Tikkend geluid bij afspelen cd's op Marantz DV6500

Started by Stefan S., May 14, 2005, 20:25:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stefan S.

Hello,

Ik heb vandaag een Marantz DV6500 dvd speler gekocht en deze maakt een irritant tikkend geluid bij het afspelen van cd's (geluidje is ongeveer hetzelfde als de cd speler zoekt in het begin als je hem erin doet) Het is goed hoorbaar bij laag volume op 3 mtr afstand. Het vreemde is dat deze dvd wel geluidloos afspeelt ???. Oh ja, zelf als ik een foto cd er in doet, maakt hij ook dat tikkend geluid.
Hebben meer mensen hier last van???

mvg Stefan

SV..S

hoi,
ik heb mijn 2e 6400 deze doet het ook soms.
als ik het goed begrepen hebt zit dit in het loopwerk, een lichte tik op de kast kan soms al helpen.
is natuurlijk niet goed.

Als je hetzelfde probleem hebt zal het wel omruilen worden.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Stefan S.

Damn, frusterend....ik las op andere sites dat er meer mensen last van hadden. Mijn vorige budget pioneer speaker had nergens
last van. Wel is de Marantz qua geluidskwaliteit veel mooier, maar dat mag ook wel voor een dvd speler met een adviesverkoopprijs
van 600 euro. Het vreemde is dat ie met dvd's wel stil is, heel vaag  :(

SV..S

oeps iets te snel gereageerd.

ik spreek op een hoorbare tik bij het afspelen van DVD's
bij cd's is me dit nog nooit opgevallen.
sorry voor de verwarring.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Stefan S.

Geen probleem joh, ik zal het zsm vragen aan de verkoper.

R

Bij mij maakt ie wel eens wat lawaai bij het inlezen van dvd's. Zodra het spelen begint, verdwijnt dat. Hij is niet muisstil, maar ik hoor hem echt niet met een beetje volume op 2,5 meter afstand. Cd's, geen ervaring.

Stefan S.

Nog nooit geen cd gedraait op de dv6500? Wil jij dat eens proberen en dan kijken of jouw dv6500 ook deze herrie maakt?
Ik ben nu wel erg nieuwsgierig  ;D

R

Ja wel eens getest, maar nooit echt objectief op loopwerk geluiden geluisterd. Net even voor je gedaan. Ik heb idd ook een lichte snelle tik. Niet echt prettig, maar last heb ik er op 2,5 meter niet van.

Stefan S.

Dank je Ruben
Dan is mijn DV6500 wellicht een maandagmorgenprodukt. Ik zal dus contact opnemen met de winkel

R


Marc R

Naar aanleiding van dit topic heb ik ook mijn dv6500 eens onder de loep genomen wat betreft de cd weergave. Zelf hoor ik geen tikkend geluid. Van dichtbij hoor je wel het loopwerk, maar dat is op enige afstand vrijwel niet meer te horen.

Stefan S.

#11
Quote from: Ruben on May 19, 2005, 09:59:18
en?

Zaterdag ga ik naar Arnhem

Stefan S.

#12
Afgelopen zaterdag ben ik naar Smits geweest en geluisterd naar een andere Marantz DV6500.
Conclusie was dat je bij deze minder het loopwerk kon horen. Smits deed uiteraard niet moeilijk
en ik kon de DV6500 omruilen. Wel vind ik dat het loopwerk nog hoorbaar is en vind het wel
een minpuntje van de DV6500. Mijn vorige Pioneer 575A die bijna 3x minder kost, was in
vergelijking bij de DV6500 muisstil. Wel vind ik de klank veel mooier, dus zet ik de volumeknop
wel iets hoger waardoor ik het loopwerk niet meer hoor. ;D

R

Nette oplossing van smits. Ik denk dat het ook een beetje in je hoofd zit. Je bent er nu erg op gefocussed. Dat gaat wel weer over.

Stefan S.

Quote from: Ruben on May 23, 2005, 11:37:13
Nette oplossing van smits. Ik denk dat het ook een beetje in je hoofd zit. Je bent er nu erg op gefocussed. Dat gaat wel weer over.

Je hebt inderdaad gelijk dat ik nu wel erg gefocussed op het loopwerk. Wel vind ik jammer dat een lowbudget Pioneer dvd speler muisstil is vergeleken bij de Marantz DV6500. Ik heb ook nog even nagevraagd en waarschijnlijk zal het loopwerk van de DV7600 niet stiller zijn, dus heb ik niet overwogen om te wachten op de DV7600. Ik heb nog wel effe de DV9500 geluisterd en deze was ook muisstil, maar deze was toch iets te duur :'(