Mijn HT.....always under construction

Started by B. Kuiper, July 3, 2002, 12:12:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B. Kuiper

http://www.mistermedic.com

Het hele project heeft als doel het midden te vinden tussen de lobby van een bioscoop en de kijk/luisterruimte in een bioscoop. e.a. Omdat een HT/woonruimte is en ik er ook nog mensen in moet kunnen ontvangen  ;D

Bas
"Always a little further"

cinepaulis

Hoi MadMedic,

Ziet er netjes uit !  :D
De PiedPipers zijn aan de bovenkant open, toch ?
Is je center ook op een soortgelijke manier opgebouwd, of is die kast volledig gesloten ?

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

B. Kuiper

Inderdaad, de Pied Piper werkt volgens het zgn. open pijp systeem(lees open aan de bovenkant.) De center heeft een soortgelijk klankgat, alleen dan aan de onderkant. Om het geluid te kanaliseren heeft men een soort labyrint gebouwd achter de speakerunits met een opening naar een open ruimte in de achterkant van de kast die ook de opening herbergt.
"Always a little further"

J.A.F._Doorhof

Ziet er goed uit, alleen nog wat leeg. Maar dat komt vast nog wel ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B. Kuiper

#4
Zowel de pagina als de ruimte worden nog naar behoren gevuld :)

Leuke nieuwtje, vandaag werd mij via een Amerikaanse vriend een .com adres in de schoot geworpen inclusief eigen mailserver.

De site staat er nu op tweetalig onder de url www.mistermedic.com

Bought and paid for en het kost mij geen poep
"Always a little further"

SiR-ROUND

Hmmm, een eigen domein + serverruimte etc. Das best een leuk verjaardagscadeautje...

Bedankt voor de tip!

 ;D

B. Kuiper

Inmiddels is een en ander verwerkt op de homepage www.mistermedic.com

Een eerste testresultaat op het gehoor(niet slaan Frank.....niet slaan......), een strakker laag gebied, geen kaatsing meer in het midden en hoog. Al met al een betere geluidsweergave op hogere volumes die voorheen niet haalbaar waren ivb de buren.

Als referentie heb ik gebruikt de DD track van the Fast and the Furious, Blackhawk Down en de DTS track van T2 UE. Weer een stapje dichterbij, nu nog die felbegeerde projector (project voor 2003).

Bas
"Always a little further"

B. Kuiper

Wederom een kleine update.....het projecten gedeelte dit keer.

Met dank aan Thommy voor de inspiratie om zelf een scherm te gaan bouwen.

Eerst die felbegeerde Denon, dan ondertussen het scherm bouwen en de PJ uitzoeken. So many wishes so little time.........

Bas
"Always a little further"

B. Kuiper

Na lange tijd weer wat updates, en nog is het nooit klaar......

- Nieuwe links
- DLP logo verwijst naar animatie met uitleg DLP techniek
- Apparatuur sectie aangepast, mijn calibratie rapport staat bij mijn projector, mocht je nog niet overtuigd zijn van het nut van ISF read between of beter on the lines..... ;)

- Moet nodig nieuwe foto's maken, dus die volgen zsm...
"Always a little further"

J.A.F._Doorhof

Ziet er weer beter uit.
Ben benieuwd naar de nieuwe foto's met scherm en projector.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B. Kuiper

Dank je Frank, ben van plan een aantal tips voor het fotograferen van je HT over te nemen. Met name die van statief, zelfontspanner en twee set foto's maken(1 verduisterd met beeld en een met sfeerverlichting en dan photoshoppend de lagen over elkaar leggen), ik ben misschien geen Jiri maar fotografie runs in the family.....
"Always a little further"

B. Kuiper

Op de site staan nu een aantal screenshots die ik gemaakt heb met een analoge Praktica spiegelreflex......oud beestje en ik ben dan ook nog niet helemaal tevreden over de resultaten...

Binnenkort toch maar aan een knappe digicam......
"Always a little further"