Geluidsisolatie

Started by Abel_Dekkers, December 14, 2004, 20:01:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abel_Dekkers

Hoi mensen.

In het g*mma krantje zag ik dat geluids isolerende platen in de aanbieding waren. Het ziet er gewoon uit als noppenmatrasje. Zou dit voor op de muur voldoende zijn? De grond wordt volgende maand met iso-fix behandeld. Zou dit voldoende zijn om geen boze mensen aan de deur te krijgen?  >:D

Groetjes,

Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

garmtz

#1
De matjes maken absoluut NIETS uit qua demping naar de buren toe... Zal wel als je je hele muur bedekt, je geluid compleet dood en levenloos maken.

Abel_Dekkers

De muur richting de buren is nu behandeld met een "zwevend" houten frame met daarin glaswol en daarover mdf. Moet ik daar nog iets aan veranderen of is dat genoeg qua demping? Wat zouden jullie adviseren voor de andere muur waar een andere kamer naast is? (is nog onbehandeld)

Gr,
Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

patrick_vdb

Hoi Abel,

Met die constructie en materialen lijkt het eerder op een mid-absorber dan dat het een echte geluidsisolerende werking heeft.

mvrg

Patrick

whittey

Van geluidsisolatie weet ik eigenlijk te wienig af, wel weet ik dus dat de bouw van de woningen erg belangrijk is.
Heb je een houten vloer dan zul je dus andere materialen moeten kiezen ten opzichte van een betonnen vloer.
En waar hebben ze eigenlijk last van, van de hoeveelheid lawaai (duidelijk verstaanbaar geluid) of zijn het de bassen die bij hen de kopjes uit de spreekwoordelijke kast doen rammelen?

Whittey
Fujitsu P42VHA30e    Magnat Vintage 420
Marantz SR 5600      Quadral BaseZero
Pioneer DVR433H-K   Quadral Maxi 50
Sat. receivers: Pace Puma TWIN(zónder updates) , DENSON 300 HD Supra 2.5 bekabeling