Crystalio en 1440 x 1152 @50.11Hz.

Started by Michel, December 13, 2004, 15:54:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Michel

Mijn nieuwe crystalio werkt op zich perfect (geen chroma delay meer...:) alleen loop ik tegen een heel klein probleempje aan.

Zet ik de output op RGBHV en stel de resolutie op 1440 x 960 @ 59.94Hz in: Perfect beeld!
Stel ik op dezelfde output de resolutie 1440 x 1152 @ 50 of 50.11Hz in, stort het beeld als het ware in elkaar en heb ik niet alle kleuren, is het beeld erg groenig (donker) en zitten er vreemde lijntjes/trekkingen in het beeld.

Selecteer ik in plaats van de resolutie 1440 x 1152 @ 50.11Hz een output met 1152P@50 (of 50.11Hz) is het beeld wel perfect, maar kom ik minimaal 8 centimeter aan weerzijden te kort (zwarte balken) terwijl de PJ al vrijwel op het maximale beeldformaat staat.

Nu komt het vreemde: Zet ik de output vervolgens op DVI met de resolutie 1440 x 1152 @ 50.11Hz, klopt het wel helemaal. Dit gebeurde per ongeluk door op de AB op de verkeerde output te selecteren.

Weet iemand hoe ik de PAL resolutie wel over het volledige doek kan krijgen met gebruik van de RGBHV uitgang of beter gezegd het probleem oplos met de PAL resolutie via RGBHV?

Cu,

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

hummmm.
Ik werk alleen met de outputs niet met de resoluties, de outputs zijn namelijk een stuk schoner op mijn setup.
Je kan even je blanking controleren op de projector kijken of je daar nog wat kan halen.

Ook kan je in de crystalio zelf de size aanpassen van een geheugen maar daar ben ik geen voorstander van.
Je kan in principe je hele programmering van een setting aanpassen net als de videoproc van de H3DII maar ik doe het liever in de PJ.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Door de front en back porch te veranderen zou je ook meer beeld moeten kunnen krijgen.
Kijk eens op het pms forum, henry heeft er ook wel eens paar keer over gehad.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Michel

Ok bedankt voor de tips heren.
Ik ga meteen even lezen ;)

Cu,

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview