Leverworst kado bij ITC?

Started by jankees, June 29, 2002, 17:59:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ub4b

Quote from: jankees on August  9, 2002, 18:51:42Ik ga er vanuit dat UB4B niets wist van de gezondheidsituatie van FrankD. Het lijkt me wel zo netjes om je verontschuldigingen te maken UB... Dan kunnen we dat onderwerp afsluiten.

Ik was inderdaad niet op de hoogte van Franks situatie. Het vervolg van Frank lezende kan ik nu wel inzien dat het geen pretje is en dat ik me dus bij deze wens te verontschuldigen.

Anderzijds herken ik wel wat hij verteld, vooral het feit dat de er enorm lang gezocht soms wordt naar de oorzaak.

Zelf heb ik regelmatig last van een kriebel in mijn keel, en gaat dat gepaard met luide kuchbuien en soms kortademigheid.

Vroeger als kind inspanningsastma gehad en ook wel last van rotzooi zoals huisstofmijt, rokers en pollen.

Alhoewel ik nu geen last meer heb met inspanningen, ben ik rap geirriteerd aan de keel. Heb verschillende sprays, inhalators geprobeerd ... Op een bepaald was de huisarts zo hopeloos dat hij mij een morfinederivaat heeft voorgeschreven.

Dat was even flippen want ik had dat medicijn net ingenomen toen ik enkele jaren terug dark city voor de tweede maal zag ... wow. Never again ...

Soit, twee jaar verder na diverse longonderzoeken (foto's, longfunctietests) bleek dat ik een hardnekkige infectie aan mijn luchtwegen had ter hoogte van de keel.

Oplossing was te inhaleren een cortisonenmix en het vermijden van contact met stof ... en was de bedoeling om na het genezen van de infectie dit medicijn in de laagste dosis te blijven gebruiken.

Men stelde gewoon vast dat ik een overgevoeligheid heb, maar naar de diepere oorzaak wordt niet gezocht. Ik heb tegenwoordig een hollistische visie op lichaam/geest/ziel en ga mijn zoektocht naar de diepere oorzaak verder zoeken. Zolang deze niet gekend is ga ik stof mijden (tapijt in HT wordt dikke kurk zodat ik tenminste nog wat demping heb, op alle andere plaatsen tapijt eruit). Ook de rokers op de andere verdiepingen hier in dit huis heb ik allemaal hun opzeg laten geven ;D

Als we het spiritueel bekijken dan staat de keel(chakra) voor uiting en assertiviteit, is een feit dat ik nogal regelmatig het woord neem en ik de laatste jaren redelijk assertief geworden ben, misschien moet daar wel aan gewerkt worden ;) Je kan het ook bekijken als een reflexie van irritatie ... ik kan me regelmatig oneindig aan dingen ergeren.

Anderzijds staat alles met alles in verbinding, vandaar ook v.b. dat geneeswijzen als voetreflexologie en optometrie kunnen werken.

Het is een feit dat ik geen voldoening krijg met de huidige medische oplossing die erin bestaat elke dag jaar in jaar uit rotzooi te nemen om het ziektebeeld te onderdrukken. Dit wordt een lange (en interessante) weg ...

Marc

aha, een gezondheidsrubriekje op HTForum!? Ik blijf erbij dat WAT je eet zeer belangrijk is. Dieet met allerlei flauwekul poedertjes werkt nooit omdat je je dagelijkse EETGEWOONTES hierdoor niet verandert. Het lijdt geen twijfel dat je zoveel groenten en fruit mag eten als je wil en dat je uiterst voorzichtig moet zijn met (verzadigde) vetten. Leverworst past in dit rijtje :-)

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview