Wat doen wij met een ISF calibratie.

Started by J.A.F._Doorhof, February 26, 2002, 18:04:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Renking0001

Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe LCD te kopen, te weten de Sony 46X4500. Ik vraag me af of het de moeite is om deze LCD ISF te laten calibreren. Het betreft hier het topmodel van Sony dus je zou denken dat deze redelijk goed ingesteld vanuit de fabriek komt. (Misschien naief gedacht)
Heeft iemand hier misschien al zo'n zelfde toestel laten calibreren?



J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Renking0001

Waarom verbaast dit antwoord mij niet ;)

Ik heb toch nog de volgende vraag. Mijn beeld, zoals hd decoder, ps3 & xbox, lopen via mijn Denon 3808A versterker naar de LCD. Aangezien er ook een legio aan opties zijn op de versterker is mijn vraag of er ook zo iets bestaat als ISF calibratie van de versterker?

LexiconLogan

Quote from: Renking0001 on February 20, 2009, 16:41:29
Waarom verbaast dit antwoord mij niet ;)

Ik heb toch nog de volgende vraag. Mijn beeld, zoals hd decoder, ps3 & xbox, lopen via mijn Denon 3808A versterker naar de LCD. Aangezien er ook een legio aan opties zijn op de versterker is mijn vraag of er ook zo iets bestaat als ISF calibratie van de versterker?

Voor geluid wel maar beeld niet hoor..
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

J.A.F._Doorhof

Ligt aan de receiver, sommige receivers hebben tegenwoordig ISF opties.
INDIEN nodig zullen die ook gebruikt worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Renking0001

Ok, weet je of de Denon AVR-3808A deze ISF optie misschien ook heeft en als ik mij wil inschrijven voor de ISF tour dan zou ik ook graag willen dat er gekeken wordt naar de Denon. Kan jij / kunnen jullie dat er bij doen?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Renking0001

Ik heb toch nog enige twijfel.
Heb je al eens eerder een LCD ISF gecalibreerd welke voorzien is van RGB dynamic LED? Mijn nieuwe toestel, Sony 46X4500,  heeft dit en het beeld is nu al echt geweldig. Vraag me af of je echt een verschil gaat zien.
Verder kan ik ook helemaal niets vinden over mensen die deze lcd of soortgelijke, er is er één philips als ook van samsung, hebben gecalibreerd via ISF.

J.A.F._Doorhof

Ik heb al verschillende LED displays gecalibreerd dus dat is geen probleem.
U kunt altijd de optie kiezen om naar Emmeloord te komen met het toestel, als het toestel uit de doos al helemaal perfect is betaald u niets.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Renking0001

#359
Is het mogelijk tijdens een calibratie 2 profielen te laten calibreren? Voor mijn LCD is het geen probleem, deze heeft meerdere pictures modes waaronder cinema, custom enz...
Nou lijkt het mij dat je een calibratie doet in een omgevingen die zo donker mogelijk is gemaakt. Denk dat dit de beste methode is om tot het mooiste resultaat te komen.
Alleen als ik normaal overdag tv kijk is het bij niet helemaal donker. Is het dan een mogelijkheid om bv een dag en avond modus te calibreren?
Tevens game ik ook nog wel eens. Is dat iets waar rekening mee gehouden dient te worden tijdens een calibratie?

J.A.F._Doorhof

Er kunnen meerdere settings gemaakt worden maar feitelijk is de enige aangepaste waarde de gamma/brightness voor dag/nacht.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HarryP

Frank,

Als ik mijn Panasonic TH42PZ85EA laten calibreren, maar heb ook een pep ertussen zitten.
Nu heb ik de vorige keer het toestel in Emmeloord laten calibreren, maar kan dat ook nog met een PEP ertussen?


J.A.F._Doorhof

Het beste is even de PEP mee te nemen bij een calibratie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

robejo

Zijn er al ervaringen met het calibreren van de nieuwste LED tv's?

Davey

Quote from: robejo on May  6, 2009, 19:20:42
Zijn er al ervaringen met het calibreren van de nieuwste LED tv's?

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 24, 2009, 08:39:53
Ik heb al verschillende LED displays gecalibreerd dus dat is geen probleem.
U kunt altijd de optie kiezen om naar Emmeloord te komen met het toestel, als het toestel uit de doos al helemaal perfect is betaald u niets.

;D

Hansk10

Beste Frank,

Ik ben nieuw op dit forum, kan nog niet echt de weg vinden, vooral naar een isf toer rondom Amsterdam in juni/juli. Hoe kan ik mij daar het snelst voor aanmelden. Ik zag het even op dit forum staan vanmorgen maar besloot toen nog niet om aan te melden. Het gaat overigens om een Panasonic Th42-px80ea. Dvd hdd-recorder van Panasonic dmr eh-65. Omgeving Hillegom.

gr.

Hansk10

jasjenl

Quote from: Hansk10 on June  3, 2009, 13:17:08
Beste Frank,

Ik ben nieuw op dit forum, kan nog niet echt de weg vinden, vooral naar een isf toer rondom Amsterdam in juni/juli. Hoe kan ik mij daar het snelst voor aanmelden. Ik zag het even op dit forum staan vanmorgen maar besloot toen nog niet om aan te melden. Het gaat overigens om een Panasonic Th42-px80ea. Dvd hdd-recorder van Panasonic dmr eh-65. Omgeving Hillegom.

gr.

Hansk10
Dan moet je hier kijken.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

ferry34

Ben waanzinnig tevreden over de beeldkwaliteit van mn Pioneer KRP600M (jawel! :headbanging:).

Inspelen gaat wel ff duren, maar een calibratie gaat er zeker komen. Ik maak dan nog wel een afspraak Frank.

Laatst hoorde ik iemand iets zeggen over de calibratiedvd's. Deze persoon zei dat als je een blu-rayspeler hebt, je dan ook de blu-ray calibtratie moet gebruiken en niet de dvd-versie.
Is dat zo? Zijn de kleuren etc dan anders?
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

J.A.F._Doorhof

Nee,
Feitelijk zou de calibratie van CMS en grayscale gelijk moeten zijn bij gebruik van een calibratie DVD.

ECHTER....
Er zijn wat testpatronen die specifiek voor rec709 zijn gemaakt die afwijken, dit is iets wat ik op dit moment aan het onderzoeken ben.
DVE en onze DVD's zijn echter identiek.
De patronen waar ik het over heb zijn custom made bij een groep volgens REC709 standaard maar die wijken hier ENORM af.
En niet goed, maw bij de calibratie met die patronen zien ook mijn HD streams er niet meer uit.
Kijk ik die af met de patronen van DVE of onze calibratie DVD zijn ze wel correct.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

moviescanner

Hoi Frank,

Mijn huidige beamer is bijna 4 jaar oud en wil binnenkort een nieuwe aanschaffen, mijn gevoel gaat uit naar de Epson EH-TW5500 omdat de JVC HD-350 geen CMS systeem heeft. Echter, mijn pre-amp Onkyo 886 heeft ISF calibratie mogelijkheden. Is dit te combineren voor het instellen van de JVC HD-350, maw het CMS systeem van de Onkyo (als die er is) gebruiken in combinatie met de instellingen van de JVC HD-350, of heeft zoiets weinig zin ?


Groetjes,

Erik

J.A.F._Doorhof

Als hij een CMS systeem heeft dan kan dat.
Maar de JVC heeft behoorlijk wat correctie nodig, en ik weet niet hoever de Onkyo gaat.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Loondijke

Ik woon in Made en heb nu ruim een jaar de 42PX80. Omdat ik mijn vriendin niet gek genoeg krijg om op korte termijn alweer een nieuwe plasma te kopen ben ik de ISF-calibratie aan het overwegen.

Wat zou het voor mij kosten om deze Calibratie te laten doen tijdens de Breda tour van februari? Ik kan niet echt prijzen terugvinden namelijk.

Heb je ervaring trouwens met de 42PX80? En zijn hier vaak grote verschillen zichtbaar? Ik vind het namelijk nog steeds wel veel geld voor een calibratie.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

J.A.F._Doorhof

Hoe weet je dat het veel geld is, als je de prijs niet terug kan vinden :D

De prijzen staan op www.isfcalibraties.nl en bedragen binnen de tours 225.00
Kom je met het toestel naar Emmeloord dan bedragen de kosten 100.00

De verschillen bij Panasonic wisselen, bij 90% is de winst behoorlijk tot groot.
Bij 10% is het bijna niet de moeite waard, jammer genoeg kan ik dat onmogelijk van te voren aangeven.

Bij andere merken gaat dit niet op.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Loondijke

Ik wist dat het meer dan 200 euro was, maar wist het precieze bedrag niet :).

Heb je trouwens ervaring met de 42PX80, en dan de auto-dimming feature? Ik merk het niet tijdens films ofzo, maar als ik bijvoorbeeld Fifa opstart op de PS3 is het beeld zwart. En een enkele seconde voordat er content in beeld komt, licht het zwart iets op. Maar het zwart voordat dit oplicht is echt een stuk zwarter dan met content op 1 of andere manier. De tv staat op Cinema.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

J.A.F._Doorhof

auto dimming is een nieuwe feature, sommige mensen vinden het fantastisch andere niet.
Ik zit een beetje in het midden, op sommige toestellen vind ik het goed werken, op andere een stuk minder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview