te merken heeft op de kwaliteiten, maar alleen over de afstandsbediening (who cares!).

Ik heb nog nooit de gehele CD van Natalie King Cole beluisterd laat staan hele nummers! De CD in een keer geheel beluisterd. De blazers kunnen waanzinnig dynamisch zijn en treden gewoon ver buiten mijn luidsprekers. De blazerssectie harmonie drukt je gewoon naar achteren met scheurende trombones.
4Play geen woorden voor...
Jezus (sorry) dit is gewoon luisteren voor de eerste keer.

Veel te veel tekst..excuses hiervoor maar ik ben deze kwaliteit thuis niet echt gewend!  ;D
Te hard geluisterd? absoluut, maar met deze kwaliteit vind ik dat absoluut niet erg!

de CD soulcages van Sting laat me nu echt horen hoe Q-sound precies bedoeld is.

Ik zal in de volgende post iets objectiever proberen te zijn en de beeld kwaliteit proberen te beschrijven...

J.A.F._Doorhof

Klinkt goed, maar had ook niet anders verwacht eigenlijk.

Lange teksten maken niet uit, het is gewoon heerlijk om iemand te zien die helemaal blij is met zijn aankoop en dit deelt met ons allen. Ga zo door.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Ik wordt er ook een beetje emotioneel van...

 :'(

Geniet maar lekker kerel!

MrPink

Ik word niet emotioneel, maar ben wel erg blij voor je, SB! Gefeliciteerd! :)

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND


thommy

Hallo SB,

Wat is nu het verschuil tss de DV-88 en de FMJ DV27 ?
Is de FMJ nog een hogere klasse?
Weet je trouwens ook de richtprijzen van beide?

Ik zie dat de FMJ standaard PS uitstuurt, is dit ook voor PAL?

Aan Frank, is het al geweten als je in de Acam's een PSM kan inbouwen?

Heb wel interesse in deze players, zien er toch zeer indrukwekkend uit zonder al teveel toeters en bellen.

Gr
Yves.


SiR-ROUND

Ik ben bang dat SB de zijne dan even moet "uitlenen" aan Frank...

J.A.F._Doorhof

Ik vrees het ook.
Kan hij meteen langskomen om ons HT te bekijken. ;)

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

http://www.arcam.co.uk/fmj/products/dv27.html

en deze is voor de DV88 http://www.arcam.co.uk/diva/cinema/dv88.html

Het probleem is dat hoe verder je op de trap komt hoe minder steil de verbeteringscurve wordt. Dus dan gaat de prijs steil omhoog maar de kwaliteitsverbetering stabiliseert zich. Ja en is dat het waard? in dit geval wel.
Ik hoop ooit ook een trotse CRT bezitter te zijn (heb al een TV, maar jullie weten wat ik bedoel  ;D) en heb dus meteen voor deze gekozen. dan hoef ik alleen nog de expansion upgrades voor DVD-A of SACD (als die er komt) te doen.
Zag ook dat zaken als kanaalscheiding en beeldkwaliteit veel beter uit de verschillende tests kwamen.  Maar als je op internet zoekt op FMJ 27 en Arcam dan kom je deze tests ook tegen en die bevatten ook de verschillen tussen de 2.
Maar PSM-1 zal wel in de threads zoeken of ik dat dan ook nodig zou moeten hebben, aangezien er een een motion adaptive progressive scan  van Silicon Image bevat, maar goed ik ben een leek op het gebied van PS dus wie weet wormvormig aanhangsel ik maar wat uit mijn nek. Zag trouwens ook dat hij PS voor Pal kan maar dat ze nog een akkefietje hebben met een of ander consortium over de licentie rechten. Deze zal dan vrijgegeven worden als de licentie voor PAL rond is.

Hee MrPink ben je in de VS door een Alien gebodysnathed? Als dat ergens kan gebeuren is dat daar wel  ;D  ;D.

Zoals ik al zei dit is iets wat je moet beleven om te begrijpen waarom ik zo emotioneel en enthousiast ben.

Als de tuin klaar is Frank...als de tuin klaar is komen wij incl Arcam bij je langs  ;).

J.A.F._Doorhof

Dat hij al PS is maakt niet uit.
Er zijn wel meer spelers van nature al PS en die rusten we ook uit met de PSM-1.

Ik wacht rustig af.
Ben wel benieuwd.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

thommy

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  8, 2002, 10:34:10Dat hij al PS is maakt niet uit.
Er zijn wel meer spelers van nature al PS en die rusten we ook uit met de PSM-1.

Ik wacht rustig af.
Ben wel benieuwd.

MvrGr.
Frank

Das waar Frank,
In mijn geval valt of staat de aankoop met dit.
Indien ik zeker ben dat hij compatibel is met PSM is het een "go"
Ben trouwens al in onderhandeling en ga volgende week eens een uitgebreide demo van de DV-27 doen.

Wordt Cinematrix ook niet in de UK verdeeld?
Arcam is toch echt Brits, en bijgevolg kan ik me toch inbeelden dat ze in de UK misschien al ervaring hebben met de combinatie.

Frank, kan jij soms hierover geen ervaringen uitwisselen met je Britse Cinematrix collega's?

Gr
Yves.

Spacebass

Is het dan niet een idee om de DV88 aan te schaffen?
Die wordt nl ook zonder PS mogelijkheden geleverd!
Tenzij je de andere kwaliteiten ook mee neemt in je keuze.
Kan je de 550 +/- besteden aan de PSM-1? (met er nog wat erbij dan  ;)

J.A.F._Doorhof

In Engeland zit geen Cinematrix dealer zover ik weet, wij doen behoorlijk wat engelse spelers.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"