Nieuw extra highcontrast doek

Started by J.A.F._Doorhof, December 16, 2004, 01:00:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Voor de mensen met een wat lichtsterkere projector zoals bv de BenQ8700+, TW serie van Epson en soortgelijke hebben we een nieuw doek soort.
De coating van dit doek is een stukje donkerder dan het highcontrast S doek dat we al een tijdje verkopen.
Ook invallend licht word weer enigsins tegengehouden met dit materiaal maar de structuur is anders dan van het highcontrast S doek (minder structuur).

De eerste testen geven aan dat de grayscale mooi neutraal blijft en de lightoutput iets zakt tov het highcontrast doek.
Dit resulteert in een nog betere zwarting en mooiere kleuren en meer diepte in het beeld.

Kun je goed verduisteren en heb je een lichtsterke digitale projector dan is dit een perfecte doek soort.
Voor CRT's en minder lichtsterkte projectoren blijven we het highcontrast S doek voeren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cortez

Dit nieuwe doek dat je bedoelt, is dat misschien het Remaco Grey Colour Screen Fabric doek?

Ik heb hier namelijk een stukje van opgestuurd gekregen en tevens een stukje van het High Contrast S doek.
Ik vind dat Remaco Grey doek veel beter dan het High Contrast S doek. En dan bedoel ik voornamelijk de hogere blacklevel die je er mee krijgt.

Alleen nu heb ik een beetje mijn twijfels over het stukje High Contrast S doek dat Annewiek naar mij heeft toegestuurd. De achterkant van het doek is namelijk zwart. En ik heb eens op het forum zitten rond neuzen en als ik de berichten moet geloven dan zou de achterkant van dit doek grijs/zilver moeten zijn.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Het is inderdaad het Remaco grey colour screen fabric maar goed die naam..... :D
Wij zijn de importeur voor dat merk geworden sinds kort.

De coating op de achterkant klopt van het high-contrast S doek dat hoort zwart te zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Kan je definieren wat je onder 'iets lichssterker' verstaat?

J.A.F._Doorhof

Hi,
Het doek is gewoon een stuk donkerder dan het high-contrast S doek.
LET WEL !
Beide doeken zijn fantastisch maar het nieuwe doek is net iets beter met blacklevels en totaal verduisterde ruimtes.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Ik bedoel meer vanaf welk aantal ansilumen ik ongeveer moet denken

J.A.F._Doorhof

Verschilt per persoon.
Ik ken iemand die kijkt met een TW200 met een ND filter dat 3 fstops wegneemt terwijl ik zelf 1 fstop al tegen de grens aan vind zitten.
Deze verschillen zijn iets minder radicaal.

We hebben hier proefstukjes liggen zodat je kan testen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marcel W

Wel potverdorie,
Had ik juist de 15e een stuk high contrast doek bij je besteld (voor mijn BenQ 8700+) , en nu lees ik dat er inmiddels een betere soort is! Aangezien de prijs hetzelfde is, en er tot op heden nog niets is bezorgd, hoop ik dat je dit nog op tijd leest en de nieuwere soort alsnog kunt versturen (of heel misschien had je die nieuwere soort al standaard verstuurd, in dat geval mijn grote dank?). En anders.... tja dan zal het wel onder de noemer "pech" vallen.

J.A.F._Doorhof

Is al naar je onderweg.
Maar NOGMAALS het is niet zo dat dit doek VEEL beter is dan het oude doek.
Het heeft een wat lagere gain waarde, dus iets beter zwart en iets minder lightoutput.

We blijven ze ook gewoon naast elkaar verkopen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marcel W

Wat een gruwelijk snelle reaktie  :D
Maar inderdaad: het "oude" doek beviel me ook al prima, dus geen man overboord.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview