Buffy seizoen 4.

Started by J.A.F._Doorhof, June 28, 2002, 09:55:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Even de eerste indrukken van Seizoen 4 (regio 2 NL).

De opnames zijn weer een stapje beter geworden, nu zelfs anamorphic WS (eindelijk) en dat geeft VEEL meer het mini-film idee.

De scoobygang zelf is weer helemaal terug (behalve Angel en Cordelia), maar het is wel even wennen..... de eerste 2 episodes is alles nog wat geforceerd, wat gemaakt net alsof ze weer helemaal aan elkaar moeten wennen. En als je dan iets doordenkt is dat juist het geniale.

Seizoen 1,2,3 sloten naadloos op elkaar aan, en seizoen 4 is op meerdere vlakken een nieuw begin. Geen high-school meer en dus geen vertrouwde omgeving. Het geniale is dat je als kijker ook gewoon weer helemaal moet wennen aan de nieuwe situatie. Eigenlijk had ik verwacht dat je er zo weer in viel en dat alleen de omgevingen nieuw waren, maar dit is echt zeer intelligent gedaan, petje af.

De komende weken zal het wel weer veel Buffy worden en weinig films ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Ik heb deze week de laatste aflevering gezien. Inderdaad weinig films in mijn speler gehad de afgelopen 3 weken! :)

Widescreen voegt inderdaad veel toe. Je kunt goed merken dat dit de originele framing is, er is meer rust in het beeld of zoiets.

Seizoen 4 heeft weer veel sterke afleveringen. M.b.t. de algehele verhaallijn vindt ik dit niet het beste seizoen, maar er zitten erg goede verhalen tussen. Bijvoorbeeld Hush.
En de klassieke scene tussen Spike en Willow. ;D ;D

Anya is een waardige opvolger van Cordelia. En de ontwikkelingen met Tara zijn ook erg leuk gedaan.

Mijn halve vriendenkring is ondertussen verslaafd aan Buffy 8)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

QuoteMijn halve vriendenkring is ondertussen verslaafd aan Buffy
Damn, ik doe mijn best maar dat wil hier maar niet lukken, ze vinden het of niets of ach ach.

Persoonlijk blijf ik het één van de beste series vinden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"