Ruis in het beeld

Started by SulTan, December 18, 2004, 21:23:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Svideo is inderdaad vaak wat platter dan component vooral op kleur.
Maar je moet natuurlijk wel de instellingen aanpassen S-video en component hebben beide andere memories in de H3D.

IK vind het vreemd als het aan de H3D ligt als Svideo het wel goed doet, maar als Rob er zeker van is ga ik er niet tegen in.
Maar logisch nadenkend zou het dan ook op Svideo moeten zitten of de kaart zou niets moeten doen.

Je kan nog proberen als je met een I draait om even te kijken of je VMR minder last hebt.

Maar nogmaals ik zou graag iemand zien die het even op een monitor probeert.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 20, 2004, 22:41:59
Maar nogmaals ik zou graag iemand zien die het even op een monitor probeert.

Hi
Ik snap die vraag niet erg,.............weet eigenlijk niet hoe ik dat moet laten werken via mijn monitor.
Ken je me wat weg/wijs maken, of anders mischien dat Sultan het beter begrijp.

Mvgr
Frans

J.A.F._Doorhof

Hi,
Wissel je projector voor een monitor......
Ik kan het echt niet simpeler zeggen sorry.

Het liefst zou ik het volgende zien:
Haal de PC weg uit het HT, zet hem in een andere ruimte en sluit de H3D output aan op een standaard monitor van een PC kijk of je dan dezelfde ruis ziet, het liefst even met andere bekabelingen.

Nogmaals ik zeg niet dat het niet aan de H3D KAN liggen maar ik wil pertinent alles uitsluiten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SulTan

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 20, 2004, 22:41:59
Hi,
Svideo is inderdaad vaak wat platter dan component vooral op kleur.
Maar je moet natuurlijk wel de instellingen aanpassen S-video en component hebben beide andere memories in de H3D.

Frank,
bedoel je hiermee te zeggen dat ik in de holo instellingen de diepte en kleuren weer goed kan krijgen? Hoe moet ik dat doen dan?

Mvg.
Khalid

Spacebass

Als je het op een monitor  wilt testen moet je wel of een verloop hebben naar VGA of je moet een monitor hebben die 5x BNC accepteerd  ;)

jaco

Quote from: Spacebass on December 21, 2004, 07:01:42
Als je het op een monitor  wilt testen moet je wel of een verloop hebben naar VGA of je moet een monitor hebben die 5x BNC accepteerd  ;)
Dat is dan een 5bnc naar VGA kabel ja, die is vrij standaard gelukkig.  Zit zit nu te kijken naar een monitor die zo aangesloten is.
Veel meer dan 15 Euro zal hij niet kosten bij de gemidelde PC winkel schat ik in. (kwaliteit is dan wellicht niet 100%)

Jaco

Rob_Dingen

Hoi

Als het op s-video beter is als op component wil dat ook niet zeggen dat het de Holo niet is het kan namelijk ook de component input zijn.
Dat er geen Holo kaarten meer zijn weten we maar we hebben toch gewoon nog garantie?

Rob

J.A.F._Doorhof

De enige garantie die ik kan geven is dat ik mijn best doe bij Immersive maar er zijn geen kaarten meer.
Daarbij is de H3DI zeker uit garantie en de H3DII's worden door Tom alleen maar ingenomen voor swap maar die swap komt pas als er weer nieuwe gemaakt worden en wanneer dat is is koffiedik kijken.

Vandaar ook de aktie met de crystalio scalers waar je een enorme korting op krijgt als je een H3DII gebruikt.
Mensen met garantie gevallen met een H3DII zullen dan ook blijven een zeer hoge korting krijgen op de Crystalio scaler.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SulTan

Hoi,

Kan ik wel met de holo instellingen die kleuren en diepte van de component ingang krijgen samen met de s-video aansluiting of niet?


Zal vanavond het beeld op de monitor bekijken, mijn monitor accepteert ook 5xBNC aansluitingen.

Mvg,
Khalid

J.A.F._Doorhof

Hi,
Component is gewoon de betere verbinding maar je moet wel in de buurt kunnen komen.
Begin met het goed afstellen van je contrast/brightness en kleur.

Maar nogmaals ik ben heel nieuwsgierig wat er gebeurt op een monitor.
Het zou namelijk best een stroom probleem kunnen zijn, of een inwerking van een apparaat.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Quote from: Spacebass on December 21, 2004, 07:01:42
Als je het op een monitor wilt testen moet je wel of een verloop hebben naar VGA of je moet een monitor hebben die 5x BNC accepteerd ;)

Op mijn PC Monitor heb ik zowieso geen 5xBNC.
Heb wel een separaat stekker verloop DVI naar Vga bij de aankoop van de Holo destijds gekregen, heb ik daar wat aan?

mvgr
Frans


Rob_Dingen

Hoi Frans

Nee daar heb je niets aan ik neem aan tenminste dat je de RGB H/V uitgang gebruikt.

Rob

rijstfj

Quote from: Rob_Dingen on December 21, 2004, 13:21:59
Hoi Frans

Nee daar heb je niets aan ik neem aan tenminste dat je de RGB H/V uitgang gebruikt.

Rob

Dat klopt Rob, ik gebruik van de PC de uitgang RGB H/V kaart.

@ Frank en Rob
Betreft de S-video, daar heb nogmaals een keer naar gekeken het is zoals ik al eerder zij in minder mate maar dat is echter toch niet helemaal waar, als ik goed kijk op lens dan is de ruis fijner maar wel terdege aanwezig.
Wat ik ook nog geprobeerd heb is na alles los gekoppeld te hebben aan de HTPC op de 5BNC na, maar ook hiermee is de ruis niet weg.

De oplossing om de HTPC ergens anders tezetten bij mijn monitor heb ik niet ivm gebrek aan een juiste kabel met 5 BNC's/VGA verloop, ik heb namelijk vanmiddag nog geprobeerd bij een grote PC zaak deze tekrijgen maar hebben deze helaas niet.

Mvgr
Frans

J.A.F._Doorhof

Hi,
Je mag wel even met je PC hierheen komen dan controleer ik het op een monitor ik heb hier alles ervoor staan.
Maar nogmaals ruis in de buizen zie je altijd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Frank dat hou ik nog even in beraad.

Ik kom net van beneden en heb nog even wat uitgeprobeerd op advies van Spikebyt.
Ik heb alle groepen in de meterkast spanningvrij gemaakt op 2 groepen na waar alleen mijn audio en PJ separaat aanvast zit.

Resultaat is negative, ook hierdoor zie ik nog steeds ruis, tevens ook nog de fase v/d stekkers omgedraaid.
Even nog terverduidelijking; ruis zonder beeldinformatie, en met beeldinformatie zoals de video ''Ice Age'', de beginscene met velle witte sneeuw, daar zie ik heeeel vaag wat ruis maar dat is toch normaal? Of niet?
Verders weet ik het niet.

Mvgr
Frans


J.A.F._Doorhof

Zie je dit in je buizen of op het beeld ?
Er zal altijd wel WAT ruis in een analoog beeld zitten trouwens helemaal met een PC maar het mag gewoon niet storend zijn zoals hiervoor werd aangegeven.
BRANDSCHOON is het nooit met een PC, zelfs met de topscalers zie je wel iets ruis, een MP mod of voltageboost kan dat iets terug brengen trouwens.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Frank ik zie het op Lens van de buis, ik had je daar een foto van verstuurd tevens zie ik het ook op de foto van Sultan afbeelding 003.jpg maar dan bij mij in groen.

Op het filmdoek zie ik het heeel vaag en bijna niet tijdens projectie.
Volgens mij kan Rob het beter omschrijven in technisch aspect.


J.A.F._Doorhof

Hi,
De ruis in een buis is heel normaal bij een CRT, als ik in mijn buizen kijk zie ik dat ook, op het beeld zie ik echter inderdaad ook niet terug komen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Ik zag het bij Frans op het scherm en het is teveel dus niet normaal.
Als je naar de foto's van sultan in de buis kijkt is dat ook te veel je mag wel inderdaad wat ruis zien in de buis maar niet op het scherm.

Rob

pietnoeck

"Vandaar ook de aktie met de crystalio scalers waar je een enorme korting op krijgt als je een H3DII gebruikt."

Hi Frank,

Wat is die korting ?
Je mag me gerust pm

J.A.F._Doorhof

Je krijgt bij aanschaf van een crystalio als je je H3DII inruilt € 800,00 korting.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SulTan

#46
Dag heren,

Heb net de holo gekoppeld aan een monitor met 5xBNC en deze afgespeeld in een andere kamer. Het resultaat ::)                                        :-[ :'( hetzelfde.

Nog steeds de ruis in het beeld. Heb ook met manual noise filter de boel geprobeerd schoon te krijgen en dat lukte wel, het beeld was schoon, helaas  begon het beeld weer anders te reageren. Nu zag ik geen ruis, maar wazige na ijl effecten bij bewegingen, maar daarvoor word je al gewaarschuwd bij de uitleg van de noisefilter in het holomenu.

Al met al dus een teleurstelling. Hopelijk komt hier nog een goede slot voor.

Dan toch misschien als laatste een SDi modificatie laten doen, ben je dan van de ruis af? en hoe zit het met de kwaliteit van SDI boven Component, dat is niet in alle gevallen beter toch? Weet iemand een adres waar het gedaan kan worden voor een leuk kerstbedrag?


Mvg,
Khalid

jaco

#47
Met component hoor je niet veel meer ruis te hebben dan met SDI. Ik zou toch maar eens bij Frank langsgaan met de PC met Holo, en hem laten kijken wat hij ziet. Beetje zonde om een SDI mod te doen en er toch iets aan de hand is met de Holo3D.

Jaco

rijstfj

Hallo

Ik wil ook even de Holo aan een andere PJ gaan hangen bij mijn Collega die heeft het zelfde type alleen iets betere elektronica, mischien heb ik daar beter resultaat.
Spikebyt lees je soms mee :)
Jullie horen nog.

Mvgr
Frans

J.A.F._Doorhof

Probeer ook eens een ander slot, en kom er anders toch even mee langs.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview