28-01-2006 > NEO2001 HT in de Heimat!!!

Started by nwolsink, December 25, 2004, 14:16:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stevieB

Hoi Neo2001,

Ik heb een vraagje mbt de plaatsing en afstand van jouw bios stoelen.

Waarom 2 voor en 3 achter (met 3 voor kun je "beter" in de sweetspot zitten, toch?) ;) ???

Welke afstand hanteer je tussen de twee rijen stoelen? 8)

Alvast bedankt voor je reactie!

Mvrgr,

StevieB
Under construction.....

nwolsink

Quote from: stevieB on December 28, 2004, 20:07:40
Hoi Neo2001,

Ik heb een vraagje mbt de plaatsing en afstand van jouw bios stoelen.

Waarom 2 voor en 3 achter (met 3 voor kun je "beter" in de sweetspot zitten, toch?) ;) ???

Welke afstand hanteer je tussen de twee rijen stoelen? 8)

Alvast bedankt voor je reactie!

Mvrgr,

StevieB

Ik heb 2 voor en 3 achter omdat je dan niet tegen elkaar aan kijkt. Tevens kijken we meestal met z'n tweeen films dus dan is 3 stoelen op de 1ste rij niet echt gezellig.

Ik heb beide rijen op een vloerplaat gezet (244x 122) daar staan ze 10 cm vd achterkant vd plaat af, je hebt zo ruim voldoende beenruimte!
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

nwolsink

Quote from: rubo on December 28, 2004, 17:03:56
Hier spreekt de man van de basshakers.
De opstelling van de stoelen op de vlonders leent zich perfect voor het monteren van de basshakers en zullen zeker tot een positieve en ultime beleving bijdragen aan het uiteindelijke film genoegen.
Ik heb  inmiddels vele sets mogen leveren en iedereen is shaking enthousiast.

Ik moet alleen nog een versterker hebben voor deze basshakers tips iemand??
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Arno P

Zorg in ieder geval dat de amp voldoende het LF gebied kan weergeven en niet bijvoorbeeld bij 20Hz al begint af te vallen...

wolsinkpower

gewoon een simpel stereo versterkertje voldoet..

je hangt hem toch op de LFE van je surround versterker. En kan je lekker goed de bas/treble/sterkte afregelen..

je hoeft niet een nieuwe dure aan te schaffen dus ;)
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

nwolsink

Quote from: wolsinkpower on December 29, 2004, 11:32:56
gewoon een simpel stereo versterkertje voldoet..

je hangt hem toch op de LFE van je surround versterker. En kan je lekker goed de bas/treble/sterkte afregelen..

je hoeft niet een nieuwe dure aan te schaffen dus ;)

Heeft iemand nog iets 2de hands goedkoops over??
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Sjors

Quote from: neo2001 on December 29, 2004, 11:47:12


Heeft iemand nog iets 2de hands goedkoops over??

Chek www.marktplaats.nl  staan er zat voor een habekrats  ;)

Groet, Sjors

nwolsink

Quote from: Sjors on December 29, 2004, 22:34:02
Chek www.marktplaats.nl  staan er zat voor een habekrats  ;)

Groet, Sjors

Maar waar zoek ik dan op?? ik bedoel merken types.
Ik ken eigenlijk alleen het nieuwe HT spul.

Kan een auto Hifi versterker ook?? die heb ik nog liggen  ;D
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Sjors

Quote from: neo2001 on December 30, 2004, 15:33:42
Maar waar zoek ik dan op?? ik bedoel merken types.
Ik ken eigenlijk alleen het nieuwe HT spul.

Kijk bij stereo versterkers rond een € of 20



Quote from: neo2001 on December 30, 2004, 15:33:42Kan een auto Hifi versterker ook?? die heb ik nog liggen  ;D

Zo mischien wel kunnen, of je er het gewenste resultaat mee behaalt weet ik niet.  ;)

Groet, Sjors

nwolsink

Quote from: Sjors on December 30, 2004, 16:54:47
Kijk bij stereo versterkers rond een € of 20



Zo mischien wel kunnen, of je er het gewenste resultaat mee behaalt weet ik niet.  ;)

Groet, Sjors

Is dit wat?

Aangeboden: Marantz versterker
Prijs: € 45,00
Beschrijving: Marantz versterker met klein defect, 1 van de uitgangen kraakt bij verdraaien van volume.
 
Foto's: Klik hier om de foto's te bekijken

http://static.marktplaats.nl/fotos/audio/versterkers/38297.jpg


::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

nwolsink

Nu kan ik dus een Marantz PM350 kopen voor circa € 40.
Is dat wat en waar kan ik daar wat info over vinden

Google :-\
Marantz site  :-\
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

nwolsink

Niemand reageert dus nog maar een keer dan:

Ik kan dus een Marantz PM350 kopen voor € 35
Is dit een goede amp voor mijn basshakers?

Op Google en de Marantz site krijg ik vrijwel geen info namelijk
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Arno P


wolsinkpower

het lijkt mij dat die voldoet hoor want je hoeft geen hoge eisen te stellen aan die versterker voor je basshakers neem ik aan
en dan zit je met marantz wel goed lijkt mij.. toch? is goed merk..
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Arno P

ik zou toch voor een 50...75 watt RMS amp gaan....om te voorkomen dat het ding de hele tijd de beveiling in vliegt

wolsinkpower

hmm je moet je gewoon niet richten op hele dure.. zoals Arno P zegt.. 50 a 75 watt.. kan je alsnog eentje van 20 euro of 30 euro halen

bij bijv een kringloop winkel oid :)

oeeeee nu zijn er 2 Wolsink's aanwezig met HT :P
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

nwolsink

Quote from: Arno P on January  4, 2005, 17:02:36
ik zou toch voor een 50...75 watt RMS amp gaan....om te voorkomen dat het ding de hele tijd de beveiling in vliegt

Hoeveel watt is deze dan?? 35 ?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

wolsinkpower

Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

nwolsink

Quote from: wolsinkpower on January  4, 2005, 19:09:29
uit deze site (in replies) kan ik opmaken dat het  35 Watt Per Chanal is
http://www.audioasylum.com/forums/amp/messages/18662.html

Kan je niet beter een Marantz 35 Watt hebben dan een no name 50 Watt  ???

Ik kwam dit ook nog tegen:

"bovendien staat er in de handleiding dat het beter is om geen versterker te nemen die meer dan 25w RMS levert (ik vraag me echt af waarom ... maar oke). Dus ik ga mijn Parasound er maar niet aan wagen..."
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

wolsinkpower

#44
je kan altijd die marantz doen.. het is geen geld.. wat is 35 euro nou?

gewoon de gok wagen zou ik zeggen.. :) lijkt me sterk dat het niet werkt..

en het lijkt mij dat hij stabieler is met wattage dan een no-name.. ik zou dus gewoon voor Marantz gaan.. zoals hierboven.. tis geen geld!
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Sjors

Quote from: wolsinkpower on January  4, 2005, 20:12:03
je kan altijd die marantz doen.. het is geen geld.. wat is 35 euro nou?

gewoon de gok wagen zou ik zeggen.. :) lijkt me sterk dat het niet werkt..

en het lijkt mij dat hij stabieler is met wattage dan een no-name.. ik zou dus gewoon voor Marantz gaan.. zoals hierboven.. tis geen geld!

Idd! voor dat geld kan je weinig fout´s kopen! en het is nog een Marantz ook!  8)

Groet, Sjors

nwolsink

Quote from: Sjors on January  4, 2005, 21:01:12
Idd! voor dat geld kan je weinig fout´s kopen! en het is nog een Marantz ook!  8)

Groet, Sjors

Past mooi bij de rest :) ik denk dat ik hem in het podium vd stoelen bouw met een plexi raam ervoor en een led fan erbij >>  ;D
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Sjors

Quote from: neo2001 on January  5, 2005, 11:57:01
Past mooi bij de rest :) ik denk dat ik hem in het podium vd stoelen bouw met een plexi raam ervoor en een led fan erbij >>  ;D

LOL  ;D moest er wel even om lachen toen ik het las, maar leuk idee je moet doen wat je zelf wilt  ;)

Groet, Sjors

nwolsink

Quote from: Sjors on January  5, 2005, 20:39:23
LOL  ;D moest er wel even om lachen toen ik het las, maar leuk idee je moet doen wat je zelf wilt  ;)

Groet, Sjors

Dat wordt wel mooi >> er komt rood tapijt op de bekisting, daarin zit dan een gouden receiver een rode led fan zorgt dan voor de verkoeling,
dat is wel sjiek ipv pimpy
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Sjors

Quote from: neo2001 on January  5, 2005, 22:07:27
Dat wordt wel mooi >> er komt rood tapijt op de bekisting, daarin zit dan een gouden receiver een rode led fan zorgt dan voor de verkoeling,
dat is wel sjiek ipv pimpy

Dat is dan idd meer sjiek dan kitschy  ;) ben benieuwd! post je een picje als de operatie 'led-fan in het podium bekleed met vloerbedeking inclusief versterker'  klaar is ?  8)

Groet, Sjors