iDtv in België

Started by ACQUA, December 22, 2004, 17:35:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Hallo,

Wie weet er al iets meer over iDtv in België via telenet of belgacom?Op hun site's lossen ze niet veel.
Ik weet wel dat ze ongeveer begin 2005 commercieel gaan.
Wat zijn de prijzen?
Wat heb je nodig?
Overal aansluitbaar?

ACQUA

kohns

#1
Quote from: ACQUA on December 22, 2004, 17:35:35
Hallo,

Wie weet er al iets meer over iDtv in België via telenet of belgacom?Op hun site's lossen ze niet veel.
Ik weet wel dat ze ongeveer begin 2005 commercieel gaan.
Wat zijn de prijzen?
Wat heb je nodig?
Overal aansluitbaar?

ACQUA

Hey ACQUA, ik woon ook in Belgie en zit ook aangesloten bij Telenet voor zowel telefoon als internet.

een heel goede site met informatie, nieuws, forum hierover kan je hier vinden: http://www.digitale-televisie.be/.
Al de informatie die jij vroeg heb ik op bovenstaande site gevonden...

Wat heb je minimum nodig:
http://www.digitale-televisie.be/modules/tinycontent/?id=7
televisiescherm (1):
Je kan je oude tv-toestel blijven gebruiken. De set-top-box (zie verder) maakt de DTV-signalen leesbaar voor je televisie, zodat je je vorige opstelling kan hergebruiken.

set-top-box (2):
De eigenlijke machine die digitale interactieve televisie beschikbaar maakt. Deze "decoder" ontvangt de signalen die nodig zijn voor de digitale mogelijkheden en zet ze om zodat ze leesbaar worden voor jouw tv. Dit toestel bevat ook een harde schijf zodat je daarop uren tv kan opnemen. Het bevat ook een DVD-speler.

afstandsbediening (3):
Misschien wel het handigste onderdeel van de hele opstelling. Deze "remote control" laat toe vanuit je zetel alle functies van je set-top-box te gebruiken. Het is zeer gemakkelijk te gebruiken.

toetsenbord (4):
Om enkele functies van interactieve tv te gebruiken heb je een toetsenbord nodig. Enkel voor onderdelen waarbij je moet typen heb je dit nodig, zoals bij SMS, e-mail...

Er zijn ook opties:
http://www.digitale-televisie.be/modules/tinycontent/?id=3:
1- DE DIGITALE VIDEORECORDER
2- HET PREMIUM AANBOD
3- INTERACTIEVE DIENSTEN

Prijzen:
http://www.digitale-televisie.be/modules/tinycontent/?id=4

Waar aansluitbaar:
Als je bij een van hen bent aangesloten...
- De Brusselse kabelmaatschappij Coditel start met digitale televisie en radio. Vanaf 15 december biedt de maatschappij 50 tv-zenders en 40 radiostations aan. Dit betekent dus een grondige uitbreiding van het huidige aanbod.
- kabelmaatschappij Interelectra
- Telenet
- ???
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

ACQUA

Merci voor de reactie,volgens onze pc winkel in de buurt zou het pas in februari allemaal gebeuren.

Afwachten dus

ACQUA

Johan Van Gompel

Quote from: ACQUA on December 22, 2004, 17:35:35
Wie weet er al iets meer over iDtv in België via telenet of belgacom?Op hun site's lossen ze niet veel.
Ik weet wel dat ze ongeveer begin 2005 commercieel gaan.
Wat zijn de prijzen?
Wat heb je nodig?
Overal aansluitbaar?

Bij ons in Limburg is dit al sinds 13 december beschikbaar. 179 EUR voor de decoder en 20 EUR voor de smartcard. De huidige DVB-C decoders zouden nog wat kinderziektes hebben; van de Panasonic, Nokia en Samsung zou de Samsung momenteel het beste en tevens meest voordelige zijn (voor +- 135 EUR online te kopen). In januari zou Philips een nieuwe DVB-C decoder op de markt brengen.

Ik zie er persoonlijk het nut niet van in. Via satteliet krijg je nu toch al prima digitaal beeld en geluid?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

ACQUA

Voor sommige mensen, zoals ik, waar geen sateliet mag geplaatst worden op de woning is dit wel een oplossing.

ACQUA

kohns

#5
Quote from: Johan Van Gompel on December 23, 2004, 12:06:19... Ik zie er persoonlijk het nut niet van in. Via satteliet krijg je nu toch al prima digitaal beeld en geluid? ...

Sateliet en digitale TV zijn verschillende producten met verschillende diensten:
- digitale TV is interactief, sateliet niet.
- ze bieden andere zenders/programma's aan.
Ook moet je voor sateliet een externe schotel plaatsen en niet iedereen heeft dat graag.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet sta te springen sta voor digitale TV.
Digitale TV is weer iets nieuws in de rij van: betaal TV (vb canal+), sateliet, ... .
Voor films bekijk ik DVDs en voor de rest hebben we in belgie via de standaard kabel al een zeer groot aanbod.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

ACQUA

Bij mij zou dit wel eens de oplossing kunnen zijn.
Wij hebben een slecht analoog signaal via de kabel,de kostten voor deze kabel te laten herleggen zou evenveel zijn als een decoder+een jaar abonnement.
Volgens Telenet word ons slecht signaal veroorzaakt omdat wij nogal "op den boerenbuite" wonen.De afstand is te groot en dit zou verbetert worden door dit digitaal signaal,ofdat dit klopt is af te wachtten.

ACQUA

kohns

#7
Quote from: ACQUA on December 23, 2004, 12:19:34...
Volgens Telenet word ons slecht signaal veroorzaakt omdat wij nogal "op den boerenbuite" wonen.De afstand is te groot en dit zou verbetert worden door dit digitaal signaal,ofdat dit klopt is af te wachtten.

ACQUA

Kijk dat is nou net eens typisch Telenet  >:(
1. Als je een slecht signaal ontvangt dan moeten zij dat maar oplossen... het is hun netwerk.
2. Als het een kwestie is van een te zwak signaal dan moeten ze er maar zo een +4db versterkertje tussenzetten.
3. Digitale TV gaat over dezelfde kabel als je nu al hebt dus als die al slecht is dan...

Telenet heeft een goed product maar hun service is XXXXXX en de technische mensen die daar werken zijn robotjes die een lijstje aflezen...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

ACQUA

En wat bedoel je met een "+4V versterkertje"? Voor de rest heb ik niet te klagen over de service van Telenet,ze hebben het zelf voorgesteld om te wachtten todat iDtv komt.Als het signaal daarna niet verbeterd is leggen ze nieuwe kabel naar ons.

ACQUA

kohns

#9
Quote from: ACQUA on December 23, 2004, 16:56:09En wat bedoel je met een "+4db versterkertje"?
Gewoon zo een goedkoop signaal versterkertje zoals je in de Brico, Gamma, ... koopt.

Als je bij Telenet een telefoon of internet aansluiting neemt dan plaatsen ze zelf zo een ding bij jou thuis... zie foto onderaan.

Quote from: ACQUA on December 23, 2004, 16:56:09Voor de rest heb ik niet te klagen over de service van Telenet,ze hebben het zelf voorgesteld om te wachtten todat iDtv komt.Als het signaal daarna niet verbeterd is leggen ze nieuwe kabel naar ons. ACQUA
Noemt gij dat service? Door iDtv voor te stellen lossen ze jouw kabelprobleem niet op hoor...

Of gaan ze jouw iDtv abonnement en apparatuur GRATIS geven ter compensatie van je kabelprobleem???

Trouwens als je echt een kabelprobleem hebt dan weet ik niet zeker of iDtv voor jou de oplossing is aangezien dat over dezelfde kabel is.
Afin ik denk dat je zal moeten afwachten.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

ACQUA

Ik zou er compensatie de 1e 6 maand gratis iDtv krijgen.Dwz,niets betalen voor decoder,filmkanaal e.d.

Ik zal morgen eens zien wat ik kan vinden op die kast van telenet.Weet daar eigelijk niet veel van want dat is het domein van men vader.

ACQUA

Johan Van Gompel

Quote from: ACQUA on December 23, 2004, 12:09:11
Voor sommige mensen, zoals ik, waar geen sateliet mag geplaatst worden op de woning is dit wel een oplossing.

Een sattelietschotel mag je overal plaatsen. Ze kunnen wel stellen dat dit niet mag maar dit zou niet wettelijk zijn.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Geert (gvc)

Even opmerken dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen 'digitale TV', waarbij de videotransmissie digitaal verloopt, en 'interactieve televisie', waarbij er digitaal informatie en diensten beschikbaar gemaakt wordt. Het is dit laatste wat in de startblokken staat en heeft niets te maken met beeldkwaliteit.

Geert
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

TheJudge

Quote from: kohns on December 23, 2004, 21:59:20

Gewoon zo een goedkoop signaal versterkertje zoals je in de Brico, Gamma, ... koopt.

Als je bij Telenet een telefoon of internet aansluiting neemt dan plaatsen ze zelf zo een ding bij jou thuis... zie foto onderaan.


Noemt gij dat service? Door iDtv voor te stellen lossen ze jouw kabelprobleem niet op hoor...

Of gaan ze jouw iDtv abonnement en apparatuur GRATIS geven ter compensatie van je kabelprobleem???

Trouwens als je echt een kabelprobleem hebt dan weet ik niet zeker of iDtv voor jou de oplossing is aangezien dat over dezelfde kabel is.
Afin ik denk dat je zal moeten afwachten.


Even een vraagje tussendoor. Is het mogelijk om op men modem van telenet die jij daar afbeeld mijn kabel van de TV op aan te sluiten? Indien ja hoe, moet ik dan zo'n connector hebben ofzo?

Alvast bedankt,

Jonas
Pioneer 757Ai - Pioneer AX5Ai - monitor speaker kabel - Epson TW10H -
2 X JBL Northridge E80 - Thommy screen

kohns

#14
Quote from: TheJudge on December 28, 2004, 21:01:56
Even een vraagje tussendoor. Is het mogelijk om op men modem van telenet die jij daar afbeeld mijn kabel van de TV op aan te sluiten? Indien ja hoe, moet ik dan zo'n connector hebben ofzo?

Alvast bedankt, Jonas

De afbeelding die je ziet is niet de modem maar de verdeelkast...
De zwarte kabel is de binnenkomende kabel.  De kabel die in Tel zit daar hangt de telefoon-'modem' aan.  De kabel waar Data op staat daar hangt de Telenet Modem aan.

Zoals je op de foto kan zien zijn er ook 4 TV connecties (2 onversterkt en 2 4db versterkt).  Hier kan je dus rechtstreeks via een gewone coax-kabel je TV(of TVs aansluiten).  Zoals je kan zien heb ik er 3(2 TVs en een TV-card voor mijn PC) aanhangen.

Die connectoren kan je zo bij de brico, gamma, ... kopen.

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

ACQUA

QuoteEen sattelietschotel mag je overal plaatsen. Ze kunnen wel stellen dat dit niet mag maar dit zou niet wettelijk zijn.

Wij mogen geen sateliet plaatsen omdat wij in een geklasseerde hoeve wonen,wij mogen niets veranderen aan het karakter van de woning.Alle extra's moeten aangevraagt worden en sateliet is bij ons afgewezen  >:(

Dus blijft er alleen de kabel tv over.

ACQUA

The Foundation

ook ik keek net ff op de site  :  van www.digitale-televisie.be :'(



Bandwidth Limit Exceeded
The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later.
Apache/1.3.33 Server at www.digitale-televisie.be Port 80

pietnoeck

Hi Anthrax,
Is al enkele dagen zo, ik denk dat de site eruit ligt