Woon annex Thuisbios

Started by Akosoft, December 21, 2004, 20:40:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Akosoft

Niet iedereen is in de mogelijkheid een dedicated ht te maken. Ik heb de ruimte wel, maar helaas is die in gebruik als slaapkamer.   

Hier mijn bescheiden thuisbioscoop. Ik ben zeer tevreden, al moet de Rel 200E sub en Versterker Pioneer 908 er volgend jaar wel aan geloven. Binnen twee minuten is de woonkamer in ht omgebouwd en ook weer weg natuurlijk. Geluid is zeker niet verkeerd maar kan altijd beter natuurlijk.




reMC

De frontstage ziet er niet verkeerd uit hoor!

Je zegt zelf al dat het veel beter kan! ;)
Heb je de ruimte/mogelijkheid om je center uit die kast te halen? (eventueel alleen tijdens het kijken van een film) Je zou denk ik enorm vooruit gaan wat betreft openheid en vooral plaatsing!

Akosoft

Ik heb dat al geprobeerd maar het resultaat was minder dan verwacht. De tweeter kan volledig vrij stralen in de kast zodat het meevalt.  :D

reMC

Quote from: Akosoft on December 21, 2004, 20:45:26
Ik heb dat al geprobeerd maar het resultaat was minder dan verwacht. De tweeter kan volledig vrij stralen in de kast zodat het meevalt. :D

Als het resultaat echt minder is, gewoon laten staan natuurlijk! 8)

Maar let op: het is niet alleen de tweeter die vrijheid nodig heeft. Als de hele kast vrijer staat, presteert deze in de meeste gevallen ook beter.

Akosoft

Quote from: reMC on December 21, 2004, 20:47:54


Als het resultaat echt minder is, gewoon laten staan natuurlijk! 8)

Maar let op: het is niet alleen de tweeter die vrijheid nodig heeft. Als de hele kast vrijer staat, presteert deze in de meeste gevallen ook beter.

Dat weet ik natuurlijk ook, maar in dit geval ontkom ik er niet aan. Totdat de zolder vrijkomt geniet ik zo ook.  ;)

reMC

Quote from: Akosoft on December 21, 2004, 20:52:15


Dat weet ik natuurlijk ook, maar in dit geval ontkom ik er niet aan. Totdat de zolder vrijkomt geniet ik zo ook. ;)

Mooi zo! 8)

Hoekstra


brimbrammer

Ziet er leuk uit Albert, gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn.
Verders zijn dat heerlijke fronts en dat geld zeker ook voor de zitbank. ;D

Rappie

Wat is er met het scherm gebeurd ? En 2 min om het scherm omlaag te laten ? ;)
Maar wel een mooie huiskamer setup !
Eigenaar van Paulthé

Akosoft

Quote from: Rappie on December 22, 2004, 11:14:07
Wat is er met het scherm gebeurd ? En 2 min om het scherm omlaag te laten ? ;)
Maar wel een mooie huiskamer setup !

Haha, 2 minuten is inderdaad wel eruug lang.... maar toch denk ik als je alles meeteld, dus projector aanzetten, scherm laten zakken,  dvd speler aanzetten, dvd laden en starten ongeveer hier op uitkomt.

Met het scherm is niets gebeurd hoor. Op de foto staat nog mijn vorige scherm die ontzettend veel bobbels had. Dit heb ik een beetje weggepoetst. Gelukkig is dat euvel inmiddels verholpen en heb ik een zeer strak examplaar hangen.

Hier nog ff een fototje met het scherm in werking  ;)


hifiman

En wat een prachtige projector. Ik heb um zelluf ook  ;D
Hoe bevalt de H30?

Groetjes,

Ronald

Akosoft

Quote from: tingtong5 on December 22, 2004, 12:35:24
En wat een prachtige projector. Ik heb um zelluf ook  ;D
Hoe bevalt de H30?

Groetjes,

Ronald

Tja, mij hoor je deze kerst niet klagen hoor met al die mooie dvd releases...  O0

RCduck7

Hallo! Newbie hier.  ;)

Heb dit forum leren kennen via DVD.nl via home theater forum.


Het ziet er allemaal heel mooi uit maar ik denk dat je niet ideaal zit ten opzichte van de frontluidsprekers.
Volgens de foto's leid ik af dat je er nogal ver vanaf zit terwijl de rears relatief dicht staan.
De ideale afstand om er vanaf te zitten is de afstand die de fronts ten opzichte van elkaar staan.
Als ze bvb 3 meter van elkaar staan zou je er op 3 meter afstand van moeten zitten.
Op een half metertje verder zitten speelt niet veel rol maar veel verder....
Ook is de afstand van het geluid van voor naar achter moeilijk te ovebruggen van zover.
Als je de zetel dichter zou zetten wordt het scherm dan misschien ietsje te groot en zou je het wellicht ietsje kleiner dan moeten zetten maar bij mij heeft de audio toch voorrang op het beeld. :) 
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

klaas123

Quote from: tingtong5 on December 22, 2004, 12:35:24
Hoe bevalt de H30?

Dat is een beetje vragen naar de bekende weg, Ronald  ;D
Optoma ThemeScene H30
Projecta matwit scherm
HTPC (Windows XP + Meedio)
Dreambox DM 7000-S / Triax-88 draaibaar Carver voor- en eindversterker Rogers transmissielijnen (gebaseerd op Kef B139) geen subwoofer nodig dus :)