Filmtrailers branden

Started by jankees, June 29, 2002, 23:49:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jankees

Als je een thuisbioscoop hebt (met projectie) dan komt het met enige regelmaat voor dat je mensen over de vloer hebt die iets willen zien. Het is dan natuurlijk leuk om wat bioscoopreclame of zoiets te laten zien. Hebben jullie materiaal wat jullie gasten laten zien om een beetje in de stemming te komen?

Wat ook leuk is, is om ze een paar filmtrailers te laten zien van DVD's die je hebt. Ze kunnen dan een keuze maken voor één van die films. Nou kan je natuurlijk steeds de trailer van de DVD laten zien maar dan moet steeds DVD's wisselen en wachten op het menu. Dat schiet niet op. Het zou makkelijk zijn om al je trailers achter elkaar op een DVD recordable te zetten. Heeft iemand van jullie ervaring van het rippen van een DVD en delen hiervan over te zetten om DVD recordable?

Frank D., ik weet dat jullie videofilmjes over zetten op DVD. Doen jullie iets zoals hierboven beschreven ook?


jeroen_B

Het gebruiken van filmtrailers op een dvd schijnt niet te mogen. Er schijn copyright op te zitten. De grote fabrikanten van films zijn zeker bang dat als je de trailers gezien hebt dat je dan de film niet meer hoeft te zien ;D

jeroen

J.A.F._Doorhof

Het is mogelijk, en als je de films ZELF in je bezit hebt lijkt me het geen probleem.

Er zijn genoeg programma's op het net om bepaalde gedeeltes van de DVD apart op te slaan op je HD.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jankees

Kan je er vervolgens weer een Video CD of DVD van maken?

J.A.F._Doorhof

Ja,
als je een brander of DVD brander hebt wel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dick

Als je er een video CD van maakt, dan raak je wel je dolby digital geluid kwijt. Een DVD brander natuurlijk niet. Maar die vind ik nog ietsje te duur.. Of je legt de film gewoon zo goed uit, dat ze zo wel een goeie indruk krijgen.. (dat doe ik meestal)

jankees

Mijn ervaring is dat trailers over het algemeen niet beschikken over AC-3, maar ten hoogste over DPL. Dat blijft ook CDV bewaard.