Op zoek naar een Nieuwe Projector

Started by -V-, January 1, 2005, 23:56:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-V-

Ik ben op zoek naar een nieuwe projector. Tot voor kort had ik een Piano 3200 maar het beeld voldeed niet langer aan mijn kritischere blik.
Vooral het gebrek aan resolutie en zwart en de overdaad aan dithering stoorde me.
Nu denk ik aan een budget van ongeveer een 2000 Euro. Momenteel gebruik ik een Sony NS-900 als bron en wil dat nog even zo houden, dus een PJ met een goeie interlacer/Scaler is noodzakelijk.
Ik projecteer op een 1.85m breed Beamax Spanscherm (Gain 1.2). Een minimum aan vertical * horizontal lens shift is zeker welkom.

Ik wil even gaan kijken naar volgende PJ :

* AE 700
* TW 200H
* 7800

Nu vraag ik mij ook af of de hoge meerprijs voor de BenQ wel gerechtvaardigd is daar de resolutie merkbaar lager is dan die van de LCD concurrenten. CRT is helaas geen optie, wegens plaatsgebrek.

Welke van deze Projectoren is hier de beste ? Ben ik nog PJ vergeten ?

Of komen er binnekort nieuwe spelers op de markt en wacht ik beter ?
Alvast bedankt,



eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Merth

Er komt binnenkort een shootout tussen de bovenste 2 en de Sanyo z3 misschien dat je daar even kan kijken of het wat voor je is.

-V-

eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Fransvis

Optoma Themescene H30 of H31 ? Ik denk dat de H57 net buiten bereik valt...ik zie wel her een der demo modellen van de Optoma H56 staan. Is dat geen optie ? Dat zit wel in de buurt van jouw budget.

DrAce

Je stoort je aan het gebrek aan zwart?
Waarom kijk je dan naar lcd projectoren ???

Lijkt me dat je dan idd beter naar een dlp kunt omkijken.

Ik heb zelf een Hitachi TX100 en ben wel tevreden daarover.
Maar als ik niet zo veel last had gehad van regenbogen had ik zeker een
dlp overwogen. Vanwege het zwart ...

-V-

Ik denk dat de contrast waarden van de nieuwe lcd's al heel wat beter zijn dat die van mijn piano ...

DLP of lcd, het kan mij eigenlijk weinig schelen ik zoek gewoon het beste plaatje .. ( Nee voor een CRT heb ik geen plaats  8) )

eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound