Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joep

Cool man!! O0 O0

Volgens mij kun je dat plastic laadje ook nog weghalen... :P

patrick_vdb

Hoi Remko,

Ik zou, met de komst van vorst, een beetje oppassen met het dragen van wollen truien ;D

mvrg

Patrick

reMC

Citaat van: patrick_vdb op november  6, 2005, 20:24:34
Hoi Remko,

Ik zou, met de komst van vorst, een beetje oppassen met het dragen van wollen truien ;D

mvrg

Patrick

Haha, goede tip ;D

Gelukkig krijg ik dinsdag een nieuwe cd-speler :D

R


reMC

De Arcam Delta 70.2 natuurlijk!

R

aah, goed bezig. Waar komt ie vandaan?

reMC

Citaat van: Ruben op november  7, 2005, 16:40:55
aah, goed bezig. Waar komt ie vandaan?

Tweedehands uit Utrecht. Voor een extreem goede prijs.

reMC

Citaat van: reMC op november  7, 2005, 16:54:49
Tweedehands uit Utrecht. Voor een extreem goede prijs.

Hij is binnen, €50  :o

Opgehaald in Utrecht dus en daarna had ik een afspraak bij Wilco, tien minuten verderop. Natuurlijk leuk om te vergelijken....deed ie het niet meer!! :-\ Gelijk opengemaakt, loopwerk bekeken, eruitgehaald, losse contactjes gezocht, laser schoongemaakt etc. Maar niets..op twee liedjes na deed de speler bijna niets. Maar twee liedjes is genoeg om te beoordelen ;D Een keer met interne dac en keer met pel dac. De Pel dac was iets te veel van het goede, liet nogal van jitter van het loopwerk horen. Vervlakking van klank gewoon. Neemt niet weg dat het best mooi was maar in vergelijking met het Shigaraki loopwerk...tsja, dat moesten we gewoon niet doen ;D

Maar goed, uiteindelijk balen want hij werkte niet echt. Net thuisgekomen, gelijk aangesloten en...niets. Vreemd genoeg deden een half uur later vrijwel al mijn cd's het in de speler :D Er is in ieder geval iets mis, laat er denk ik alsnog een nieuw loopwerk inzetten want dikke kans dat dat de boosdoener is. Maar ben blij dat ie het nu doet...dikke vooruitgang ten opzichte van wat ik had. Enige ECHTE nadeel is nu een nog wat uitbundig hoog maar we horen wel hoe dat gaat ...

Voor nu ben ik blij  :)

Erik van Voorst (in memoriam)

#308
Remco vergeet de temperatuursverschillen niet...in huis/uit huis....het kan zo maar van invloed zijn....
vooral het klokje is hier supergevoelig voor... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op november 10, 2005, 09:35:37
Remco vergeet de temperatuursverschillen niet...in huis/uit huis....

Daar hadden we aan gedacht ja! Maar het vreemde is nu dan nog dat sommige cd's het nog steeds niet doen. De meeste echter wel.

reMC

Net even de printplaat van de uitgang (analoog en digitaal) eruitgehaald om te kijken wat er valt te modificeren. Durf het alleen nog niet aan... Maar goed, ik zet de printplaat weer terug en geen cd doet het. Half uur later, alles werkt... Deze speler moet duidelijk even stabiliseren nadat de stroom er af is geweest of iets dergelijks...

garmtz

Is de transportbout er al uitgehaald aan de onderkant? Spelers/loopwerken uit die tijd van Arcam hadden altijd een transportbout aan de onderkant.

reMC

Citaat van: garmtz op november 11, 2005, 12:47:42
Is de transportbout er al uitgehaald aan de onderkant? Spelers/loopwerken uit die tijd van Arcam hadden altijd een transportbout aan de onderkant.

Yep, is er uit.

garmtz


reMC

#314
Wat blijft dit een vage hobby...

Ik heb gisteren een prachtig stekkerblok opgehaald bij Hans Kortenbach (Musical Affairs). Gemaakt van Mahonie(hout), gevuld met zilverzand ter demping en rhodium stopcontacten van Furutech. Gisteren bij Hans vergeleken met de Furutech e-TP80E. Totaal on-ingespeeld vond ik de versie van Hans al mooier. Dynamiek en een sterk verbeterde ruimteweergave van de opname (muren, lucht) waren zaken die opvielen.

Ik kom net thuis en sluit het stekkerblok aan op het stopcontact in de muur waar normaal mijn versterker en cd-speler direct op zitten. Nu zit het stekkerblok op een van deze stopcontacten. Het stekkerblok is dus in feite 'extra', een schakel meer.

En NATUURLIJK voel je hem al aankomen maar zelfs totaal oningespeeld (bij Hans was dat goed hoorbaar, hier minder) is dit gewoon beter dan wanneer ik mijn versterker en cd-speler direct op het muurstopcontact aansluit. Veel meer articulatie in de stemmen en ook hier veel meer ruimte-informatie en de tekening van de ruimte zijn opvallend. IJzer van een mondharmonica  :o Net even direct vergeleken door gewoon de stekkers weer terug te plaatsen, echt ongelofelijk veel ECHTER met het stekkerblok van Hans.

Had nooit gedacht dat dit zo'n grote verbetering zou geven. Sterker nog, aanvankelijk had ik helemaal geen verbetering verwacht maar ging tot aanschaf over omdat ik toch bij Hans was en daar nou niet zou vaak kom. Bovendien woont hij niet bepaald om de hoek!

Mijn set heeft binnen twee weken dikke sprongen gemaakt. Eerst met de Arcam Delta 70.2, die denk ik naar mijn smaak veel beter in mijn set past dan een van de nieuwe Arcam modellen (en dus ook veel andere cd-spelers, Arcam vind ik immers best mooi). En nu met het stekkerblok...

Raar maar prettig :D

garmtz


R

ha ha, je blijft het mooi omschrijven. Heb je een plaatje?

Kun je even een link posten in mijn nieuwe DHZ topic. even lezen, dan weet je wel welke ik bedoel.

reMC

En dit ding moet nog zwaar inspelen, alleen die PHY-PH kabel al...

En voor al die gasten die niet geloven in hoorbare verbeteringen door het aanpassen van je stroomvoorziening, dit verschil hoort IEDEREEN!

Garmt, hij is zwaar, maar ik neem hem mee :D

FrankB

Heb je een foto van het blok Remko? En wat mag ie kosten?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

reMC

Voor de prijs moet je even contact met Hans opnemen. ;)


R

Wow, ziet er strak uit zeg...

Staat je naam op het naamplaatje? O0

reMC

#321
Citaat van: Ruben op november 15, 2005, 16:04:06
Staat je naam op het naamplaatje? O0

Als ik de Sonatine speakers kon bouwen, wel ja :)

Musical Affairs staat er op dus.

reMC

Hij is overigens wel groot, 34 bij 11 cm. Maar een stekkerblok kan je uit het zicht zetten natuurlijk als je dat wil ;)

patrick_vdb

Hi Remko,

Als je dan ook nog eens die standaard wandcontactdoos vervangt door een degelijk exemplaar zul je nog meer kunnen genieten van dit stekkerdoosje :o 8)

mvrg

Patrick

reMC

Citaat van: patrick_vdb op november 15, 2005, 20:25:49
Hi Remko,

Als je dan ook nog eens die standaard wandcontactdoos vervangt door een degelijk exemplaar zul je nog meer kunnen genieten van dit stekkerdoosje :o 8)

mvrg

Patrick

Ha Patrick,

Ik denk dat ik ook daar de sockets van Furutech voor ga aanschaffen :D