Storing?

Started by Abel_Dekkers, December 24, 2004, 00:34:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abel_Dekkers

Hoi mensen,

Vandaag had ik als extra een optische kabel ter beschikking. Thuisgekomen wilde ik wel de verschillen waarnemen (als die hoorbaar waren voor mij). Alles aangesloten, zowel de coax en de optische kabel en luisteren maar. Na 10 seconden na het switchen, van coax naar optisch, ineens een hard piepend geluid. Dvd speler uitgedaan, piep bleef. Pas toen ik de receiver uitzette, optische kabel eruit gehaald, aangedaan.........ging de piep weg. De rest van de avond maar naar alleen de coax geluisterd die ik altijd op mn receiver heb hangen en dat ging prima. Ik vroeg me alleen af hoe dit wordt veroorzaakt? Komt dat vawege het feit dat de dvd speler 2 signalen stuurt naar de receiver, en deze maar 1 kan verwerken?

Gr, Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

jeroenskie

het is idd zo dat je maar 1 ding tegelijk kan aansluiten , het is OF de optische OF de coax .

vr gr jeroen

garmtz

Quote from: Abel_Dekkers on December 24, 2004, 00:34:47
Komt dat vawege het feit dat de dvd speler 2 signalen stuurt naar de receiver, en deze maar 1 kan verwerken?

Nee... Je kiest namelijk in het menu van je receiver welke ingang hij moet gebruiken. Het zal denk ik een slechte 'lock' zijn van de versterker op het signaal uit de DVD-speler. Misschien dat de decoder niet doorhad dat hij Dolby Digital binnenkreeg en stuurde hij het signaal direct naar de DACs. Zoiets. Waarschijnlijk had je ook nogmaals de ingang kunnen kiezen of even van de ene naar de andere ingang switchen en was het weggeweest. Ik zou het gewoon nog een keer proberen.