Ruis in het beeld

Started by SulTan, December 18, 2004, 21:23:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SulTan

Hoi,

Ben na veel drukte eindelijk toegekomen om mijn HOLO aan te sluiten op de projector. In de tussentijd is de pc ook veranderd en heb ik de holo spullen en mpmod erin gebouwd. Alles werkt perfect, maar dan komt het............................het beeld dat ik zie ziet er in eerste instantie goed uit, maar dan zie ik toch lichte ruis over de gehele beeldscherm, weet iemand waar dat aan kan liggen?

Mvg.
Khalid

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Hi
Ben eigenlijk ook benieuwd,
maar met wat ik dan zie, is dat de ruis bij mij in alle drie de lenzen zitten van mijn CRT.

jaco

Het videobeeld in een crt is altijd onrustig volgens mij. Tenminste als ik in 1 lens kijk lijkt het ook te ruizen.
Je moet er rekening mee houden dat je natuurlijk 3 kleuren moet mengen voor beedl.

Maar dat wil niet zeggen dat ruis in het geprojecteerde beeld goed is.
Met wat voor soort input is het ? Ik heb met oude videotapes ook een matig beeld me betrekking tot ruis, maar met DVD is het prima. Als je een bron met ruis gaat upscalen, zul je de ruis ook overduidelijk terugzien, tenzij je de ruisonderdruuking in gaat schakelen.

Jaco

Spacebass

Is het niet die te heftig afgestelde enhancements van de Holo software.
Als ik die enhancements wat verder openzet dan lijkt het ook een soort "ruis"  ???

Rob_Dingen

Hoi

Ik zag het bij rijstfj ook en met het grayscalen zag je het ook in de egale grijze vlakken en het was niet de projector.
Ook de projector van sultan ruist niet die ken ik ook.
Ik heb het nog nooit gezien maar volgens mij zit het in de Holo.

Rob

jaco

#6
Quote from: Spacebass on December 19, 2004, 11:14:49
Is het niet die te heftig afgestelde enhancements van de Holo software.
Als ik die enhancements wat verder openzet dan lijkt het ook een soort "ruis"  ???
Dat zou ook nog kunnen, maar echt ruisen is dat niet. Spijtig genoeg kan ik het niet meer controleren..

Jaco

J.A.F._Doorhof

Check je bekabeling anders eens.
Ligt er bv stroom vlak naast.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 19, 2004, 11:52:39
Check je bekabeling anders eens.
Ligt er bv stroom vlak naast.

Hoi
Ja er licht een geïsoleerde lichtnet draad bij de signaal kabels in de kabelgoot.
En Frank dit had ik echter al gecontroleerd door een separaat lichtnet snoer van/naar de projector dus niet bij de signaalkabels, maar het probleem blijft.

Maar het gevoel van Rob is dat het in de Holo/PC zit.

Mvgr
Frans

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik heb het nog niet gehoord bij een H3D maar het zou kunnen natuurlijk.
Sleep de PC eens naar een monitor en kijk wat er daar gebeurt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SulTan

Yo,

Nou, ben na een tijd lang testen nu pas klaar en helaas blijft het resultaat hetzelfde: De volgende situatie heb ik getest:
>holo en mpmod in een andere pc, probleem blijft.
>dichtbij monitor, helemaal niet angesloten met monitor, probleem blijft.
>Pc weggehaald van evt stroomkabels en dvd op een aparte stopcontact aangesloten, probleem blijft.
>andere componentkabels gebruikt, probleem blijft.

De ruis zie ik ook in alle 3 lenzen, maar ik zie de ruis ook pas in combinatie met de holo, wanneer deze is aangesloten. Verder heb ik opgemerkt, dat de ruis wat minder is als ik de mediamarkt dvd speler component uitstuur tov de denon 3910 component, die ik even te leen heb. Verder kan ik zeggen dat als ik de kabels R(ood)G(roen)B(lauw)H(orizontal) aangesloten heb op de projector, dan flikkert het beeld terecht, maar dan zie ik geen ruis, zodra de black Vertical kabel is aangesloten komt de ruis er weer. misschien dat de mpmod op zwart niet deugt ??? 

Jaco, met de PSM-1 zag je de ruis ook wel maar dat was zo licht dat je zelfs in de lenzen goed moest kijken, maar nu zie je het , inderdaad in de lichte vlakken, vooral, erg goed.
Foto's zijn niet echt goed, maar dan hebben jullie een beeld ervan.

Spacebass, over welke enhancements heb je het? dan kan ik dat ook even checken.

Hopelijk hebben jullie een uitkomst.

Mvg,
Khalid


Spacebass

#11
Nope, dit heeft niets meer met de enhancements te maken  :o

Ik heb het bij mij overigens uit staan, ik experimenteer nogal wat met mijn settings en heb de laatste maanden blijkbaar zonder deze functie gewerkt  ;)

Mijn aanbod geld overigens nog steeds  ;)

SulTan

Ben die niet vergeten spacebass, sowieso had ik die gepland in de vakantie, dus zal daar zeker gebruik van maken.

Maar bij mij staan de enhancements ook uit,dus dat is het inderdaad niet.

Mvg.
Khalid

J.A.F._Doorhof

Lijkt me inderdaad niet goed.
Heb je de MP mod wel op de stroom staan ?

Probeer anders eens op RGBs uit te sturen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SulTan

#14
Yep, MPMOD staat op stroom.

RGBs? hoe moet dat?? hij staat al op RGBHV breakout? uitsturen op rgbs, hoe mat dat? .............heb nl. ook geen scart input als je dat bedoelt, volgens mij?

Heb nog even net op s-video gecheckt en daar was de ruis errug minimaal,bijna niet te zien(je moet erg goed ernaar kijken, dan zie je het heel lichtjes) dus dat is weer gelukkig positiever(Kan hierdoor anders geconcludeerd worden dat de component input defect is?)...............................Alleen vind ik wel, dat de kleur en diepte wat minder is tov component, is dit normaal ook zo??

Rijstfj, kijk ook even of s-video jouw wel een schonere beeld geeft tov component als je wil.

Mvg,
Khalid

J.A.F._Doorhof

Hi,
bij de H3DII kan dat in het output format select menu.

Als S-video wel goed is moet het haast iets met de speler zijn, beide inputs worden door dezelfde input chip gestuurd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Nee het is niet de speler.
Wel zou het de MP-Mod kunnen zijn maar die heeft rijstfj ook niet.
Ik weet ook zeker dat de ruis uit de pc komt.
Aan de foto's te zien ziet het er hetzelfde uit bij Sultan als rijstfj.

Rob

J.A.F._Doorhof

Wat me bevreemd is dat het in een andere PC ook gebeurt en minder op S-video.

Kun je mischien toch de PC weghalen waar hij nu staat en hem dan aan een standaard monitor hangen ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SulTan

Hoi,

Ik denk dat het ook niet aan de speler ligt, heb nu al 3 dvdspelers gebruikt en ze geven alle 3 in meer of mindere mate hetzelfde resultaat. Frank, wat bedoel je met het hangen van een andere monitor aan de pc, dat heb ik al geprobeerd en ook met geen monitor eraan te hangen krijg ik hetzelfde effect.

Dat van RGBs zal ik vanavond uitproberen.

Verder nog de vraag over het beeldverschil tussen s-video en component, is dit terecht dat ik bij s-video wat meer kleur mis en diepte tov component?

Mvg,
Khalid

rijstfj

Ik ben er gisteravond ook nog even mee bezig geweest, aan de foto's die ik zojuist zag van Sultan zijn bij mij het zelfde wat ik dus in lens ziet, voornamelijk zie ik het heel goed in lens groen, echter kan ik hierover geen goede foto van maken.

Wat ik uitgeprobeerd heb, eerste de PJ aangezet om te zien wat ik in LENS ziet, en dat is niets. ;D
Hierna de PC aangezet en nadat deze in Holo op gestart staat zie ik overdreven veel ruis, maar wat ik altijd als normaal beschouwde, echter nog vóór de tijd dat Rob bij mij was.

Ook met S-video is het aanwezig maar in minder mate.
Kunnen we geen settings vergelijken met mekaar Frank
De Settings zijn nog van jouw PC afkomstig begin 2004 versie 2.4d toen ik in Emmeloord was.
Zelf heb ik er sinds die tijd nooit wat aan veranderd.

Mvgr
Frans

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik heb geen H3DII meer sorry.

Wat ik bedoel met een monitor eraan hangen is dat je het even moet proberen op gewoon een monitor dus niet de projector.
Je kan eventueel de kaart nog in een ander slot proberen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Dat hoef je niet te proberen kan natuurlijk wel maar het zit in de Holo 100% zeker want in de zwarte balken is geen ruis te zien.

Rob

rijstfj

Quote from: Rob_Dingen on December 20, 2004, 18:15:27
Hoi

Dat hoef je niet te proberen kan natuurlijk wel maar het zit in de Holo 100% zeker want in de zwarte balken is geen ruis te zien.

Rob

Dat klopt, heb ik niet bij stil gestaan, het is puur het beeld in lens en niet wat in de boven en onder balk zit ook niet links of rechts in lens.

J.A.F._Doorhof

Dan zou ik het ook niet weten er zijn geen H3DII's meer of H3DI's.
Dus dat word moeilijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SulTan

Hoi,

Hoe zit het met deze vraag:
Verder nog de vraag over het beeldverschil tussen s-video en component, is dit terecht dat ik bij s-video wat meer kleur mis en diepte tov component?

En als de ruis, waar het naar lijkt, in de holo zit, is dit dan een defect? Maw hij is dan beschadigd geraakt?

Mvg,
Khalid

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview