Advies: breedbeeld tv

Started by Elja, July 1, 2002, 12:32:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Elja

Ik had het al op het DVD.nl forum gevraagd en daar ben ik tot de conclusie gekomen dat ik bij htforum.nl moest gaan vragen en een ISF calibratie errug gewenst is. :)
Aan de berichtjes te zien die ik tot dusver heb gelezen geloof ik dat ik wel op een laag niveau ga beginnen met m'n HT systeem. :-)

Ik wil het een beetje rustig aan op gaan bouwen en binnen een maand beginnen door een 32" Breedbeeld televisie te gaan kopen.
Dat moet natuurlijk een beetje mooi systeem worden. Momenteel zit ik te denken aan de Philips 32PW9617. Deze flatscreen breedbeeld is voor zo'n 2000 euro te krijgen hier in de buurt, dara moet dan nog wel wat af te l*llen zijn natuurlijk. ;)
Volgens mij is er voor dit geld ook een heleboel ander mooi spul te krijgen. Heeft iemand ervaring met dit systeem?

Ik heb momenteel al een Philips DVD speler. De 751, als ik me niet vergis in het typenr. Uiteraard wil ik ook een aardig geluidje erbij. Nu hoor ik dat het geluid van die Philips wel aardig is (met z'n draadloze achterspeakers) maar niet in vergelijking staat met een fatsoenlijke versterken en boxen (van zo'n 500 euro?).

Bij Modern in Nijmegen kreeg ik te horen dat het een mooi tvtje was, maar die verkoper vond zelf het beeld van een niet plattebeeldbuis beter en rade een goedkopere Philips breedbeeld aan en er dan een Philips geluidsset bij. Bij Hifi centre in Nijmegen kwam ik tegen sluitingstijd binnen dus daar ben ik niet heel errug uitgebreid geinformeerd, maar daar kwamen ze op die tv uit met evt. een extra active bassbox.

Iemand suggesties?

Elja

http://www.mydairy.nl - dagboek site

J.A.F._Doorhof

Hi, en welkom op ons forum.

Het klinkt stom, maar gewoon zelf gaan luisteren.
Als je je TV laat calibreren komen de TV's er altijd wel mooi uit van Philips. Persoonlijk zou ik voor een TV ook eens gaan denken aan Loewe, is wel wat duurder maar biedt erg veel meer qua kwaliteit.

Voor het geluid moet je het echt zelf gaan beluisteren, draadloze speakers zou ik alleen nooit doen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

elja,

welkom op dit forum...

Ik wil frank niet napraten, maar Loewe biedt inderdaad erg veel kwaliteit... (ik ben zelf bezitter van een Loewe Ergo).

Draadloze speakers hebben nog steeds veel last van andere stoorzenders.. en willen dus weleens storen, uitvallen etc. Beter is om even stereo te luisteren en daarna een receiver aan te schaffen.

Uiteindelijk kan je dan gewoon langzaam je HT opbouwen tot een hoger niveau. Heb je er bovendien veel plezier van.. want je zal regelmatig naar een Hifi zaak gaan om te luisteren.

Mocht je er toch niet al te veel geld aan uit willen geven... www.hometheater.nl heeft ook een mooie speakerlijn en er zijn prima receivers, maar ook andere componenten (ook 2dehands) te krijgen bij www.hear.nl of www.hifi.nl

Groet Bjorn


FrankL

Quote from: Elja on July  1, 2002, 12:32:23Bij Modern in Nijmegen kreeg ik te horen dat het een mooi tvtje was, maar die verkoper vond zelf het beeld van een niet plattebeeldbuis beter en rade een goedkopere Philips breedbeeld aan en er dan een Philips geluidsset bij.

Het eerste deel van het advies lijkt me wijs.
De techniek van volledig flatscreen is nog niet voldoende uitontwikkeld voor kritische consumenten. Dat heeft Philips zelf toegegeven aan een kritische vriend van mij die het 2e Philips model kwam teruggeven. Hij heeft een uitgebreide brief van Philips gekregen waarom hij maar beter geen flatscreen kon nemen.
Uiteindelijk heeft die vriend er flink wat geld bij gedaan en een minder platte Loewe gekocht.

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Elja

Goed, naast dat ik dus weer eens bij de HiFi-zaak langsmoet.. ;D

- Geen volledig vlakke beeldbuis
- Liever Loewe dan Philips
- Geen philips versterker (en boxen)

Is een beetje wat eruit komt. Wat vinden jullie goede televisie's. Enne, zo'n Loewe is dus (veel?) duurder dan een philips? Over Loewe kan ik zo snel geen prijsinfo vinden via internet namelijk. :)

Enne, voor geluid (naast dat ik er zelf voor moet gaan luisteren). Hoeveel zou ik kwijt zijn voor een redelijk setjes en ..

Hmm, misschien moet ik het anders vragen:

Wat zouden jullie kopen als je zo'n 2250 euro uit wilt gaan geven?

(en dan het liefst een 32" breedbeeld tv, fatsoenlijk geluid en evt. een (bijbehorend) meubel.) Die DVD speler heb ik al.. ;)

Elja
http://www.mydairy.nl - dagboek site

J.A.F._Doorhof

Kijk even onder het topic, TV's en mijn aankoop advies....
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=22;action=display;threadid=620

Voor 2250 Euro helemaal klaar zijn wordt moeilijk, maar is wel te doen, kijk eens naar de all-in-one sets van JVC.
Er zijn wel meer threads over te vinden op het forum.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Henk

Losse setjes van alleen een versterker en boxen zijn er niet zoveel. Setjes met daarbij ook een DVD-speler zijn er in overvloed. Kijk daarbij, naast het al genoemde JVC, ook naar de HT-setjes van Pioneer.

In mijn optiek loont het de moeite om een losse AV-Receiver en luidsprekers aan te schaffen. Goede merken voor receivers in het 'goedkopere segment' zijn Denon, Onkyo, Yamaha, Harman Kardon en Pioneer (alhoewel ik vast een paar merken vergeet).

Ik weet niet wat voor luidsprekers je acceptabel vindt. In principe zijn bookshelf-formaat speakers aan te raden (b.v. van Kef, Tannoy, Acoustic Energy, B&W of Mission), in combinatie met een subwoofer. Ik kan me ook voorstellen dat je dit soort bakken 'onaanvaardbaar' vindt. Er zijn echter ook genoeg sub-sattelietsetjes te krijgen met kleine speakertjes. De absolute topper op dit vlak is KEF met de KHT-2005, maar ook hier zijn redelijke alternatieven voorhanden. Ik wil je hierbij echter wel waarschuwen voor de Bose Accoustimas speakers: deze lijken in de winkel vrij aardig te klinken, maar ze doen in de praktijk vrijwel altijd onder voor setjes van andere merken.

Probeer in ieder geval wat setjes te beluisteren, en dan het liefst in een directe vergelijking. Je oren zijn in principe het beste keurinstrument!