Even advies in een Receiver en cd-speler(zie de info binnen)

Started by Maximus_Aurelius, December 22, 2004, 21:30:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Maximus_Aurelius

Quote from: Ruben on January  9, 2005, 21:04:29
Beiden :D

Oke.
Ik neem aan dat je iets door gelzen heb van dit topic voordat je reageerde met die vraag ;)
Ik moet aMUSed wel een beetje gelijk ingeven betreft kabels.
Maar ik schreef ook "En ik ben wel van mening dat goeie bekabeling deze upgrade zeker door kan maken.Want je blijft toch in de klank die je wilt hebben."

Dus er is wat twijfel ontstaan.
Maar ik heb cd spelers geluisterd en die Marantz cd7300 klinkt wel erg goed , soms beter als een cd speler van 1500 euro.

Ik weet het nou even niet wat ik het beste kan doen.Het was de planning versterker , kabels.
Daar had ik er een paar op het oog kimber timber , Kimber Hero , Siltech London en eventueel andere.Weet niet zo zeer welke.Maar ze moeten een natuurlijke klang hebben en neutraal blijven , van de kabels die ik neer zette hebben die dat volgens de reviews.

Hoe bevalt de Kimber Hero ruben?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

R

Errug goed. Heb nu 2 sets, en is er een set onderweg van het model silver streak. model boven hero. Die ga ik proberen tussen cd en amp. Misschien dat er toekomstig een setje hero uit gaat ( 1 mtr). Kan ook zijn dat ik hem hou voor naar mijn Tv, maar dat is wel erg luxe.
Een review zegt in mijn ogen niet zoveel. Hoewel testopstellingen veelal gelijk zijn, thuis is het toch compleet anders.

Maximus_Aurelius

#53
Quote from: Ruben on January  9, 2005, 21:15:22
Errug goed. Heb nu 2 sets, en is er een set onderweg van het model silver streak. model boven hero. Die ga ik proberen tussen cd en amp. Misschien dat er toekomstig een setje hero uit gaat ( 1 mtr). Kan ook zijn dat ik hem hou voor naar mijn Tv, maar dat is wel erg luxe.
Een review zegt in mijn ogen niet zoveel. Hoewel testopstellingen veelal gelijk zijn, thuis is het toch compleet anders.

Maar wat is jou mening Ruben.
Wat ik het beste kan doen nou.
Cd speler , bekabeling(houdt toch denk ik in dat het wachten geblazen is)
Of bekabeling en dan cd speler etc etc.
Anders moet je eerst alles klaar hebben wil je een kabel er tussen zetten.Mijn suggestie is dat.Want ik wil in de toekomst ook een surround processor/decoder.En een tuner.

Ik weet het nou even niet.Ook mede doordat ik géén interlinks heb.

Edit:
Zeggen jullie het merk Monitor Black & White kabels wat?

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

R


Mariusz

Quote from: Ruben on January  9, 2005, 20:18:02
Ging je niet eerst wat kabels upgraden? :D

;D Ik kan niet wachten tot ik ze heb! (Ik heb de Kimber 8TC en PBJ gekocht van Ruben nl. voor de rest). Maar hebberig 8) als ik ben denk ik alweer een paar stapjes vooruit...

Ik vermeldde het ook al in een ander draadje, dat de CD7300 volgens AUDIO weinig onderdoet voor de CD17 MkII (die wilde ik eigenlijk, maar dan ben je een dief van je eigen portomonnee), nl. 95pt. voor de 7300 en 100 voor de Cd-17. Volgend de HifiChoice werd de 7300 pas door de 1900 pond (!) kostende Chord DAC 64 hoorbaar verbeterd. Ook de muzikaliteit en de natuurlijke weergave (een tikkie warm) werden geprezen.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

aMUSEd

Quote from: Mariusz on January 10, 2005, 19:00:47
Ik vermeldde het ook al in een ander draadje, dat de CD7300 volgens AUDIO weinig onderdoet voor de CD17 MkII (die wilde ik eigenlijk, maar dan ben je een dief van je eigen portomonnee), nl. 95pt. voor de 7300 en 100 voor de Cd-17. Volgend de HifiChoice werd de 7300 pas door de 1900 pond (!) kostende Chord DAC 64 hoorbaar verbeterd. Ook de muzikaliteit en de natuurlijke weergave (een tikkie warm) werden geprezen.

Hebben we het hier over een cd-speler die 299 euro kost?
Zouden ze bij Audio of Hifichoice steekpenningen aannemen? ;D

BTW De cd72 van Arcam wordt momenteel voor weggeefprijzen op internet gezet. Voor zover ik gehoord heb presteert de cd72 beter dan de cd73 (logisch want die kost ook wat minder).

R

Kosten zeggen helaas niets over de prestatie. echter heb ik ook al vaker het commentaar langs zien komen. Ik snap er niet veel van, de cd 73 is al zo goed. Losgezien van de geld.

Maximus_Aurelius

Quote from: aMUSEd on January 10, 2005, 20:12:23
Hebben we het hier over een cd-speler die 299 euro kost?
Zouden ze bij Audio of Hifichoice steekpenningen aannemen? ;D

BTW De cd72 van Arcam wordt momenteel voor weggeefprijzen op internet gezet. Voor zover ik gehoord heb presteert de cd72 beter dan de cd73 (logisch want die kost ook wat minder).

Dat klopt ja dat er veel de Arcam Cd72 aangeboden wordt.Staat ook nog leuk vermeld de laatste die in de UK gemaakt is.

Maar ja voor alles te beoordelen over wie beter is de cd73 of de oude 72 zul je moeten luisteren.

Ik ben wel een beetje mee eens wat een goed Blad een review maakt van een bepaald apparatuur dat je er wel een beetje in kan geloven.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

aMUSEd

Dat is toch compleet ongeloofwaardig dat een cd-speler van 300 euro pas voorbij wordt gespeeld door een 1900 pond (!) kostende Chord DAC 64.

Mijn ervaringen zijn dat voor 95% alle waar naar z'n geld is.
Een goede review combineert de kosten en de prestaties van het apparaat en baseert daar een oordeel op.

Maximus_Aurelius

Quote from: aMUSEd on January 10, 2005, 20:42:29
Dat is toch compleet ongeloofwaardig dat een cd-speler van 300 euro pas voorbij wordt gespeeld door een 1900 pond (!) kostende Chord DAC 64.

Mijn ervaringen zijn dat voor 95% alle waar naar z'n geld is.
Een goede review combineert de kosten en de prestaties van het apparaat en baseert daar een oordeel op.

Ik weet het niet wat ik soms moet denken.

Is wel zo dat ze soms een review doen met zeer veel cd spelers en allemaal met dezelfde apparatuur erbij.
Dan zie je toch dat er wel spelers  zijn zoals de Marantz cd 7300 veel meer diepgang en een mooie klank hebben als een cd speler van 1500 euro.Vandaar dat dan de marantz het wint om het zo maar te zeggen.
Ik vind het niet ongeloof waardig.
Maar ja iedereen heeft een andere smaak.
Zo zeg ik het ook dat de Arcam AVR 300 (advies prijs)2158 euro voorbij wordt gegaan door de Denon 3805 (Advies prijs 1498 euro) en nog vele andere merken zijn vele malen beter als de AVR 300 en dat voor die prijs , ik vind het hem niet waard. :-X

Maar Marantz staat wel bekend om best goeie cd spelers te maken en ook nog voor weinig geld.

Maar even of topic.
Die Arcam Cd72T wat mag die 2e hands nog uitdoen , ik heb namelijk geen flauw idee wat hij nieuw koste.De cd73 kost 598 euro.

Die Marantz cd 7300 maar 299 euro?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

R

Volgens mij staat de cd 73 nieuw in de boeken voor 698. 2dehands kom je hem niet zoveel tegen. Ik denk dat voor een cd 72 450 tot 500 redelijk is, maar meer neigend naar 450.

aMUSEd

Quote from: Maximus_Aurelius on January 10, 2005, 20:51:26
Is wel zo dat ze soms een review doen met zeer veel cd spelers en allemaal met dezelfde apparatuur erbij.
Dan zie je toch dat er wel spelers  zijn zoals de Marantz cd 7300 veel meer diepgang en een mooie klank hebben als een cd speler van 1500 euro.Vandaar dat dan de marantz het wint om het zo maar te zeggen.
Ik vind het niet ongeloof waardig.
Maar ja iedereen heeft een andere smaak.
Zo zeg ik het ook dat de Arcam AVR 300 (advies prijs)2158 euro voorbij wordt gegaan door de Denon 3805 (Advies prijs 1498 euro) en nog vele andere merken zijn vele malen beter als de AVR 300 en dat voor die prijs , ik vind het hem niet waard. :-X

In bladen vergelijken ze meestal apparatuur uit dezelfde prijsklasse.
Sorry maar ik geloof niet dat een cd-speler van 300 euro op aspecten als diepgang en klank spelers van 1500 euro voorbij gaat.
Laat je niet gek maken door die reviews!
Tuurlijk, smaken verschillen, maar de prestaties van apparatuur zijn objectief te beoordelen.

Ik denk dat de prijzen die Ruben noemt wel goed zijn.

cd7300 kost 299 euro bij correct in Rotterdam.

Maximus_Aurelius

#63
Quotecd7300 kost 299 euro bij correct in Rotterdam.

Is dat een hifi winkel of wat.
Ik zoek op google maar vindt niks.Ik kijk op hif.nl en dan winkels > Zuid Holland>Rotterdam maar niks.

Want in principe zoek ik nou en cd speler in een niet al te dure klasse.Want mijn Kenwood heeft de geest gegeven
En omdat het niet de in de planning zat om ze allebei tegelijk te kopen(versterker en cd speler).Zal ik nou even met iets mindere prijsklasse doen maar die eigenlijk wel goed is.
Ik kan nou geen cd's luisteren.


Edit: Correct BV staat wel op hifi.nl maar geen internet link.Weet iemand die of hebben ze een homepage :-X
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Minguel

Afgelopen zaterdag een Marantz CD7300 op de kop getikt in de "uitverkoop"bij RAF. TOV mijn Sony QS 930 cd speler gelukkig weer een hele verbetering. Nu maar weer sparen voor een betere interlink (kimber hero ipv VDH the first)
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

aMUSEd

www1.correct.com

Een jonge 2e hands cd-speler is vaak goed te doen (qua conditie).
Er staan er zat op hifi.nl en hear.nl.

robbiedobbie

hoi,

ik gebruik zelf als versterker een Densen B-100 en daarbij als cd-speler een rega planet. Dat klinkt samen zo supermooi. Vooral als je van acoustische muziek en bijv jazz houdt klinkt het fantastisch. Kijk bijv maar een op densen.dk. Daar staan allerlei reviews. De Densen kost zo'n 1100 euro geloof ik.

greetz.

Rob
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Maximus_Aurelius

Quote from: robbiedobbie on January 10, 2005, 23:17:31
hoi,

ik gebruik zelf als versterker een Densen B-100 en daarbij als cd-speler een rega planet. Dat klinkt samen zo supermooi. Vooral als je van acoustische muziek en bijv jazz houdt klinkt het fantastisch. Kijk bijv maar een op densen.dk. Daar staan allerlei reviews. De Densen kost zo'n 1100 euro geloof ik.

greetz.

Rob

Nou ik hou dus helemaal niet van jazz.
Ik moet hard en heavy hebben.Zie mijn signature ;D.Dance gaat ook wel.

Densen.Dk ik hoop dat het ook engels is want mijn Deens is niet zo goed snap je ;) ;D
Morgen kom ik erachter.
Ga nou werken , na effe wat vakantie
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

robbiedobbie

#68
zelf luister ik niet naar Hard&Heavy. Dus hoe dat klinkt weet ik niet. Je zou zelf eens moeten gaan luisteren   ^-^
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

GPO

Quote from: Maximus_Aurelius on January 10, 2005, 21:32:56
Is dat een hifi winkel of wat.
Ik zoek op google maar vindt niks.Ik kijk op hif.nl en dan winkels > Zuid Holland>Rotterdam maar niks.

Want in principe zoek ik nou en cd speler in een niet al te dure klasse.Want mijn Kenwood heeft de geest gegeven
En omdat het niet de in de planning zat om ze allebei tegelijk te kopen(versterker en cd speler).Zal ik nou even met iets mindere prijsklasse doen maar die eigenlijk wel goed is.
Ik kan nou geen cd's luisteren.


Edit: Correct BV staat wel op hifi.nl maar geen internet link.Weet iemand die of hebben ze een homepage :-X
Quote from: aMUSEd on January 10, 2005, 22:36:48
www1.correct.com

Een jonge 2e hands cd-speler is vaak goed te doen (qua conditie).
Er staan er zat op hifi.nl en hear.nl.

Klopt, zo heb ik mijn CD-speler van Onkyo 2e hands voor 100 Euro gekocht van een audiofiel (wel 8 jaar oud, maar in zeer goede staat). Het is een hele robuuste speler zoals je ze tegenwoordig niet vaak meer ziet.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

GPO

Quote from: Maximus_Aurelius on January 10, 2005, 23:48:34
...
Nou ik hou dus helemaal niet van jazz.
Ik moet hard en heavy hebben.Zie mijn signature ;D.Dance gaat ook wel.
...

Haha, zo mag ik het horen. Knallen met die hap, wat nou Jazz, gewoon zware gitaren en lekker rappe dubbele bass-drums.... ja ik hou er wel van, tis mijn favoriete muzieksmaak.

Fan van Metallica? Toch wel het oude werk hoop ik?  >:D

suc6,

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Maximus_Aurelius

Quote from: GPO on January 12, 2005, 16:48:06
Haha, zo mag ik het horen. Knallen met die hap, wat nou Jazz, gewoon zware gitaren en lekker rappe dubbele bass-drums.... ja ik hou er wel van, tis mijn favoriete muzieksmaak.

Fan van Metallica? Toch wel het oude werk hoop ik?  >:D

suc6,

GPO

Oudere werk is beter ja.Vooral master of Puppets en And Justice for all.
Maar het nieuwe werk is zeker niet slecht.Reload vind ik het slechtste.En StAnger vind ik ook een geweldig album.

Maar geef mij maar live cd's Bootlegs rulezzzz ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Zo nu dat mijn Primare i21 binnen is en volop in het spelen is.
Maar eens kijken voor een cd speler.

Ik denk toch dat het voorlopig een marantz cd7300 wordt.
2e hands fijne cd-spelers kosten meer geld , en helaas is dit nou geen optie voor mij.

Toch heb ik wat tegen 2e hands :o Weet ook niet waarom maar mijn gevoel houdt me tegen >:D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Rody

Even off-topic, kijk is ff naar je sig:
I'am a big fan off Metallica ???
I am / I'm a big fan of Metallica!