Welke aankopen staan bij jullie gepland voor 2005 ?

Started by Johnny_Bravo, January 1, 2005, 10:50:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjors


Jimmy Conway

Hebben ze die software niet even ctrl-C ctrl-V gedaan?  :)

bmateijsen

Quote from: Blue-Eyes on July  9, 2005, 23:31:42
Ik geloof niet dat Logic7 op HK net zo goed is uitgevoerd als op een Lexicon....  Iemand op het forum heeft daar ooit iets van gezegt, wie helpt me?

Neuh... dat denk ik niet...  althans niet qua implementatie. Op de HK is het 1 van de features om stereo om te zetten in meerkanaals. Op de lexicon is het ook aanwezig om DD + DTS te verbeteren..

garmtz

Klopt, in de Lexicons werkt L7 op alle mogelijk inkomende signalen (in de MC-12 zelf op de 5.1 ingang...  :o). In de HK produkten werkt het slechts in stereo en is er een oudere versie van L7 geimplementeerd (van het MC-1 tijdperk). Toch blijft het een echt interessante feature op de HK produkten.

Audiofiel

Ik heb de handleiding maar even gedownload. Ik laat het even bij drie quotes, lijkt me vrij duidelijk. Klik hier om zelf de handleiding binnen te halen.

QuoteNaast de traditionele 5.1 digitale decoderfuncties zoals Dolby Digital en DTS,biedt hij de nieuwste ontwikkelingen in surround technologie, zoals Dolby Pro Logic II,alle DTS-ES 6.1 functies, DTS Neo:6 en de nieuwste 7.1 kanaals versie van de eigen Harman Kardon Logic 7 technologie.

Quote
Exclusief voor Harman Kardon AV receivers is Logic 7 een moderne functie die maximale surround  informatie uit surround gecodeerde programma's of conventioneel stereo materiaal haalt. Afhankelijk van het aantal luidsprekers dat u gebruikt en de keus die is gemaakt in het SURROUND SELECT menu  zijn de 5.1 versies van de Logic 7 functies beschikbaar wanneer de 5.1 optie is gekozen, terwijl de  7.1 versies van Logic 7 een volledig rondom klankbeeld geeft,inclusief achter surround luidsprekers  wanneer de 6.1/7.1 optie is gekozen. De Logic 7 C (Cinema) functie wordt gekozen voor elke bron die  Dolby Surround of identieke matrix codering bevat. Logic 7 C biedt een betere verstaanbaarheid in het  centrum kanaal en een betere plaatsing van geluiden bij bewegingen die daardoor veel realistischer  zijn dan bij voorgaande technieken. De Logic 7 M of Music functie wordt gebruikt bij analoge of PCM  stereo bronnen. Logic 7 M verbetert het effect door een breder front te bieden en meer ambiance achter. Beide Logic 7 functies sturen tevens laagfrequent informatie naar de subwoofer (indien geïnstalleerd en  geconfigureerd) voor optimale impact van de bas. De Logic 7 E (Enhanced) functie is een uitbreiding  van de Logic 7 functies die primair gebruikt worden bij muziekprogramma's en is alleen beschikbaar  met de 5.1 surround optie.Logic 7 E voegt extra laag effect in het gebied van 40 Hz tot 120 Hz toe aan  de front en surround luidsprekers en daarmee een minder sterk gelokaliseerd toneel dat breder en dieper lijkt dan wanneer de subwoofer de enige bron van dat laag is.

Quote• Wanneer een Dolby Digital of DTS bron speelt kunnen normaal gesproken geen analoge surround functies als Dolby Pro LogicII,Dolby 3 Stereo,Hall,Theater,5Kan/7Kan Stereo of Logic 7 worden gekozen,uitgezonderd met Dolby Digital 2.0 opnamen,die met Dolby Por Logic II afgespeeld kunnen worden. Zie pagina 38.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kerstmanno

Quote from: Menno-ert on January 10, 2005, 17:07:03
Op mijn verlanglijstje op HT gebied staan, gerangschikt naar belang:

Twee 3-laags hifi-racks

Isotek Vision, G2, Sub of hoe dat kreng ook heet!

Luidsprekerkabels


eventueel:

Arcam FMJ A32

Tijd voor een round-up van dit topic, denk ik?

- Twee 3-laags hifi-racks.... CHECK

- Isotek Vision.... niet helemaal. Het is een Isotek Orion 4-way geworden en ik verwacht deze binnenkort in de bus..... CHECK

- Luidsprekerkabels.... NEE
- FMJ A32.... NEE

Mariusz

Quote from: Mariusz on January  1, 2005, 18:55:32
Allereerst allen een voorspoedig 2005! :) Mijn aankopen die vaststaan zijn: een nieuwe interlink tussen cd-speler en versterker (VD Hul The Bay C5) en nieuwe speakerkabels (weet nog niet welke). Ik hoop dat ik nog budget genoeg heb om up te graden naar de Marantz CD7300, en wellicht komt er nog een SVS (PB-10ISD). Iets wat ik dit jaar niet meer ga halen maar binnen een aantal jaar is de Marantz PM11-S1. Dan krijgen de Electras eindelijk wat ze verdienen :D.

CD7300: komt er wanneer er een goede aanbieding is
Kabels: gekocht
SVS:gekocht
PM-11: Keep dreamin' >:(
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Johnny_Bravo