Nieuwe zelfbouw HT staat op het programma.....

Started by Heidenroosje, January 6, 2005, 00:31:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Heidenroosje

Hallo,

Na maanden erover brainstormen en weken dit forum te hebben doorgeploegd heb ik een besluit genomen: ik ga mijn eigen HT bouwen. Mijn vrouw ligt nog bij te komen van de schrik en de eerste klus die ik heb is haar wijsvinger uit haar voorhoofd peuteren (haar reaktie: jij bent gek!), maar geloof me ze trekt wel bij. Mijn ervaring op HT gebied is niet zo groot , maar zoals gezegd heb ik me al aardig ingelezen, voornamelijk op dit forum. Op dit moment kijk ik mijn films in de huiskamer op mijn Philips plasma (107 cm). Ook niet slecht , maar ik mis het bioscoop gevoel. Nu ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik (een groot) deel van mijn garage kan gebruiken voor mijn HT. Daarnaast heb ik een vrijstaand huis dus van buren geen last. De garage is aan 3 zijden voorzien van dubbelsteens muur met spouw en isolatie, dus alleen de binnenmuur moet extra worden geisoleerd. Formaat wordt 4,50 m x 3,25m met vier zitplaatsen en doek van 2,00 m breed. Het ontwerp zit ook in mijn hoofd en wordt een combinatie van de HT's van R.Dingen en de laatste van GTDesign, dus m.a.w.: kersenhout, donkere vloerbedekking, rode stoelen (Vegas Loveseat), podium,kooflijst en veel zwarte verf. V.w.b. de bouw ben ik van plan daar uitgebreid (incl. veel foto's) verslag van te doen. Daarnaast zal ik op de verschillende rubrieken regelmatig om meningen en adviezen vragen.
O ja, nog even iets over mijn hardware. Een deel is al in bezit en een deel moet nog nieuw worden aangeschaft (daarover kom ik vast nog wel even advies vragen).

in bezit:

versterker: Philips Digital Receiver FR980 (uit de tijd dat Philips echt nog goeie losse versterkers maakte)
front:  Magnat Vintage 120
center: B & W C33
sub: JAMO SW410E

Nog aan te schaffen:

DVD speler
rear/surround speaker  (Kef Q1 ?)
projector (denk de pana 700)

groet......


Rappie

Die reaktie ga je nog vaak krijgen .... (krijg ik ook weer bij elke toevoeging die ik aan mijn HT doe :) )

Verder zijn de plannen goed, verras ons met je creatie zou ik zeggen.

Ohja en die center is dat geen CC3 ?
Eigenaar van Paulthé

Fransvis

Quote from: Rappie on January  6, 2005, 08:55:02
Die reaktie ga je nog vaak krijgen .... (krijg ik ook weer bij elke toevoeging die ik aan mijn HT doe :) )

Verder zijn de plannen goed, verras ons met je creatie zou ik zeggen.

Ohja en die center is dat geen CC3 ?

Klopt als een bus....maar als het straks helemaal klaar is....wie staat er dan altijd als eerste klaar om een filmpje te kijken...???  ;D Juistja...vrouwlief....

Heidenroosje