HT Stap over Stap

Started by GTDesign, December 22, 2004, 23:50:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GTDesign

Het HT in Stap op Stap heeft zijn einde voltooid en de voorbereidingen voor het volgende HT zijn weer in volle gang.
Tekeningen en ontwerp zijn bijna klaar en binnenkort start de bouw van weer een nieuw project.

Wordt vervolgd...

VlisChris

Leuk, ik mag de aftrap geven ;D
Yiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Daar gaan we weer ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gordon

En ik de tweede? GT vraagje: in je eerste project zag ik dat je het scherm verfde, wat voor verf heb je daarvoor gebruikt?
Gordon from Oz
I now live in Bali...

GTDesign

Dat was voor tijdelijk gewoon witte latex - muurverf, echter later is er een doek gespannen.

Rappie

Specs ? Tekeningen ? Wensen van de klant ?
Je weet inmiddels toch dat we meeeeer willen ... ;)
Eigenaar van Paulthé

Walter_PPK

Ben weer erg benieuwd wat het dit keer gaat worden :). Ga je dit keer zetels of banken gebruiken ipv. bioscoopstoelen? Ik hoop ook wat neutralere kleuren...
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

GTDesign

tekening staat reeds op mijn site.

brimbrammer

Ben benieuwd wat het deze keer gaat worden in ieder geval. :)

Mark C00len

Ziet er veelbelovend uit. Maar wel jammer dat het bijna een vierkante ruimte is.
De klant zal wel geen versmalling van de kamer of iets dergelijks willen?

jowi

#9
Quote from: brimbrammer on December 23, 2004, 09:37:13
Ben benieuwd wat het deze keer gaat worden in ieder geval. :)
Bekijk de andere HT's van GT en ik denk dat je 90% al inzichtelijk hebt...  Maar ja dat vinden de meeste mensen mooi en daar is op zich niks mis mee. Maar ik zou het leuk vinden als GT nu eens met iets anders kwam dan de bekende ingredienten.

Zelf heb ik het gebruik van bioscoopstoelen in een huisbioscoop nooit begrepen. Voordat jullie nu in hoongelach uitbarsten, zal ik het even uitleggen. De ENIGE reden dat in de 'openbare' bioscoop losse stoelen geplaatst worden is omdat mensen nu eenmaal niet direct zonder 'afscheiding' fysiek naast een onbekende willen zitten. En de kans dat je de andere mensen in de bios niet kent is nu eenmaal redelijk groot... Vandaar dat iedereen dit geconditioneerde beeld van 'rode stoelen op een rij = bios' heeft, terwijl dit nu juist NIET comfortabel of sociaal is, en eigenlijk gezien moet worden als een tekortkoming van je filmbeleving, je wordt namelijk gedwongen om niet direct naast je geliefde, vrienden en of familie te kunnen zitten...

Nou ja in ieder geval zo denk ik erover. Helaas heb ik geen aparte HT ruimte, maar als ik die wel zou hebben dan komt daar van alles in maar absoluut GEEN bioscoopstoelen...

Dreamer

Daar zit wel wat in wat je zegt. Ik hoop in de loop van volgend jaar ook aan een eigen HT te kunnen beginnen en ik ben eigenlijk ook niet zo'n grote voorstander van bioscoopstoelen.
Een bank en een paar comfortabele zetels is meer mijn idee. Het probleem is dat mijn ruimte aan de smalle kant is en dat ik daardoor misschien toch genoodzaakt ben om stoelen te nemen.
Enfin dat is van later zorg. Ik zal dit project ook zeker gaan volgen. Succes GT.

Gr. John

Durk

amen

ik kan met aansluiten bij het verhaal van de stoeltjes, echter
in ht2 waren er volgens mij relaxfauteuills gebruikt.
Afgezien van het sociale aspect, kan ik me niet voorstellen dat slechter zit dan een bank.

En dat minder sociale aspect vindt ik juist een voordeel, want ik zit gewoon liever gescheiden van mijn vrienden.
Bovendien voorkomt het dat je vrouw/vriendin zou knus tegen je aan komt te zitten en je filmbeleving minder wordt,

Verder weet je niet wat de aankleding van de nieuwe kamer wordt, er komen in ieder geval zeeen van kastruimte voor dvd's en collectors items, ik vermoed dat het ditmaal een echte dvd fanaat is/ bezoeker van dit forum; Bij de vorige ht's kreeg ik toch meer de indruk:

"bral bral bral, kijk eens wat een leuk hometheatertje ik heb, zo naast mijn sauna / ferrari."

Maar misschien heb ik een onterecht vooroordeel....

In ierder geval zal dat zijn uitwerking hebben op het verdere verloop van het project.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

GTDesign

Quote from: jowi2 on December 23, 2004, 09:56:07

Maar ik zou het leuk vinden als GT nu eens met iets anders kwam dan de bekende ingredienten.


Een beetje onduidelijk wat je hier mee bedoeld.

GTDesign

De voorzijde...

jowi

Quote from: GTDesign on December 23, 2004, 21:34:47
Een beetje onduidelijk wat je hier mee bedoeld.
Ja precies dat is nu net het probleem...  ;D
jij ziet het zelf denk ik niet, maar het is altijd wel een podium, rood/paars fluweel, een verhoging voor de -onvermijdelijke- bioscoopstoelen, veel lambrisering- en koofjes timmerij, koof langs het plafond en liefst een sterrenhemel. Dat is een beetje waar ik aan moet denken als ik aan jouw ontwerpen denk. Het woord "Efteling" komt bij mij op, ik weet niet precies waarom.

Nogmaals, luister vooral niet naar mij hoor, want de meeste mensen vinden het prachtig wat je maakt, en zo te zien is het ook allemaal 100% vakwerk, maar ik hou persoonlijk niet zo van die stijl.

Maar ik ben wel benieuwd wat het gaat worden!

GTDesign

En een DVD rack...

jowi

Maar de tekening die je net laat zien belooft iets wat meer in mijn richting zit denk ik ... !!!

GTDesign

Ik denk dat je project 2 gemist hebt.

jowi

Quote from: GTDesign on December 23, 2004, 21:44:22
Ik denk dat je project 2 gemist hebt.
Nee hoor ;D
Maar maakt allemaal niet uit joh, ik vind het in ieder geval ontzettend interessant om de bouwwerkzaamheden te volgen! Succes!

Gordon

Het enige wat ik kan zeggen is: "You can't please everybody all the time".
Ga zo door GT, kom op met die ideeen. DVD kastje, juist voor mijn achtermuurtje.
Wat de stoelen betreft, ik zit ook liever op een bank met een voetenstoeltje.
Maar het idee van HT is nostalgie en nostalgie is het ouderwetse (bioskoop) kopieren, vandaar de stoelen. Zeer begrijpelijk. Je werkt in een zaak die electrieshe goederen verkoopt neem ik aan? Laat ik nou toevallig zo een zaak hebben hier! Baantje in Oz? www.betta.com.au en dan search store by postcode: 6743. Ikzou een smiley kunnen neerzetten , maar er staat er geen met een zwembad en hawaiien shirt. ^-^
I now live in Bali...

GTDesign

Ik heb in dit Topic nog helemaal niet gesproken over bioscoopstoelen, dus ik weet ook niet waar ze het vandaan halen.
Er komen gewoon lekkerer grote relax stoelen te staan.

jowi

Quote from: Gordon on December 24, 2004, 00:33:40
Maar het idee van HT is nostalgie en nostalgie is het ouderwetse (bioskoop) kopieren, vandaar de stoelen. Zeer begrijpelijk.
Dit vind ik dus grote onzin. Maar dat is mijn mening.

Ik neem aan dat je dan ook zwart/wit gaat kijken, en in plaats van een surround set een piano in de hoek zet ? Over nostalgie gesproken.

patrick_vdb

Hi,

Wellicht dat Gordon bedoelt te zeggen dat het zijn idee van HT is ;) Hoe ik over HT denk staat al beschreven in het algemene gedeelte van dit forum, zal het hier niet weer gaan herhalen ;D

Anyway, GT...aangezien redelijk wat mensen hun HT op zolder (gaan) realiseren kan dit wel eens een uitermate interessante topic gaan worden. Ik ben benieuwd wat je er ditmaal van gaat maken :D

mvrg

Patrick

ps..ik mis eigenlijk nog de hoogte of de hellingshoek van de daken, bij een zolder-Ht niet geheel onbelangrijk ;)

jowi

Natuurlijk moet iedereen doen wat ie zelf mooi vind. Maar ik erger me aan mensen die klakkeloos dingen nadoen of namaken "omdat het nu eenmaal zo hoort" maar goed dat is mijn frustratie... ik wil graag altijd origineel zijn maar dat lukt ook zelden  ;)

Verder, GT, heb ik inderdaad 'stap NA stap' gemist ( hoe kan het ook anders met die stap stap namen en jou noeste arbeid) en ik moet toegeven dat is meer mijn smaak. Wel weer de eeuwige halfronde podia maar goed... geen bios-stoelen  ;D en dat is al heel wat.

jaco

GT leert bij, heeft in zijn latere ontwerpen zelfs lampen boven het scherm die afzonderlijke aan/uit kunnen van de rest  ;D

Doorgaan ! prima werk.

Jaco