dolby digital...welke tuner...??

Started by no1, August 23, 2002, 18:07:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

no1

Hi allen,

Ik ben bezig met de aanschaf van een schotel. Flinke studie kun je er van maken, maar ik ben inmiddels redelijk thuis in de basics. Toch nog wat vragen:
- Ik heb vernomen dat het de bedoeling is dat er in de toekomst (meer?) Surround signaal wordt meegestuurd. Bestaan er al satelliet-tuners (niet in pc's) die ook 5.1 uitgangen (digitaal) hebben?? Ik heb ze namelijk nog niet gevonden... Weet iemand anders op welke termijn deze op de markt komen..??
- Verder moet ie natuulijk wel aan de verdere eisen voldoen (allebei de geheugenkaartjes).

Ik hoop dat iemand antwoord weet op deze vraag.

Met vriendelijke groet,

Henk


J.A.F._Doorhof

Hi,

Als het goed is zijn de volgende merken compatible met DD 5.1.

Humax, Echostar, Micronics.

Ik heb zelf een Echostar 3000 en die pakt netjes op de betreffende kanalen DD 5.1.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

De_Sint

hoi

Ik gebruik een Humax 5400. Heeft DD 5.1 via spdif uitgang.
Werkt prima, maar momenteel zijn alleen de duitse kanalen nog maar 5.1. En dan luister je nog liever op surround in het originele kanaal (Engels) dan duits uit alle 5 kanaaltjes.

Met het oog op de toekomst kan het natuurlijk geen kwaad, maar ik zou me er niet teveel op richten als ik jou was, omdat die ontwikkeling erg langzaam gaat. Meeste providers gebruiken de bandbreedte lieven voor andere zaken.

Marco

no1

Man wat een grote hoeveelheid producenten en artikelen op dit gebied, kan weer een studie van worden gemaakt.... :P. Maar bedankt voor jullie adviezen ik ga me er wel mee redden denk ik, gewoon veel lezen ben ik bang...... ;)

Grtz,

No1

TheM@x

And what about DTS ?

Op zich hoef ik geen 5.1 uitgang erop als er maar een Coax SPDIF op zit die ook DD en DTS etc. ondersteund.

Worden er via de schotel al films met DD en DTS uitgezonden ?

Canal+ en Home TV (Essent) kunnen het (nog) niet.

r.
Max

J.A.F._Doorhof

DD komt er aan.
Maar DTS zal een probleem worden ivm de bandbreedte, dan kunnen er minder programma's op de transponder en dat kost geld.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"